Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 993 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Úloha sestry v péči o pacienty s akutní bolestí na pracovištích intenzivní péče.
LINHARTOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena jednak na akutní bolest obecně, tak i na pooperační bolest, která je jedním z druhů akutní bolesti. V první části je práce zaměřena na akutní bolest a její charakteristiku. Druhá část pojednává o jednotce intenzivní péče (JIP). Ve třetí části je popsána pooperační bolest, její léčba a role sestry v péči o klienty s pooperační bolestí. Byly stanoveny tři cíle. Cíl 1: Zjistit jaké techniky používají sestry na JIP k tlumení bolesti. Cíl 2: Zmapovat monitoraci bolesti u klientů hospitalizovaných na JIP. Cíl 3: Zjistit, zda jsou techniky tlumení bolesti pro klienta hospitalizovaného na JIP efektivní. K dosažení výsledků byl zvolen kvalitativní výzkum, a to metodou nestandardizovaného rozhovoru se sestrami a klienty. Výsledky mohou posloužit jako přehled nejčastěji používaných technik tlumení bolesti a ukázat, jak vysoce jsou pro klienty efektivní.

Vliv edukace na klienty s leukemií.
DAVIDOVÁ, Adéla
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na popis a charakteristiku leukemických onemocnění, na jejich diagnostiku a léčbu. Dále se teoretická část soustředí na ošetřovatelskou péči u klienta s leukemií a na uspokojování biopsychosociálních potřeb. V neposlední řadě se zabývá komunikací a edukačním procesem v rámci leukemického onemocnění. Praktická část bakalářské práce je cílena na zjištění způsobu podání edukace, na oblastech prováděné edukace a na zjišťování spokojenosti s edukací u klientů s leukemií. K získání a zpracování dat praktické části bylo použito kvalitativního výzkumného šetření, pomocí metody polostrukturovaného rozhovoru. Anonymní rozhovory byly vedeny se dvěma skupinami respondentů. První skupinu tvořily všeobecné sestry pracující na oddělení klinické hematologie a skupinou druhou byli klienti hospitalizovaní na tomto oddělení; klienti s diagnostikovaným leukemickým onemocněním. Zjištěné informace mohou pomoci ke zlepšení komunikace mezi zdravotníkem a klientem, ke zdokonalení edukace u klientů s leukemií a díky správně vedené edukaci i k usnadnění zvládání nemoci.

Problematika ošetřovatelské péče v domovech pro seniory
MARKOVÁ, Štěpánka
Práce popisuje práci zdravotní sestry v domovech pro seniory, stárnutí a péči.

Současná situace na linkách důvěry v Praze
Ročovská, Silvie ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Hálková, Petra (oponent)
Minulý rok jsem absolvovala akreditovaný výcvik v telefonické krizové intervenci. Tento kurz umožňuje pomáhajícímu provázet člověka na jeho cestě a nahlédnout do jeho složitého prožívání. Z důvodu hledání zaměstnání jsem se začala zajímat o linky důvěry, které zaznamenaly po roce 1989 svůj velký vývoj v rozsahu i orientaci. Ve své práci bych chtěla charakterizovat práci na linkách důvěry jako nejdostupnějšího prostředku k poskytnutí krizové intervence. Pokusím se představit čtyři linky důvěry. Zlatou linkou seniorů, Linkou bezpečí pro děti, linku RIAPS a linku DONA, zabývající se domácím násilím. Zajímá mě, čím se tyto linky zabývají a jaká jsou jejich specifika, v čem se jejich práce shoduje a v čem se liší. Dále se budu zabývat skupinou klientů, kteří na linky důvěry volají opakovaně a tím, jak s nimi jednotlivé linky pracují. Nakonec se pokusím zjistit, jak se tato služba bude vyvíjet v budoucnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Diagnostika a terapie psychospirituální krize - mapující studie
Janečková, Barbora ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Břicháček, Václav (oponent) ; Hájek, Karel (oponent)
Disertacní práce obsahuje nástin definice psychospirituální krize, diferenciálne diagnostická hlediska, popis ruzných podob psychospirituální krize. Zabývá se terapeutickými možnostmi práce s takovými stavy. Soucástí disertace je rozbor semistrukturovaných rozhovoru s takto diagnostikovanými klienty a terapeuty, kterí s tímto okruhem problematiky pracují. V analýze rozhovoru s terapeuty se zameruji na jejich vlastní zkušenosti s dynamikou psychospirituální krize, její klícové projevy, eventuální existenci spolecných rysu klientu s touto diagnózou. Duležitým bodem rozhovoru jsou i nejosvedcenejší a nejefektivnejší zpusoby práce s klienty s psychospirituální krizí. Zajímala jsem se i o jejich vlastní výklad vzniku psychospirituální krize a posouzení zmeny kvality života klienta po jejím odeznení. V analýze rozhovoru s klienty mapuji údaje týkající se období, ve kterém se psychospirituální krize objevila, její projevy, délku trvání a reakce okolí. Podstatná cást rozhovoru je zamerena na intervence, které klient zažil, jejich úcinnost a možné životní zmeny, které nastaly po odeznení sledovaných symptomu. Kazuistiky, které jsem vybrala, demonstrují typické rysy popisované u psychospirituální krize, jako je napríklad bourlivé prožívání následované úplným spontánním odeznením príznaku, ale i posun v oblasti hodnot...

Zdravotně výchovné kompetence sester v ordinaci praktických lékařů pro dospělé
BRYNDOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce se zabývá zdravotně výchovnými kompetencemi všeobecných sester. Teoretická část se věnuje pojmu zdraví, faktorům, které ho ovlivňují a podpoře zdraví. Ve výzkumné části jsou vytýčeny tři cíle. Cíl 1 se pokouší zjistit, zda všeobecné sestry v ordinacích praktických lékařů využívají zdravotně výchovné kompetence. Cílem 2 je zjistit, jakým způsobem sestry realizují zdravotně výchovné kompetence. Cíl 3 má za úkol zjistit nejčastější oblasti zdravotně výchovného působení sester u praktických lékařů. Byly položeny tři výzkumné otázky: 1. výzkumná otázka: Využívají všeobecné sestry v ordinacích praktických lékařů zdravotně výchovné kompetence? 2. výzkumná otázka: Jakým způsobem sestry realizují zdravotně výchovné kompetence? 3. výzkumná otázka: Jaké jsou nejčastější oblasti zdravotně výchovného působení sester u praktických lékařů? Pro tuto bakalářskou práci byla zvolena forma kvalitativního výzkumného šetření, technika polostandardizovaného rozhovoru. Rozhovor je sestaven z otevřených otázek, v rámci kterých se respondenti mohli individuálně vyjádřit. Skupinu respondentů tvořilo 8 sester pracujících v ordinacích praktických lékařů pro dospělé a ve výzkumném šetření jsou značeny jako "S". Rozhovory byly přepsány a následně byla použita kategorizace. Kategorie jsou znázorněny přehledovými diagramy. Z výsledků vyplývá, že sestry zdravotně výchovnou činnost v ordinacích praktických lékařů provádějí a realizují. Tímto je zodpovězena výzkumná otázka 1 V případě 2. výzkumné otázky týkající se způsobu realizace zdravotně výchovných činností bylo zjištěno, že sestry nejčastěji klienty edukují rozhovorem, tato odpověď byla obsažena ve všech odpovědích. (viz. Diagram 2) 3. výzkumná otázka se týká oblasti zdravotně výchovného působení. Ve výsledcích jsou uvedené věkové skupiny, které sestry nejčastěji edukují. Jedná se ve většině případů o seniory. (viz. Diagram 5) V bakalářské práci byly stanoveny tři cíle. Prvním z nich bylo zjistit, zda všeobecné sestry v ordinacích praktických lékařů využívají zdravotně výchovné kompetence. Analýzou získaných výsledků bylo zjištěno, že sestry je využívají. Všechny sestry na otázku týkající se tohoto cíle odpověděly kladně. Druhý ze tří cílů, kterým bylo zjistit, jakým způsobem sestry realizují zdravotně výchovné kompetence, byl také splněn. Sestry nejčastěji edukují klienty rozhovorem, některé využívají informační letáky, některé je využívají minimálně a dvě z osmi sester využívají televizní vysílání v čekárně. Třetí cíl, týkající se nejčastější oblasti zdravotně výchovného působení sester u praktických lékařů, byl rovněž naplněn. Analýzou rozhovorů byly prozkoumány oblasti, v rámci kterých sestry nejčastěji využívají zdravotně výchovnou činnost. Cíle práce byly splněny. Bylo zjištěno, že sestry zdravotně výchovnou činnost provádějí, ale přály by si mít na to více času.

Organizační struktura a činnost Probační a mediační služby České republiky středisko Praha se zaměřením na činnost sekce Parole
Charvátová, Dagmar ; Matoušková, Andrea (vedoucí práce) ; Günzlová, Iva (oponent)
V bakalářské práci se zabývám problematikou probační služby a to zejména tématem podmíněného propuštění. V práci je pojednáváno o jednotlivých odděleních služby, ale hlavní důraz je kladen právě na oddělení, které se zabývá podmíněným propuštěním. Za důležité rovněž považuji historické kořeny, díky kterým jsme se mohli dostat tam, kde jsme dnes. A samozřejmě potřeba se dále posouvat, vzdělávat a vylepšovat stávající systém. Pro potřeby praktické části bakalářské práce jsem sepsala kasuistiky, se kterými jsem přišla do kontaktu při své praxi na pražském probačním středisku. U každé kasuistiky se snažím ukázat její specifika a zároveň se zamýšlím nad tím, jak byly vyřešeny soudem a také jak tento výsledek ovlivnil další život klienta. V bakalářské práci jsem se pokusila nastínit roli sociálního pracovníka v tomto odvětví a jeho využití pro lepší funkčnost celého systému. Navíc je důležité poukázat na propojenost s právem, práce pro probační službu klade tedy na zaměstnance vysoké nároky. Je důležité se dobře orientovat jak v právním systému ,tak v oblasti komunikace s klientem. Ale to nejpodstatnější je ulehčit klientům v jejich obtížných životních situacích a pomoci jim k lepšímu a bezúhonnému životu.

Poplatková politika bank v ČR
Burešová, Adéla ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá poplatkovou politikou bank v ČR, což je ožehavé téma v posledních letech. Cílem práce je analyzovat a komparovat vybrané bankovní poplatky v ČR. Dílčím cílem je posoudit vybrané bankovní poplatky z hlediska důležitosti tvorby zisku banky a z hlediska klienta banky. V úvodu teoretické části je popsána základní charakteristika bankovnímu systému. Dále jsou charakterizovány bankovní produkty a služby, bankovní poplatky a politika bankovních poplatků. Součástí vlastní práce je dotazníkové šetření a analýza bankovního trhu z pohledu bankovních institucí v letech 2007 až 2014. Vlastní práce mimo jiné také obsahuje finanční analýzu v letech 2007 až 2015 a analýzu bankovního trhu z pohledu klienta, kde jsou srovnány vybrané bankovní instituce na základě poplatků a komparace vybraných bankovních produktů na základě poplatků. Jsou nadefinovány tři vzorové skupiny, kterým je doporučen nejvýhodnější bankovní produkt a bankovní instituce. V závěru práce jsou formulovány výsledky a doporučení bankám a klientům. Pro daného klienta Student vyšel nejlépe běžný účet UniCredit Bank, U Konto pro mladé. Aktivnímu klientovi byla též doporučena UniCredit Bank s bankovním produktem UKonto. Pro cílenou vzorovou skupinu Důchodce je nejvýhodnější bankou mBank, kde činí měsíční náklady 70 Kč. Klient správnou volbou banky může ušetřit až tisíce Kč/rok.

SIP klient pro Windows Mobile
Regueyra, Philip ; Müller, Jakub (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je návrh a realizace softwarového klienta, který bude schopen provádět telefonní spojení prostřednictvím paketové sítě. K tomuto účelu je využit signalizační protokol SIP společně s protokolem pro přenos multimedií RTP. Z tohoto důvodu je v bakalářské práci rámcově rozebrána struktura a fungování SIP protokolu a RTP protokolu. Jedná se o seznámení s danou problematikou, nikoli o podrobnou studii těchto nástrojů. Dále je uvedena stručná charakteristika operačního systému Windows Mobile, pro který je aplikace určena primárně. V práci je stručně popsána charakteristika několika knihoven, které byly pro použití v navrhované aplikaci uvažovány. Následuje návrh řešení, na který pozvolna navazuje rozbor realizovaného programu. V poslední části práce je popsáno fungování programu a je otestováno jeho chování v různých modelových situacích.

Výběr optimální varianty financování bydlení pro vybraného klienta
HOLÝ, Hubert
V úvodu bakalářské práce se zaměřuji na shromáždění informací o hypotéčních úvěrech z aktuálního finančního trhu. Na začátku kapitoly o hypotéčních úvěrech se budu zabývat dělením hypotečních úvěrů. Vypracuji podrobný postup co má všechno klient udělat, aby dostal úvěr, jaké jsou postupy v bankách a jaké potřebují znát banky informace o klientovi. V další kapitole uvedu informace o stavebním spoření a podmínky, které musí klient splňovat, aby mohl dostat úvěr ze stavebního spoření. Také charakteristiku tohoto produktu. V poslední kapitole úvodní teoretické části seznámím čtenáře s investicemi do otevřených podílových fondů a uvedu jejich charakteristiku a jednotlivé postupy při sjednávání. V praktické části se budu zabývat již jednotlivými nabídkami vybraných společností, které budou porovnávány pomocí metod vícekriteriálního rozhodování. Práce je rozdělena na analýzu Hypotečních úvěrů, Úvěrů ze stavebního spoření a Investičních produktů. Informace z těchto analýz budou dále použity na aplikaci pro konkrétního klienta se specifickými požadavky na bydlení. Od klienta zjistím veškeré informace o jeho přáních a požadavcích na svoji budoucnost s ohledem na bydlení. Klient si zvolí hlediska, která jsou pro něho nejvíce důležitá a pořadí, ve kterém by měla být dodržena. Je to z toho důvodu, že často není důležitá výsledná částka, kterou klient za úvěr zaplatí, ale je pro něj v aktuální životní situaci důležitější výše měsíční splátky. A nakonec bude pro klienta vybrána optimální varianta, jak může financovat své vlastní bydlení.