Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 371 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 


Společnost s ručením omezeným dle zákona o obchodních korporacích ve srovnání se společností s ručením omezených dle dánského práva
Luptáková, Lucia ; Kříž, Radim (vedoucí práce) ; Hásová, Jiřina (oponent)
Společnost s ručením omezeným je kapitálovou obchodní společností, kterou využívají ke své činnosti zejména malé s střední podniky. Tato forma je velmi populární, a to nejen na území České republiky. V posledních letech byly v mnoha zemích přijaty nové zákony upravující mimo jiné právě společnost s ručením omezeným. V České republice se jedná o zákon o obchodních korporacích z roku 2012, přičemž úprava některých otázek je svěřena jiným zákonům. V dánském právním řádu upravuje tuto formu společnosti zákon o kapitálových obchodních společnostech z roku 2009. Tato práce se zabývá popisem právní úpravy obchodních společností v českém a dánském právu. Dánské úpravě je vyhrazen značný prostor vhledem k tomu, že k ní existuje málo dostupných pramenů v českém jazyce, a tyto obsahují pouze kusé informace. Cílem této práce je pak srovnání obou prvních úprav s důrazem na jejich klady a zápory.

Vývoj a fungování českých sborů dobrovolných hasičů ve venkovských obcích na jihu Čech v letech 1876-1939
ZÍKA, Rudolf
Předkládaná diplomová práce se zabývá na základě dostupných pramenů fungováním českých sborů dobrovolných hasičů na venkově. Je rozdělena na pět základních kapitol, přičemž její součástí je seznam literatury a pramenů k této problematice a bohaté obrazové a tabulkové přílohy. První kapitola je zaměřena na vývoj požární legislativy a zákony, které přímo ovlivnily fungování dobrovolných hasičských sborů. Druhá kapitola přináší základní vývoj vyšších složek hasičské organizace v českých zemích. Třetí část se zabývá popisem a rozborem funkcí, správními orgány a samotnou činností dobrovolných hasičů na venkově. Čtvrtá kapitola je věnována popisu, rozdělení a věkovému a sociálnímu rozboru členstva hasičských sborů. Pátá část se podrobně zabývá hospodařením sborů, které je rozděleno na oddíly příjmů a výdajů. Závěrečná část pak shrnuje získané poznatky a upozorňuje na další možnosti a postupy při práci s tímto širokým a zajímavým tématem.

Hlavní cizorodé látky přijímané potravou
BUCHAROVÁ, Eva
Tato práce pojednává o hlavních cizorodých látkách přijímaných potravou. Těmito látkami jsou aditiva a kontaminanty. Přítomnost těchto látek v potravinách je regulována legislativně. V ČR platí potravinové zákony, které jsou v souladu s nařízeními EU. V Čechách je přítomnost aditiv a kontaminant kontrolována SZPI a SVS. Evropskou kontrolní institucí je EFSA a celosvětově působí FAO/WHO. Hlavním cílem této práce bylo nalezení rozdílů v informovanosti mužů a žen v oblasti cizorodých látek přijímaných potravou.


Apoštol Pavel a římské zákony
Říhová, Ladislava ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlík, Jiří (oponent)
RESUMÉ Apoštol Pavel a římské zákony Apostle Paul and the Roman Law bc. Ladislava Říhová Práce se věnuje problematice spojené s životem a především římským občanstvím apoštola Pavla. Úvodní kapitolu práce tvoří stručný popis Pavlova života, který de facto tvoří osnovu celé práce. Zvláštní pozornost je věnována Pavlovu původu, vzdělání a v neposlední řadě obrácení ke křesťanství. Bez povšimnutí nezůstává ani misijní činnost Pavlova a jeho konec. Ve druhé části prvé kapitoly je na pozadí biblických pramenů probrán pohled Písma na apoštolovo římské občanství, doplněný historickým exurzem o dějinách římského občanství jako takového se zvláštním přihlédnutím k období Pavlova života, tedy období raného principátu. Zmíněna je samozřejmě i možnost dvojího občanství apoštolova. Z Pavlova občanského stavu vyplývají nutně i Pavlova práva, která utvářejí další jeho životní osudy. Zejména se zde jedná o ve Skutcích obsáhle probraný Pavlův soudní proces. Druhá kapitola práce je proto věnována jednak historii a náležitostem římského soudního procesu, jednak i odvolacímu právu římských občanů, kterého i Pavel, jakožto římský občan, ve svém procesu využil. Zatímco druhá kapitola práce se věnuje rozboru Pavlova procesu z pohledu dobových nebiblických pramenů, přihlíží třetí primárně ke svědectví Nového zákona a srovnává tedy...

Zákony o financování politických stran a kampaní v Pobaltských státech: Studie č. 1.217
Pecháček, Štěpán
Práce přináší přehled financování politických stan a politických kampaní ve třech pobaltských republikách – Litvě, Lotyšsku a Estonsku. Všechny tři země vytvořily model financování politických stran a kampaní, který reflektuje standardy a doporučení mezinárodních organizací, zejména Rady Evropy. Jednotlivé principy financování politických stran a kampaní jsou srovnány se situací v České republice.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Dětská práce v EU
ŠÍSLOVÁ, Lenka
Téma dětské práce jsem zvolila, protože je mi tato problematika osobně blízká. V průběhu studia sociální práce na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích jsem získala další znalosti a setkala se blíže s problematikou dětské práce. Toto téma mě zaujalo natolik, že jsem se mu chtěla věnovat podrobněji a rozšířit své dosavadní zkušenosti i o teoretické poznatky. V diskuzích o fenoménu dětské práce často zaznívají i názory, že by děti měly pracovat, protože práce je prospěšná. Ano, dětská práce je prospěšná ? odpovídá-li věku dítěte, rozšiřuje-li jeho obzory a dovednosti, nebrání-li mu chodit do školy, hrát si a prožívat bezstarostné dětství. Tak, jak to garantuje Úmluva o právech dítěte, kterou podepsalo bezmála 200 zemí světa bez ohledu na náboženství, kulturu nebo míru rozvoje. Problematika dětské práce se často spojuje se zeměmi rozvojového světa. O tom, že by dětská práce mohla existovat i v zemích Evropské unie, slyšíme málo. V mnoha případech je dětská práce v Evropě méně viditelná než v ostatních částech světa. Současným trendem mezinárodního společenství, a tedy i zemí Evropské unie, je eliminace dětské práce. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký je současný stav této problematiky v zemích Evropské unie. V teoretické části bakalářské práce se zaměřuji na oblasti, které se dětské práce bezprostředně týkají. Nejdříve jsou zmapovány informace o tom, co zahrnuje dětská práce a jaké známe nejhorší formy dětské práce. Vzhledem k tomu, že je práce zaměřena na území Evropské unie uvádím i základní specifikaci o Evropské unii. Dále zmiňuji základní lidská práva, jejich prameny a možnosti mezinárodní ochrany dětí před dětskou prací. Popisuji mezinárodní úmluvy a smlouvy, které se věnují oblasti dětské práce, konkrétně Úmluvu o právech dítěte, Deklaraci práv dítěte, Mezinárodní úmluvu o zákazu a okamžitých opatřeních k odstranění nejhorších forem dětské práce a Úmluvu o nejnižším věku pro vstup do zaměstnání. V další části práce jsou popsány právní předpisy vztahující se k dětské práci ve vybraných zemích Evropské unie ? zpracovala jsem zákony České republiky, Finska a Německa. Je patrné, že i když jsou právní předpisy v jednotlivých zemích zakotveny v různých zákonech, v rozsahu a formě ohledně zaměstnávání dětí a mladistvých jsou si velice podobné, jen s nepatrnými rozdíly. Zvolila jsem teoretické zpracování závěrečné práce, snažila jsem se problematiku dětské práce prozkoumat v obecné rovině, provést komparaci publikovaných zdrojů, komparaci z hlediska kulturních a nacionálních diferencí. Dále jsem využívala sekundární analýzu oficiálních dokumentů vybraných států EU a obsahovou analýzu dostupných zdrojů. Při práci s cizojazyčnou literaturou jsem využívala především dostupné internetové zdroje. V rámci Evropské unie se dětská práce nejčastěji skloňuje v souvislosti s nejhoršími formami dětské práce, do kterých zahrnujeme komerční sexuální zneužívání dětí, a proto se ve své práci podrobně věnuji této oblasti. Konkrétně popisuji obchodování s dětmi, dětskou prostituci a dětskou pornografii, včetně případů, které se skutečně odehrály. Naštěstí těchto otřesných případů není mnoho a v rámci trestněprávního řízení jsou tyto činy velice tvrdě trestané. Přesto se, hlavně prostřednictvím médií, čas od času objevují zprávy o existenci těchto nejhorších forem dětské práce. Závěr bakalářské práce obsahuje shrnutí poznatků, ve kterých je publikován můj názor na uvedenou problematiku, a snažím se zde navrhnout možná východiska k řešení této problematiky do budoucna.

Postoj lékařů ke kompetencím sester dle zákona.
SLADKÁ, Iveta
V České republice jsou činnosti jednotlivých skupin pracovníků zdravotnického týmu dány různými vyhláškami a zákony. Kompetence všeobecné sestry jsou dány vyhláškou 424/2004 Sb., která stanovuje činnosti zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. V diplomové práci byly stanoveny tři cíle a pět hypotéz. Prvním cílem práce bylo zjistit, zda mají lékaři povědomí o existenci a o obsahu vyhlášky 424/2004 Sb. K tomu byla stanovena hypotéza H1 Lékaři vědí o existenci a obsahu vyhlášky 424/2004 Sb. Druhým cílem bylo zjistit názor lékařů na uvedené kompetence. K tomuto cíly byly stanoveny hypotézy. H2 Lékaři nejsou seznámeni s významem kvalifikačního studia, které je podepřeno získáním kompetencí určených ve vyhlášce 424/2004 Sb. H3: Činnosti, které požadují lékaři po sestrách, přesahují jejich kompetence určené vyhláškou 424/2004 Sb. H4: Činnosti, určené lékařem přesahující kompetence sester, neumožňují sestrám poskytovat ošetřovatelskou péči zaměřenou na saturaci a uspokojování potřeb pacienta. Třetí cíl byl zaměřen na zjištění názoru lékařů na uplatnění vyhlášky v praxi. K tomu byla stanovena hypotéza, že lékaři nepociťují potřebu ke změně kompetencí sester. Pro zpracování empirické části diplomové práce byla zvolena kvantitativní metoda výzkumného šetření. Pro sběr dat byla použita výzkumná technika dotazníkového šetření s náhodným výběrem respondentů. Výzkumný soubor tvořily náhodně vybrané sestry, lékařky a lékaři z nemocnic v Českých Budějovicích, v Jindřichově Hradci, v Českém Krumlově, ve Strakonicích, v Táboře, v Plzni, v Praze, v Benešově a v Ústí nad Labem. První výzkumný soubor tvořilo 66 lékařek a lékařů. Druhý výzkumný soubor tvořilo 190 (100 %) sester pracujících v nemocničních zařízeních. Všechny tři cíle práce byly splněny. V prvním případě jsme zjistili, že lékařky/ři existenci a obsah vyhlášky 424/2004 Sb. spíše neznají. V rámci druhého cíle jsme zjistili, že lékařky/ři vědí, že sestra pro svou profesi potřebuje kvalifikační přípravu a vědí, kde ji získává. Dále jsme statisticky zjistili, že kompetence, které lékařky/ři delegují na sestru, nepřesahují rámec její profese, jelikož odpověděla méně než polovina respondentů, že na sestru kompetence nad rámec její profese přenáší. Také jsme vyvrátili hypotézu, že tyto úkony nad rámec její profese neumožňují sestře poskytovat ošetřovatelskou péči zaměřenou na saturaci a uspokojování potřeb pacienta. Třetí cíl se taktéž splnil. A k němu stanovená hypotéza, že lékaři nepociťují potřebu ke změně kompetencí sester, se potvrdila. O výsledky našeho šetření již projevily zájem hlavní sestry z některých nemocnic, se kterými jsme v rámci výzkumného šetření spolupracovali. Myslíme si, že by se pomocí námi zjištěných dat dalo snížit přenášení lékařských kompetencí na sestry. Na základě těchto výsledků bychom chtěli vytvořit seznam nejčastějších kompetencí, které sestry vykonávají nad rámec svého vzdělání a poskytnout ho vrchním a staničním sestrám, které budou informovat nejen sestry ale i lékaře. Myslíme si, že si tak sestry lépe uvědomí, které kompetence mohou v rámci svého vzdělávání vykonávat a snadněji odmítnou lékařce/ři tento úkon odmítnout. A lékařky/ři si možná pak snáze uvědomění rizika spojená s delegováním jejich kompetencí na sestry.

Aerodynamické měření
HEJNA, Tomáš
Tato diplomová práce je zaměřena na aerodynamické měření ve výuce fyziky pomocí didaktické soupravy od firmy Leybold Didactic. Práce obsahuje návody na 4 základní úlohy s touto soupravou, kdy každá úloha se skládá z teoretického návodu pro student a experimentálního ověření úlohy. Práce by měla přispět k rozšíření praktické výuky fyziky na školách a měla by posloužit vyučujícím a žákům jako návody na zajímavé laboratorní práce, ověřující aerodynamické zákony a veličiny. Naše práce může sloužit po drobných úpravách učitelům a žákům na všech typech škol, od základních kurzů fyziky na základní škole až po technické typy vysokých škol.