Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,226 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 

Lidé se ZPS na trhu práce v J. Hradci
Bouřilová, Petra Bc. ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Chábera, David (oponent)
V teoretické části jsem se zaměřila na charakteristiku lidí se ZPS, na základní pojmy a definice, týkající se tohoto tématu. Dále jsem se zaměřila na problematiku zaměstnávání lidí se ZPS a na důsledky nezaměstnanosti pro tyto občany. V této části jsem se rovněž zaměřila na státní politiku zaměstnanosti ve vztahu k lidem se ZPS, na orgány, které zabezpečují státní politiku zaměstnanosti a na služby nabízené úřady práce. V praktické části stručně charakterizuji okres Jindřichův Hradec, dále uvádím zajímavé údaje o ÚP v J. Hradci. Zaměřila jsem se hlavně na problematiku zaměstnanosti v tomto okrese, zejména na mladé osoby se ZPS (do 30 let). Pokusím se identifikovat subjektivní i objektivní bariéry uplatnění těchto osob na trhu práce v okrese J. Hradec. Velmi důležitý byl sběr informací a následně pak rozbor zjištěných údajů, informací a poznatků.

Zdravotní průzkum dřevin lesoparku v intravilánu Hradce Kralove na soutoku Labe a Orlice
Růžička, Tomáš
V období od ledna 2013 do dubna 2014 byl v parku Jiráskovy sady v Hradci Králové prováděn zdravotní průzkum dřevin. V první řadě byl brán ohled na výskyt dřevních hub. V úvodu je práce věnována lokalizaci území a historických souvislostí a poté charakteristice přírodních podmínek a širších územních vztahů. V další části je kladen důraz na inventarizaci napadených dřevin a dřevních hub, které jsou hlavní příčinou šetření. Tyto houby byly identifikovány vizuálně podle plodnic a je zde popsán jejich vzhled a také škody, které mohou zapříčinit. Byly zde determinovány hlavně dřevní houby saprofytického charakteru. Nejvíce hub bylo nalezeno na jedincích Acer campestre a Aesculus hippocastanum.

Komparace řízení cestovního ruchu v Českém Krumlově a v Jindřichově Hradci a návrh destinačního managementu
ŠKRLETOVÁ, Iveta
Diplomová práce byla zaměřena na provedení komparace řízení cestovního ruchu v Českém Krumlově a v Jindřichově Hradci, na odhalení nedostatků, nalezení příkladů dobré praxe a vypracování návrhu destinačního řízení na lokální úrovni.Analytická část se zabývá analýzou vnitřního a vnějšího prostředí obou destinací a určením vhodných strategií. V syntetické části je vypracován návrh společnosti destinačního managementu pro destinaci Jindřichův Hradec. Součástí návrhu je finanční plán.

Účetnictví vybrané organizační složky státu a analýza jejího hospodaření
MARSOVÁ, Michaela
Práce se zabývá účetnictvím a hospodařením organizačních složek státu. Pro splnění cíle práce byla vybrána účetní jednotka Okresní soud v Jindřichově Hradci.Teoretická část práce charakterizuje neziskové organizace, organizační složky státu, rozpočtová pravidla, účetnictví a hospodaření organizačních složek státu. Praktická část se věnuje charakteristice vybrané účetní jednotky, výkazům účetní závěrky, zaúčtování konkrétních případů a porovnání s účetnictvím obchodních korporací. Dále se praktická část zabývá analýzou hospodaření vybrané účetní jednotky, která hospodaří se státním majetkem a prostředky státního rozpočtu.

Analýza distribučního řetězce
REITEROVÁ, Alice
Cílem této bakalářské práce je analýza distribučního řetězce se zaměřením na materiálový a informační tok v podniku ZC s. r. o. se sídlem v Jindřichově Hradci, zabývající se zahrádkářskými potřebami. Na základě zjištěných údajů, získaných z analyzování chodu podniku, jsou doporučeny další možné kroky k optimalizaci distribuce. První návrh se týká toku zboží bez fyzických dokumentů a druhý návrh oblasti reklamace. Zlepšení těchto procesů v rámci distribuce by došlo k dokonalému sladění toku materiálu s tokem informací a přineslo by to firmě pozitivní ekonomické výsledky.

Hodnotová preference dívek ve výchovném ústavu v Jindřichově Hradci
JINDROVÁ, Martina
Práce si klade za cíl objasnit hodnoty dospívajících dívek, které vyrůstají ve výchovném ústavu. V první, teoretické části práce jsme nejprve představili historický vývoj termínu hodnot a jejich vztah k jednání. Hodnoty jako určité formy jednání jsme dále zkoumali prostřednictvím pojmu mravnosti, normy, zvyku a mravního uvědomění. Tato analýza nám následně umožnila vymezit důležitost pojmu hodnoty pro pedagogiku jako praktické vědy, která se snaží dívkám vštěpit určitý společenský konsensus. V závěru teoretické části jsme se snažili definovat adolescentní mládež, která je jednou ze skupin nejvíce ohrožených poruchami jednání. Na závěr teoretické části jsme vymezili termín výchovného ústavu. V praktické části jsme provedli rozbor rozhovorů, které jsme na téma hodnot vedly s dívkami a pedagogickými pracovníky výchovného ústavu. Zde jsme se zabývali konkrétními hodnotami jako je zdraví, rodina, práce, peníze atd. Ukázalo se, že dívky v rozhovorech formulují ocenění žádaných hodnot, avšak dle slov pedagogických pracovníků tak ve skutečnosti nejednají. Díky rozhovorům se ukázala jasná diskrepance mezi přijímanými normami a mravním uvědoměním u zkoumaných dívek.

Sledování, vyhodnocení a porovnání obsahu nitrátů v zelenině distribuované v obchodní síti vybrané oblasti ČR a přilehlé příhraniční oblasti Rakouska
RŮŽEK, Marek
Cílem práce bylo sledovat a vyhodnotit obsahy nitrátů z hlediska antinutričního významu, v zelenině nabízené v obchodní síti. Obsah dusičnanů byl sledován v běžných druzích zeleniny v průběhu celého roku. Zdrojem vzorků byly vybrané supermarkety. Stanovení obsahu bylo provedeno metodou měření iontově selektivní elektrodou. Analyzované vzorky byly pořízeny v obchodní síti Billa v Jindřichově Hradci a v sousedním Rakousku v městě Heidenreichstein. Celkem bylo provedeno měření u 149 vzorků, z čehož 71 pocházelo z tuzemské obchodní sítě a zbylých 78 z Rakouska. Odebírána byla listová a kořenová zelenina: hlávkový salát, ledový salát, mrkev, petržel a ředkvička. Nejnižší naměřená hodnota 21 mg NO3-.kg-1 byla zaznamenána u petržele původem z České republiky. Nejvyšší množství dusičnanů bylo naměřeno u hlávkového salátu, který také pocházel z české produkce a dosáhlo 5200 mg . kg-1. V celkovém a konečném porovnání se sousedním Rakouskem vykazovaly vzorky z tuzemska, až na mrkev, vyšší obsahy dusičnanů.

Dějiny techniky ve výuce technických předmětů v základním školství - technické památky Jindřichova Hradce a jeho okolí
KLIMENTOVÁ, Lenka
V teoretické části diplomové práce jsou popsány jednotlivé technické památky v Jindřichově Hradci a jeho okolí. Dále práce stručně popisuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělá- vání, jeho cíle, klíčové kompetence a průřezová témata. V praktické části jsou uvedeny dva projekty, které byly vyzkoušeny na základní škole. Je zde také uveden návrh řešení problémů, které se při práci vyskytly.

Výuka náboženství a náboženské tradice s tím spojené na gymnáziu v Jindřichově Hradci v letech 1868-1914
ZUŠŤÁKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá především výukou náboženství a církevními tradicemi udržovanými na gymnáziu v Jindřichově Hradci v letech 1868-1914, tedy v období Habsburské monarchie, od rozdělení škol na české a německé, do začátku První světové války.

Využití metod výuky v ošetřovatelské praxi se zaměřením na prevenci civilizačních chorob
DUBOVÁ, Marie
Civilizační choroby jsou ty, které v daném čase provázejí danou společnost. Nejlepší ?léčbou? civilizačních chorob je jejich prevence, kterou lze dosáhnout v ošetřovatelské praxi s využitím vhodné metody výuky. Mezi skupinu civilizačních chorob patří i zubní kaz. Nejnovější studie dokazují významné snížení hygieny dutiny ústní u dětské populace. Výsledkem je zvýšení kazivosti zubů, která má neblahý dopad na trvalý chrup. Prevence u dětí by měla obsahovat uvědomění si za své zdraví a naučit efektivní čištění zubů ve spolupráci s rodiči dětí. Role všeobecné sestry v primární prevenci orálního zdraví dětí a mládeže je nezastupitelná, zahrnuje výchovné činnosti. Tato diplomová práce je zaměřena na využití vhodné metody výuky v ošetřovatelské praxi v prevenci civilizační choroby, zubního kazu. Cílem této práce bylo zhodnotit efekt preventivního programu ?Zdravý zoubek? u dětí mateřských škol a 1. stupně základních škol ve znalostech a dovednostech v prevenci zubního kazu, u rodičů dětí proškolených programem. K naplnění cílů práce jsme využili techniku metodologické triangulace, která umožnila zkoumat daný jev různými metodami. Dotazník pro rodiče a pro děti, rozhovory s dětmi a přímé pozorování dětí, při čistění zubů. Dotazník pro rodiče a pro děti byl složen z 6 uzavřených otázek, které se týkaly problematiky prevence zubního kazu. Dotazníky byly anonymní a byly sestaveny pouze pro účely této práce. Dětem byly dotazníky distribuovány s písemným souhlasem rodičů. Do výzkumného souboru pro kvantitativní šetření rodičů byli zařazeni rodiče dětí mateřských škol a základních škol z Jindřichova Hradce. Celkem bylo rozdáno 130 dotazníků, vráceno bylo 128 (98%) vyplněných dotazníků, vyřazeny nebyly žádné. Do výzkumného souboru pro kvantitativní šetření dětí byli zařazeni děti mateřských škol a 1. stupně základních škol z Jindřichova Hradce. Celkem bylo dotazováno se souhlasem rodičů 24 dětí z mateřské školy a 108 dětí z 1. stupně základních škol. Pro zpracování bylo celkem zařazeno 132 (100%) dotazníků. Výsledky jsme vyhodnotili pomocí grafů programem Microsoft Excel. Pro ověření hypotéz, jsme použili test nezávislosti chí-kvadrát pro kontingenční tabulku. Pro semistrukturované rozhovory s dětmi bylo vytvořeno schéma otázek. Ústředním tématem rozhovoru byl zubní kaz a jeho prevence. Rozhovor s dětmi byl proveden s písemným souhlasem rodiče a byl anonymní. Přímé pozorování dětí, při čistění zubů se týkalo způsobu a pořadí čištění zubů. Bylo zaznamenáno do záznamového archu, s fotodokumentací se souhlasem rodiče respondenta. Výzkumný soubor pro kvalitativní šetření tvořilo 10 dětí. 5 dětí z mateřské školy v Jindřichově Hradci a 5 dětí z 1. stupně základní školy v Jindřichově Hradci. Získaná data byla zpracována do diagramů ve SmartArtu a tabulek pomocí programu Microsoft Office Word 2007. Výsledky výzkumného šetření pomohly zjistit hloubku znalostí a dovedností v prevenci zubního kazu u dětí. Ukázaly pozitivní vliv využití vhodné metody výuky v efektivitě preventivního programu v ošetřovatelské praxi. Přispěly ke zlepšení úrovně dentálního zdraví u dětské populace.