Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 412 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 


Irské a skotské písně ve výuce angličtiny
JANDOVÁ, Hana
Diplomová práce je mezioborového charakteru. Zaměřuje se na možnosti využití irských a skotských písní ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol. Teoretická část se nejprve zabývá charakteristikou irské a skotské hudby, a dále vybranými kapitolami z hudební psychologie, konkrétně působením hudby na člověka, emocemi a pozorností při poslechu hudby. Dále jsou zde popsány výukové metody a metodické postupy pro využití písní ve výuce anglického jazyka. Praktická část je rozdělená do dvou částí. První je zaměřená na výběr a metodické rozpracování tří tematicky odlišných irských, a tří skotských písní, a přípravu potřebných materiálů k realizaci těchto písní ve výuce. Ve druhé části je popsána realizace projektu ve výuce a následné zhodnocení.

Problematika motivace ve výuce anglického jazyka
HOUDEK, Václav
Anotace Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se motivací žáků při učení se anglickému jazyku na druhém stupni základní školy a také všeobecnými faktory, které mají vliv na celkovou úroveň zvládnutí tohoto cizího jazyka. V teoretické části je věnována pozornost kurikulárním dokumentům (Bílá kniha, RVP). Tyto dokumenty obsahují důležité kapitoly o výuce anglického jazyka na ZŠ. Dále jsou zde popsány základní a hlavní metody používané při výuce cizích jazyků a ke konci část je zde věnující se otázce motivace žáků ve vyučování. K praktické části se vztahuje výzkum, který proběhl formou dotazníku a testu. Informace, které byly takto shromážděny, slouží k zjištění stavu školní angličtiny v porovnání s tím, co se dnes děti mohou naučit mimo školu a do jaké míry jim to v budoucnu pomůže ve zdokonalování a zvládnutí tohoto jazyka.

RWCT in Teaching English/Využití metod RWCT ve výuce anglického jazyka
NEVYHOŠTĚNÁ, Iveta
Diplomová práce Využití metod RWCT ve výuce anglického jazyka pojednává o možnostech využití aktivizujících metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení při výuce anglického jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části čerpá z odborné literatury zabývající se tématikou programu RWCT a pojednává o využití modelu E - U - R a různých aktivizačních metodách. V praktické části zkoumá využití tohoto modelu v hodinách anglického jazyka na základní škole. Je založena na souboru deseti příprav na vyučovací hodiny. Cílem praktické části je ukázat možnosti aplikace programu RWCT a modelu E - U - R do hodin anglického jazyka.

Využití interaktivní tabule ve výuce českého jazyka na 1. stupni základních škol
ŠMÍDOVÁ, Markéta
Hlavním cílem diplomové práce je popsat výhody a nevýhody využití interaktivní tabule ve výuce českého jazyka na prvním stupni základních škol. Diplomová práce obsahuje část teoretickou, která zahrnuje první tři kapitoly, a část empirickou, která se skládá za dvou kapitol. V teoretické části autorka nejprve seznamuje čtenáře s historickým vývojem interaktivních tabulí a jejich postupným zaváděním do výuky. Druhá kapitola přináší přehled požadavků, které by měl každý pedagog pomocí interaktivní tabule zohlednit. V další části jsou pak prezentovány nejčastěji zmiňované výhody a nevýhody, a to jak z pohledu učitelů, tak z pohledu dětí. Ve třetí kapitole pak autorka představuje hlavní zdroje dat výukových materiálů a konkretizuje jednotlivá cvičení. Praktickou část práce založila autorka na výzkumu, který byl realizován prostřednictvím dotazníku mezi 50 pedagogy. Předmětem čtvrté kapitoly je detailnější popsání jednotlivých otázek a také rozbor výsledků. Zhodnocení výsledků pak přináší pátá kapitola, v níž jsou zároveň předložena i doporučení, která by dle názoru autorky měla vést ke zkvalitnění výuky pomocí interaktivní tabule.

Výuka cizích jazyků prostřednictvím dramatické výchovy
JIROVSKÁ, Lenka
Autorka v této práci nastiňuje možnost využití metod a technik dramatické výchovy při výuce cizího jazyka pro žáky prvního stupně základní školy, tedy ve věku 6 ? 11 let. Zabývá se tématy, jako je edukace a edukační procesy. Dále se zde hovoří o základních metodách a technikách dramatické výchovy, osobnosti pedagoga a žáka.


Domácí příprava na anglický jazyk u dětí s dyslexií (případová studie)
ČAPKOVÁ, Ludmila
V práci, zabývající se specifickými poruchami učení z hlediska výuky anglického jazyka, se snažím vybrat a vypracovat vhodná cvičení, která povedou ke zlepšení výsledků jednoho konkrétního žáka s poruchami učení na hodinách angličtiny ve škole a obecně ke zlepšení jeho znalostí anglického jazyka. Cílem tedy je jednak zlepšit žákovy školní výsledky a také prohloubit jeho znalosti jazyka. První část bakalářské práce se věnuje definicím a terminologii týkající se specifických poruch učení. Druhá část je zaměřena na praktická cvičení, která nejlépe budou vyhovovat žákovým potřebám, a závěrečnému zhodnocení výsledků cvičení.

Slovní zásoba a anglicismy u dětí vyšších ročníků 2.st. ZŠ
URBÁNKOVÁ, Alena
Tato diplomová práce nahlíží na současný český jazyk z hlediska používání anglicismů u žáků osmých a devátých tříd II. stupně ZŠ. Zaměřuje se zejména na porozumění a použití některých hojně frekventovaných anglicismů. Práce obsahuje část teoretickou, která se obecně zabývá problematikou jazyka, obohacováním slovní zásoby a porovnává český jazyk s anglickým. Praktická část předkládá výsledky dotazníkového průzkumu, který byl proveden na čtyřech základních školách v České republice. Cílem výzkumu bylo zmapovat míru znalosti anglických výrazů mezi žáky osmých a devátých tříd základních škol. Dotazník se zabývá i postoji žáků k přejímání anglicismů do českého jazyka. Uvedeny jsou i příklady cvičení, jež se mohou používat při výuce cizích slov (hlavně anglicismů) v hodinách českého jazyka. Práce je zakončena shrnutím dosažených poznatků. Přílohy zahrnují plné znění dotazníku a cvičení zaměřené na anglicismy.

Interference češtiny do španělštiny: identifikace chyb a strategie jejich odstraňování
STRUPKOVÁ, Milena
Cílem diplomové práce je identifikace negativní interference češtiny do španělštiny na základě analýzy hodin španělského jazyka v jazykových kurzech. V teoretické části jsou vysvětleny základní termíny související s pozitivním transferem a s transferem negativním. Je zde shrnuta problematika interference mateřského jazyka při výuce jazyka cizího a negativního transferu jednoho cizího jazyka při výuce cizího jazyka druhého. Následuje popis interference v jednotlivých jazykových plánech s přehledem typických negativních interferencí češtiny do španělštiny. V praktické části je provedena analýza ústních projevů žáků, s cílem vytvořit inventář nejčastějších chyb studentů pohybujících se v referenční úrovni A1. Součástí praktické části je také náhled na pět učebnic španělštiny (Nuevo ven 1, Aventura 1, Fiesta 1, Prisma 1, Chicos chicas 1) a zhodnocení toho, do jaké míry se věnují výuce jednotlivých jazykových plánů a zda zaměřují dostatek pozornosti na procvičení jevů, které jsou nejčastěji pod vlivem interference.