Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 769 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 


Poruchy učení u žáků očima učitele
KOLÁŘOVÁ, Martina
ANOTACE Diplomová práce je zaměřena na problematiku specifických poruch učení u žáků na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části je nastíněna problematika specifických poruch učení, především dysgrafie a dysortografie. Diplomová práce je zaměřena především na diagnostiku SPU, možnosti reedukace a kompenzace těchto poruch. Druhá část diplomové práce analyzuje počet žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjišťuje míru informovanosti učitelů o problematice specifických poruch učení. Třetí část diplomové práce je část praktická. Pro potřeby učitelů byl sestaven zásobník námětů pro práci s dysgrafickými a dysortografickými žáky a vytvořen přehled vhodných publikací zaměřených na nápravu specifických poruch učení. Cílem diplomové práce bylo analyzovat počet dětí se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjistit míru informovanosti učitelů o této problematice. Práce je doložena řadou tabulek a grafů, včetně rozsáhlého přílohového materiálu.

Depresivní symptomatika u dětí s Aspergerovým syndromem
ERTLOVÁ, Gabriela
Práce ve své první části čtenáře seznamuje s pervazivní vývojovou poruchou, poruchou autistického spektra, Aspergerovým syndromem a jejich diagnostickými kritérii. Podrobněji se věnuje specifickým projevům Aspergerova syndromu. Ve druhé části popisuje depresivní syndrom, jeho symptomatiku u dětí, diagnostická kritéria, dále popisuje depresivní myšlení a prožívání, vybrané depresivní poruchy a zmiňuje jejich výskyt a projevy u dětí s Aspergerovým syndromem. Dále se práce zabývá problematikou diagnostiky dětí. V poslední části práce je popsána případová studie chlapce s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem a úzkostně depresivní poruchou.

Orthorexia Nervosa: Patologické zaujetí zdravým stravováním
BRYXOVÁ, Petra
Práce se zabývá představením konceptu orthorexie jako u nás dosud nezpracovaným a málo známým tématem. V práci je popsán vznik a jednotlivé formy poruch příjmu potravy, dále možné definice samotného pojmu orthorexie, stejně tak historie této poruchy. Následuje analýza orthorexie vzhledem k ostatním poruchám příjmu potravy a jiným psychickým poruchám. V závěru práce jsou uvedeny možnosti léčby této poruchy, popsána je také orthorexie v kontextu k náboženství.

Svět očima autistů - kvalitativní studie všedního dne autisty
ZÁLESKÁ, Helena
Práce je zaměřena na vnímání reality očima autistů a jejich subjektivního prožívání. První část obsahuje a vysvětluje základní pojmy týkající se problematiky poruch autistického spektra. Druhá část je metodologická. Obsahuje studii, která se snaží odpovídat na výzkumné otázky. Jsou zde použity dvě techniky rozhovor a pozorování. Respondenti jsou rozděleni na dvě skupiny v 1. skupině jsou děti, které sami poskytly informace do rozhovoru, ve 2. je zpracován rozhovor s rodiči těch, které nemohly informace poskytnout sami. Třetí část je výsledková, zpracovává výsledky z výzkumu. Jsou zde vyzdvihnuty nejvýznamnější oblasti, které v rámci výzkumu vyplynuly. Ty jsou pak dále zkoumány, rozebrány a doplněny literaturou.

Arteterapie jako komunikace při práci s klienty SVP
LACINOVÁ, Hana
Práce popisuje snahu o využití artterapeutické metody jako alternativní formy komunikace s klienty pobytövého oddělení střediska výchovné péče, u kterých se projevoval problém s verbální komunikací. v první části přináší přehled možných příčin poruch komunikace, alternativních komunikačních systémů včetně artterapie a uvádí důvody, pro které se zdá být k tomuto vhodná . v druhé části přibližuje autorčinu práci ve středisku výchovnépéče a popisuje způsob práce s klientem. ten dokládají kazuistiky konkrétníchklientů. v závěru shrnuje výhody a omezení tohoto přístupu k užití arteterapie.

Copingové strategie, sociální opora a sebepojetí sourozenců dětí s poruchou autistického spektra
DOČEKALOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá psychosociální situací sourozenců dětí s poruchou autistického spektra, konkrétně se zaměřuje na copingové strategie, sociální oporu a sebepojetí těchto sourozenců. Mezi výzkumné otázky patřilo, jaké copingové strategie volí sourozenci dětí s poruchou autistického spektra ke zvládání obtížných situací,jakou mají vnímanou sociální oporu a zda je dostatečná. Rovněž bylo předmětem zájmu práce, jaké je jejich sebepojetí. Vzorek byl získán z organizací zabývajících se PAS a to na základě záměrného prostého výběru. Výzkum je zpracován kvalitativní metodologií a skládá se z rozhovoru rozčleněného do jednotlivých okruhů a doplněného dvěma pracovními listy, jedním na copingové strategie a druhým na sociální oporu. Pracovní list copingových strategií byl inspirován dotazníkem Children's Coping Questionnaire. Poslední částí je dotazník sebepojetí Rohnerova škála sebepojetí. Výzkumný soubor tvoří čtyři respondenti ve věku devět až jedenáct let. Jedná se o tři chlapce a jednu dívku. Výsledky jsou zpracovány jako jednotlivé kazuistické studie a v závěru jsou naznačeny některé možné podobnosti, jako například slabá vnímaná sociální opora ze strany učitelů nebo vysoký skór hostility v dotazníku sebepojetí či spíše záporný postoj k tomu hovořit o postižení sourozence.

Sestavení kompenzačního programu poruch v oblasti kolen a plochých nohou.
JANOUŠEK, Martin
Sestavení kompenzačního programu v oblasti kolen a plochých nohou je pro mě blízké téma. Osobní zkušenost je ideálním nstrojem k uvědomění si daného problému. Práce je koncipována do běžného prostředí. Využití znalostí by mělo pomoci k časné diagnostice a možnosti sestavení kompenzačního programu k této problematice.

Vztah dcery s matkou a jeho provázanost s poruchou mentální anorexie
VOZÁRYOVÁ, Kateřina
Ve své bakalářské práci se zabývám vztahem mezi matkou a dcerou s poruchou příjmu potravy, konkrétně s mentální anorexií. Tato nemoc je v dnešní době velmi aktuálním problémem, zejména u dospívajících dívek. Je důležité zaměřit se na příčiny této poruchy, aby mohla být odhalena její podstata. Přestože ve většině literatury se jako hlavní problém spojený se vznikem této poruchy uvádí sociálně-kulturní pohled na ženské tělo a problematika ideálu krásy, rozhodla jsem se zaměřit na hlubší pojetí příčin, a sice na matku nemocné. Ústředním tématem této práce je provázanost poruchy s jejich vztahem. V teoretické části popisuji poruchy příjmu potravy, jejich projevy, příčiny a důsledky. Dále se zaměřuji na rodinné vztahy, vliv rodičů a způsob výchovy. Popisuji zde také znaky vztahu matky a dcery s mentální anorexií. Výzkum mé práce je koncipován kvalitativně, se zaměřením na vzájemnou provázanost a subjektivní vnímání vztahu mezi dcerou a matkou, v souvislosti se vznikem, rozvojem, průběhem a následky mentální anorexie. Používám zde polostrukturované rozhovory, vždy s dcerou i s matkou, které jsou vyhodnoceny pomocí otevřeného kódování. Informace o vzájemných vztazích jsou podloženy kresebnými materiály. Rozhovory i kresebné materiály ukazují, že vztahy dívek s mentální anorexií a jejich matek jsou příliš těsné, nebo naopak nejisté a ambivalentní.

Speciální pomůcky pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií
BUKAČOVÁ, Lenka
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část pohlíží na problematiku specifických poruch učení, zejména dyslexie, v menší míře pak dysgrafie a dysortografie. Autorka zde vymezuje jednotlivé pojmy, charakterizuje projevy specifických poruch učení, nastiňuje jejich etiologii, diagnostiku a následnou reedukaci. Praktická část diplomové práce je zaměřena na speciální pomůcky pro děti postižené specifickými poruchami. Jedná se o pracovní listy, které zpracovávají látku českého jazyka v 8. ročníku základní školy, zejména tvaroslovné jevy, se kterými mají žáci největší problémy. U každé pomůcky jsou uvedeny metodické pokyny pro její využití v hodinách českého jazyka.