National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Role sociálních médií v marketingové komunikaci oblasti péče o krásu
Brichová, Eva ; Lhotáková, Markéta (advisor)
The master's thesis elaborates on the width of roles social media can play for beauty businesses. Major social channels predominantly used in beauty care marketing are identified and investigated, specifically in terms of their statistical importance, role within the social media strategy and potential for use in this particular industry. The practical part of the thesis deals with a case study regarding social media strategy in a specific area of the beauty care business -- professional hair care. The social media presence of the Henkel brands in question - Schwarzkopf Professional and Indola -- is analysed in comparison to their competition and recommendations are outlined with specific focus on CZ in their applicability. The given conclusions could be beneficial for many other beauty brands aiming to enhance their social media presence.
Česká zahraniční politika: lidská práva, nebo ekonomické zájmy?
Brichová, Eva ; Ducháčková, Michaela ; Juránek, Vilém ; Klincová, Lucia ; Svobodová, Petra ; Šťastný, Kryštof ; Tetřev, Matti
Podpořit potlačované aktivisty za lidská práva nebo se raději „dívat jinam“ v obavách, že klesne obchodní bilance s danou zemí? Tak by se asi daly obecně charakterizovat dva proti sobě stojící názorové tábory. Zástupci jedné strany kladou důraz na dodržování základních práv a svobod za každou cenu a bojují proti všemožným formám totalitních režimů, druzí hájí národní suverenitu a raději by se do vnitřních záležitostí obchodních partnerů nevměšovali. Česká zahraniční politika je podobně rozpolcená. Mnohdy tak dává vzniknout trapným situacím, kdy její představitelé, neschopni domluvit se na jedné názorové linii, stojí každý na jiné straně názorového spektra. Nepodílet se na obchodu se zeměmi s výrazným potenciálem růstu by z ekonomického pohledu nebylo moudré. Na druhou stranu, Česká republika jako signatář mnoha závazných mezinárodních smluv chránících lidská práva a svobody nemůže přehlížet často do očí bijící porušování lidských práv tamních obyvatel. K podobným debatám dochází i u našich sousedů. Například Polsko se jasně staví za podporu běloruských aktivistů bojujících proti režimu Alexandra Lukašenko. Slovensk oproti tomu svým silně „proruským“ postojem prosazuje ekonomické zájmy jako prioritní oblast své zahraniční politiky. Česká veřejnost se vyslovuje pro podporu lidských práv nad ekonomickými zájmy. Znamená to, že jsme se posunuli do tzv. postmaterialistické společnosti, společnosti pro níž nehraje prim pouze pragmatická politika?
Fulltext: Download fulltextPDF
Presentation of the Czech Republic in the United Kingdom
Brichová, Eva ; Müllerová, Františka (advisor) ; Milarová, Veronika (referee)
The main objective of this bachelor thesis is to describe and analyse the presentation of the Czech Republic in the United Kingdom. The thesis is divided into four chapters. The first chapter introduces the reader to the concept of nation branding, the image of the Czech Republic abroad (including on the basis of my own survey) and attempts by the Czech Republic to improve its presentation. The next three chapters deal with activities of government agencies, especially those with the aim of promoting the Czech Republic. The second chapter shows the importance of economic diplomacy, its players (Czech embassies, CzechTrade and CzechInvest) and the UK as a trading partner for the Czech Republic. The chapter concludes with a comparison of British and Czech business meeting styles. The third chapter examines the efforts of CzechTourism to promote the country as a tourist destination, while the fourth chapter follows the presentation of Czech culture in the UK by the Czech Centre London. Emphasis is placed on the activities of 2012 and the project of the Czech House during the 2012 Olympic Games in London.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.