National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Dynamic Metric in OSPF Networks
Mácha, Tomáš ; Orgoň, Miloš (referee) ; Bešťák, Robert (referee) ; Novotný, Vít (advisor)
Masivní vývoj Internetu vedl ke zvýšeným požadavkům na spolehlivou síťovou infrastrukturu. Efektivita komunikace v síti závisí na schopnosti směrovačů určit nejlepší cestu pro odesílání a přeposílání paketů ke koncovému zařízení. Jelikož OSPF v současné době představuje jeden z nejpoužívanějších směrovacích protokolů, jakýkoli přínos, který by pomohl udržet krok s rychle se měnícím prostředí Internetu, je velmi vítán. Významným omezením OSPF protokolu je, mimo jiné, absence informovanosti algoritmu pro výpočet metriky o aktuálním vytížení linky. Tato vlastnost představuje tzv. slabé místo, což má negativní vliv na výkonnost sítě. Z tohoto důvodu byla navržena nová metoda založená na dynamické adaptaci měnících se síťových podmínek a alternativní strategii OSPF metrik. Navržená metoda řeší problém neinformovanosti OSPF metriky o síťovém provozu a nevhodně vytížených linek, které snižují výkonnost sítě. Práce rovněž přináší praktickou realizaci, kdy vlastnosti nové metody jsou testovány a ověřeny spuštěním testů algoritmu v reálných zařízeních.
New Mobility Trends in Data Networks
Skořepa, Michal ; Róka, Rastislav (referee) ; Bešťák, Robert (referee) ; Koton, Jaroslav (advisor)
Dizertační práce se zabývá návrhem nového algoritmu řízení handoveru v rámci protokolu Mobile IPv6, který umožní nasazení tohoto protokolu v leteckých datových sítích. Existující algoritmy řízení handoveru sice dosahují dostatečné výkonnosti v konvenčních pozemních bezdrátových sítích disponujích velkou šířkou pásma a nízkou latencí, jako jsou WiFi nebo UMTS, ale jak ukazuje tato práce, nasazení těchto algoritmů prostředí leteckých datových sítí nepřináší očekávané výhody. Analýza ukazuje, že v úzkopásmových leteckých sítích trpí tyto algoritmy řízení handoveru velkou latencí a způsobují značnou režii. Nový algoritmus řízení handoveru v MIPv6 navržený v této práci je založený na jednoduché myšlence: ''Já jsem letadlo, já vím, kam letím!'' To znamená, že pohyb letadla není náhodný, ale vysoce předvídatelný. Díky tomu je možno předvídat handovery mezi přístupovými sítěmi podél očekávané trajektorie letadla a vykonat nezbytné operace pro přípravu handoverů již na zemi, kde je letadlo připojeno k širokopásmové síti letiště. Tato dizertační práce dále uvádí porovnání existujících algoritmů řízení handoveru s nově navrženým pomocí analytické metody ohodnocení handoveru. Díky tomu je možno kvantifikovat výhody, které nový algoritmus přináší a taktéž popsat slabiny algoritmů existujících.
Dynamic Metric in OSPF Networks
Mácha, Tomáš ; Orgoň, Miloš (referee) ; Bešťák, Robert (referee) ; Novotný, Vít (advisor)
Masivní vývoj Internetu vedl ke zvýšeným požadavkům na spolehlivou síťovou infrastrukturu. Efektivita komunikace v síti závisí na schopnosti směrovačů určit nejlepší cestu pro odesílání a přeposílání paketů ke koncovému zařízení. Jelikož OSPF v současné době představuje jeden z nejpoužívanějších směrovacích protokolů, jakýkoli přínos, který by pomohl udržet krok s rychle se měnícím prostředí Internetu, je velmi vítán. Významným omezením OSPF protokolu je, mimo jiné, absence informovanosti algoritmu pro výpočet metriky o aktuálním vytížení linky. Tato vlastnost představuje tzv. slabé místo, což má negativní vliv na výkonnost sítě. Z tohoto důvodu byla navržena nová metoda založená na dynamické adaptaci měnících se síťových podmínek a alternativní strategii OSPF metrik. Navržená metoda řeší problém neinformovanosti OSPF metriky o síťovém provozu a nevhodně vytížených linek, které snižují výkonnost sítě. Práce rovněž přináší praktickou realizaci, kdy vlastnosti nové metody jsou testovány a ověřeny spuštěním testů algoritmu v reálných zařízeních.
New Mobility Trends in Data Networks
Skořepa, Michal ; Róka, Rastislav (referee) ; Bešťák, Robert (referee) ; Koton, Jaroslav (advisor)
Dizertační práce se zabývá návrhem nového algoritmu řízení handoveru v rámci protokolu Mobile IPv6, který umožní nasazení tohoto protokolu v leteckých datových sítích. Existující algoritmy řízení handoveru sice dosahují dostatečné výkonnosti v konvenčních pozemních bezdrátových sítích disponujích velkou šířkou pásma a nízkou latencí, jako jsou WiFi nebo UMTS, ale jak ukazuje tato práce, nasazení těchto algoritmů prostředí leteckých datových sítí nepřináší očekávané výhody. Analýza ukazuje, že v úzkopásmových leteckých sítích trpí tyto algoritmy řízení handoveru velkou latencí a způsobují značnou režii. Nový algoritmus řízení handoveru v MIPv6 navržený v této práci je založený na jednoduché myšlence: ''Já jsem letadlo, já vím, kam letím!'' To znamená, že pohyb letadla není náhodný, ale vysoce předvídatelný. Díky tomu je možno předvídat handovery mezi přístupovými sítěmi podél očekávané trajektorie letadla a vykonat nezbytné operace pro přípravu handoverů již na zemi, kde je letadlo připojeno k širokopásmové síti letiště. Tato dizertační práce dále uvádí porovnání existujících algoritmů řízení handoveru s nově navrženým pomocí analytické metody ohodnocení handoveru. Díky tomu je možno kvantifikovat výhody, které nový algoritmus přináší a taktéž popsat slabiny algoritmů existujících.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.