Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,296 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 


Působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi poskytovatelů sociálních služeb
SALABOVÁ, Jana
Teoretická část se dělí na 4 kapitoly. První kapitola je věnována pomáhajícím profesím, kde tyto profese nejprve definuji a dále vkládám i vymezení studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství, se kterým v práci dále pracuji. Také se v této kapitole dotýkám připravenosti budoucích absolventů k vykonávání práce sociálního pracovníka, pracovníka v sociálních službách. Druhá kapitola nese název speciální pedagogika, kde tento vědní obor vymezuji předmět, cíle a její členění. Třetí kapitola se zaměřuje na sociální služby, a to konkrétně na definování tohoto pojmu, druhy a formy sociálních služeb, zařízení spadající do oblasti sociálních služeb a kdo je jejich poskytovatelem. Čtvrtá a poslední kapitola teoretické části se věnuje roli absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v sociálních službách, kde je popisován sociální pracovník definice, kvalifikační a další předpoklady a kompetence, také je zde podkapitola, kde je zmínka o pedagogickém pracovníkovi a to konkrétně o vychovateli, kde se nalézají osobnostní a jiné předpoklady pro výkon této práce a náplň práce, kterou vykonává vychovatel v zařízení sociálních služeb. Poslední stránky čtvrté kapitoly jsou věnované pracovníkovi v sociálních službách jeho činnostem a zároveň i osobnímu asistentovi, kde se zaměřuji na definici této pozice a samotné osobní asistence a přidávám i osobnostní předpoklady k této pozici. Cílem praktické části práce je zmapování působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi sociálních služeb - konkrétně, jaká je jeho náplň práce, zda má kompetence k vykonávání této pozice, jestli je s prací spokojen a jaká byla jeho motivace pracovat právě v této oblasti. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum. K naplnění výše uvedených cílů byla zvolena technika sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru s respondenty, kterými mi byli absolventi studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství pracující v oblasti sociálních služeb. Lze říci, podle výsledků této práce, že absolventi se v oblasti sociálních služeb většinou uplatní na nižších pracovních pozicích a to jako pracovníci v sociálních službách, a to i přesto, že mají kvalifikaci i na vykonávání sociálního pracovníka. Věkové rozmezí klientů, se kterými respondenti pracují, se pohybuje od dětského věku a končí věkem seniorským. Motivace, která vedla dotazované k rozhodnutí zvolit právě oblast sociálních služeb je různá, někteří uváděli, že jim k tomu pomohla praxe při škole a to jak samotná práce, tak i zaujetí právě onou cílovou skupinou, již předešlá zkušenost s prací s lidmi s postižením či právě nabytí nových zkušeností. Také angažovanost rodinného příslušníka a jejich předešlé vzdělání bylo určitou motivací. Spokojenost s prací je podle zjištěných dat patrná a to přispívá i ke kvalitně a zodpovědně odváděné práci. Osobním přínosem je podle zjištěných výsledků především jejich potřebnost v činnostech, které v práci provádějí, nové zkušenosti, které získávají a také vidina pokroků jejich klientů. Výhodou zaměstnání, které provádějí je pro ně nejčastěji nestereotypnost, zmiňují cílovou skupinu, se kterou pracují, pokroky klientů a že je pro ně práce naplňující, i proto, že jsou v příjemném kolektivu lidí. Kamenem úrazu, tudíž nevýhodou je pro ně především finanční ohodnocení, které není moc uspokojující a pracovní doba. Vystudovaný studijní obor Speciální pedagogika - vychovatelství, je pro dotazované absolventy přínosem, hlavně co se týče praxe při škole, kterou měli možnost vykonávat a navštěvovat různá zařízení.

Reflexe díla Františka Bakuleho ve vztahu k dnešní speciálně pedagogické praxi
BALÍKOVÁ, Tereza
František Bakule byl významným českým pedagogem první poloviny 20. století, prvním ředitelem Jedličkova ústavu v Praze, zakladatelem tzv. Bakulova ústavu a jedním z mála českých představitelů alternativního pojetí výchovy a vzdělávání uznávaných v zahraničí. Jeho odkaz však v současné době není naší odbornou veřejností v rámci hlavního vzdělávacího proudu ani speciálních škol dále systematicky rozvíjen a prakticky uplatňován, na rozdíl od řady zahraničních alternativních pedagogických směrů, které jsou zde úspěšně aplikovány. Cílem této bakalářské práce je proto analyzovat dílo Františka Bakuleho prizmatem současného školního edukačního prostředí s důrazem na vzdělávání žáků se zdravotním postižením. První kapitola je věnována nástinu životní cesty Františka Bakuleho, zejména se zaměřením na významné mezníky, které ovlivnily utváření jeho osobnosti, jeho myšlenky, inspiraci a motivaci a které se projevily v jeho pedagogické činnosti a následně v jeho vlastním uceleném konceptu výchovy a vzdělávání. Konkrétně je zde zmíněno jeho rodinné zázemí a dále je prostor věnován zejména jeho učitelským zkušenostem až po působení v Jedličkově ústavu a etapu života spojenou s jeho vlastním ústavem. Druhá část bakalářské práce je již zaměřena výhradně na Bakuleho specifický edukační koncept. Nejprve jsou zde vymezeny jeho principy a následně uvedeny originální učební osnovy a návrh ideálního prostředí třídy. Text dále obsahuje detailní popis výuky několika předmětů, které byly těžištěm Bakuleho konceptu, a to jmenovitě pracovních činností, hudební výchovy a výtvarné výchovy. Původní didaktické postupy jsou analyzovány s využitím současné terminologie. Vzhledem k vymezenému cíli bylo třeba ve třetí kapitole analyzovat současné pojetí vzdělávání ve výše zmíněných, podle Bakuleho stěžejních oblastech. Text je koncipován tak, aby bylo možné následně reflektovat dílo Františka Bakuleho z pohledu dnešní pedagogické, respektive speciálně pedagogické praxe, nalézt styčné body či odlišnosti a odhalit nevyužitý inspirační potenciál. Tomu je pak věnována čtvrtá, závěrečná kapitola. Na základě analýzy a následné reflexe bylo ve výsledku konstatováno, že ačkoli se Bakulem formulované vzdělávací cíle významně neodlišují od současného pojetí zakotveného v příslušných rámcových vzdělávacích programech, k jejich dosažení se v současné době užívá odlišných postupů a metod. A to přestože sám Bakule své postupy, které lze velmi zjednodušeně charakterizovat mottem "neučit žáky o životě a práci, ale životem a prací", s úspěchem ověřil v praxi a že mu v řadě případů daly za pravdu pozdější výsledky psychologických výzkumů, čímž poskytly jeho didaktickému odkazu teoretickou oporu. Z výše uvedeného je zřejmé, že odkaz díla Františka Bakuleho nebyl naší odbornou pedagogickou veřejností dostatečně doceněn a vytěžen. Na druhou stranu je třeba konstatovat, že jeho širšímu uplatnění stojí v cestě roztříštěnost, v níž se nám dochoval.

Probační a mediační práce v právní teorii a praxi
Boldová, Lenka ; Pikola, Pavel (vedoucí práce)
Cílem mé práce je poskytnout přehled o činnostech Probační a mediační služby, vymezit základní pojmy, zjistit v čem je její činnost přínosná především pro pachatele a poškozeného a porovnat nákladnost alternativních trestů v porovnání s výkonem trestu ve vězení a vazbě. Najít problémy, se kterými se v rámci svého působení Probační a mediační služba potýká a navrhnout jejich případná řešení. Při zpracování budu vycházet z nastudované literatury a z poznatků, které jsem získala při pohovorech s probačními pracovníky.

Virtualizační nástroje v teorii a praxi
Svozil, Marko ; Halbich, Čestmír (vedoucí práce) ; Lohr, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je charakterizovat jednotlivé typy virtualizačních přístupů a představit nejvýznamnější virtualizační technologie a nástroje. Dílčím cílem bakalářské práce je srovnání schopností a možností virtualizačních nástrojů od firem VMware a Microsoft na základě analýzy prostředí, infrastruktury, požadavků a možností modelové firmy navrhnout a implementovat vhodné virtualizační řešení.

Vybraná problematika domovů seniorů se zaměřením na neziskové organizace v právní teorii a praxi
Daníčková, Pavla ; Pikola, Pavel (vedoucí práce)
1.charakteristika právní úpravy domova seniorů 2.financování domova seniorů 3.propojení domova důchodců a neziskové organizace 4.formy vzájemní spolupráce 5.návrhy na zlepšení spolupráce 6.závěr 7.přílohy 8.literatura

Probační a mediační práce v právní teorii a praxi
Boldová, Lenka ; Pikola, Pavel (vedoucí práce)
Cílem mé práce je poskytnout přehled o činnostech Probační a mediační služby, vymezit základní pojmy, zjistit v čem je její činnost přínosná především pro pachatele a poškozeného a porovnat nákladnost alternativních trestů v porovnání s výkonem trestu ve vězení a vazbě. Najít problémy, se kterými se v rámci svého působení Probační a mediační služba potýká a navrhnout jejich případná řešení. Při zpracování budu vycházet z nastudované literatury a z poznatků, které jsem získala při pohovorech s probačními pracovníky.

Přestupková agenda v praxi správních úřadů
Kloučková, Magdalena ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Dáša, Dáša (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přestupkové řízení. Mimo definování jednotlivých pojmů a vymezení základních právních předpisů vztahujících se k danému tématu je v práci na několika případových studiích demonstrováno, jaké problémy se vyskytují v přestupkovém řízení v praxi. V práci je dále analyzován návrh zákona o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, který je v současné době v legislativním procesu. Část práce se zabývá dlouho diskutovaným rejstříkem přestupků, který bude zřízen s účinností od 1. 10. 2016. V závěru práce je provedeno zhodnocení situace v oblasti správního trestání. Důsledkem současné právní úpravy je skutečnost, že některá ustanovení jsou upravena v zákoně o přestupcích i ve správním řádu téměř shodně, a tedy nadbytečně, a některá stanoví nedůvodné procesní odchylky. V souvislosti s uvedeným by postačilo odstranit odchylky správního řízení od řízení přestupkového, které se jeví jako nesmyslné a dále zpřesnit ta ustanovení, která jsou v praxi sporná a je třeba je dovozovat ze soudní judikatury. Návrh vlastního řešení je nepřijímat zákon o odpovědnosti za přestupky v tom znění, v jakém je předložen Poslanecké sněmovně ke schválení.

Úřady práce jako poskytovatelé dávek pro osoby se zdravotním postižením v teorii a praxi
Mareš, Sandra ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá dávkami pro osoby se zdravotním postižením, jež jsou přiznávány a vypláceny Úřady práce České republiky. Cílem diplomové práce je podrobné zmapování právní úpravy a možnosti poskytování dávek pro osoby se zdravotním postižením na území České republiky. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá právní úpravou dávek pro osoby se zdravotním postižením s celostátní působností. Praktická část práce se zaměřuje na organizační strukturu úřadu práce a statistická data popisující četnost a výši vyplácených dávek v České republice. Další část praktické práce je tvořena kazuistikami, které poukazují na schopnosti osob se zdravotním postižením obstarat si základní životní dovednosti. Poslední část praktické práce je tvořena pomocí dotazníkového šetření, které poukazuje na vysokou participaci úřadu práce na životě osob se zdravotním postižením. Kazuistiky a dotazníkové šetření byly zaměřeny na náhodně vybrané klienty Úřadu práce České republiky, Krajské pobočky České Budějovice, Kontaktního pracoviště Tábor.

Statistická analýza vad ve stavební praxi
Luska, Zbyněk ; Hlavsa, Tomáš (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Diplomová práce na téma Statistická analýza vad ve stavební praxi se zabývá zhodnocením vad, které jsou sledovány v rámci Systému stavebně technické prevence za období 2010 až 2013. Za vady ovšem není možno považovat takové skutečnosti, které vyplývají z nedodržení smluvního vztahu mezi zadavatelem a realizátorem stavebního díla, a které zároveň neodporují stavebnímu zákonu. Cílem diplomové práce je determinovat vady ve stavební praxi a pomocí vhodných nástrojů statistické analýzy a metod řízení kvality zhodnotit stav a vývoj vad a také nalézt vazby a závislosti vad na definovaných faktorech. Metodologická část diplomové práce se opírá o exploratorní statistickou analýzu kvalitativních dat, Paretovu analýzu a také o statistické testování hypotéz nezávislosti pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti v kontingenční tabulce. Síla případné závislosti je testována na základě Cramérova V. Výstupem diplomové práce je seznam nejčastěji se vyskytujících vad ve stavební praxi, deskripce vad a jejich zhodnocení z hlediska výskytu v čase, v rámci vymezeného území a z hlediska výskytu v konkrétním stavebním objektu.