Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření parametrů piezoelektrických snímačů klepání
Buchtík, Jaromír ; Málek, Petr (oponent) ; Fialka, Jiří (vedoucí práce)
První část bakalářské práce se zaměřuje na snímače klepání. Zabývá se jejich použitím v průmyslu na motorech v bioplynových elektrárnách, ale taky jako součást spalovacích motorů ve vozidlech. Dále se práce zabývá piezoelektrickým nábojovým koeficientem 33, jakožto jedním z hlavních možných parametrů, jak popsat piezoelektrický element a teorií metod jeho měření. Druhá část práce se zaměřuje na měření jednotlivých prvků. Začíná měřením jednodušších nepoškozených tvarů, jako je například disk nebo plátek. Následovalo měření prvku ve tvaru prstence, což je tvar použit v samotném snímači. Měření proběhlo jak u holých prstenců, tak u sešroubovaných snímačů nebo z výroby zatavených v plastu, od nepoškozených, přes rozlomené, odštípnuté, prasklé až po zatížené teplotou. Smyslem práce bylo porovnat naměřená data a zjistit, zda je možné poznat, jestli je piezokeramický prvek ve snímači poškozen, případně jakým způsobem.
Předpjatý most na rychlostní komunikaci
Juřenčáková, Jana ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikaci přes ploché údolí Vsetínské Bečvy mezi městy Valašské Meziříčí a Vsetín. Pro každý směr komunikace je vybudována samostatná nosná konstrukce, pro práci je uvažována pouze pravá nosná konstrukce s větší šířkou nosné konstrukce. Ze dvou vypracovaných variant je vybrána varianta dodatečně předpjatého jednokomorového nosníku o třech polích s rozpětími 48,0 + 65,0 + 48,0 m. Pro vybranou variantu jednokomorového nosníku byly dále vypracovány dvě varianty výstavby mostu. Výsledná varianta je posouzena podle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh. Statický model nosné konstrukce je proveden jako prutový a deskostěnový. Je zpracován statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
Železobetonová konstrukce chladící věže
Zralý, Tomáš ; Buřič, Pavel (oponent) ; Šulák, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena železobetonová chladící věž. Jedná se o konstrukci rotačně symetrickou. Věž je tvořena skořepinou podepřenou pomocí stojek. Chladící věž byla vypočtena pomocí metody konečných prvků, výpočetním programem Midas FEA. Práce obsahuje: výpočet pomocí programu Midas FEA, srovnání zatížení dané normou a zahraniční literaturou, návrh výztuže pláště a stojek, výkresy tvaru a výztuží.
Monolitická nádrž ČOV
Kustyánová, Orsolya ; Šiška, Radek (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a posouzení nosných částí monolitické železobetonové nádrže v areálu čistírny odpadních vod v obci Vrbice. Součástí práce jsou technická zpráva, průvodní zpráva ke statickému výpočtu, statický výpočet, výkresová dokumentace, postup výstavby a vizualizace. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí programu Scia Engineer a následně ověřen ručním výpočtem. Výkresová dokumentace se stává z výkresu tvaru a výkresů betonářské výztuže nosných konstrukcí.
Design of Offshore Cofferdam Loaded by Vertical Surcharge
Zetková, Simona ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést zjednodušený návrh a posouzení suchého doku pod svislým zatížením v rámci virtuálního projektu. Suchý dok postavený v moři musí být schopen přenést všechna působící zatížení po dobu životnosti konstrukce. Jelikož se jedná o dočasnou konstrukci postavenou za účelem výstavby hloubeného tunelu, musí konstrukce splňovat minimální rozměry požadované pro konstrukci tunelu. Návrhová životnost této dočasné konstrukce je pět let. Mezi požadované části práce patří zhodnocení geologických podmínek, naplánování fází výstavby, schéma výstavby příčného řezu, posouzení kritického řezu a rozpěrného rámu. Konstrukce je vystavena velkým teplotním změnám, a proto se v diplomové práci zabývám vlivem teploty na horizontální rozpěry pažících konstrukcí a následně je tento vliv zahrnut v návrhu rozpěr. Dalším požadavkem na práci bylo porovnat výsledky z analytických modelů v programech PLAXIS a GEO5. Rozpěrný rám je řešen zvlášť v programu Scia Engineer. V této práci jsou posuzovány pouze konstrukční prvky ocelová pilotová stěna, rozpěra a převážka. Kvůli svislému zatížení, které působí na již deformovanou konstrukci, jsou pro návrh pilotové stěny uvažovány účinky druhého řádu. Pro jsem se zabývala možnostmi, které máme pro uvažování účinků druhého řádu na ocelové konstrukce. Všechny zmíněné části práce byly zpracovány za pomoci potřebné literatury. Podle statické analýzy konstrukce bylo možné navrhnout konstrukci, která vyhovuje požadavkům na suchý dok pro budoucí stavbu tunelu. Jednotlivé fáze výstavby byly navrženy tak, aby zajistily proveditelnost konstrukce a zároveň minimalizovaly deformace pilotové stěny suchého doku. Jelikož se jedná o konstrukci prováděnou převážně z pracovních plošin, je nutné uvažovat i omezený přístup strojové techniky. Porovnání dvou různých analytických modelů ukázalo výrazné rozdíly mezi programy PLAXIS a GEO5. Posouzení všech konstrukčních prvků bylo provedeno podle Eurokódu 3. Rozpěrný rám je dále posouzen na ztrátu prvku.
Předpjatý most na rychlostní komunikaci
Juřenčáková, Jana ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikaci přes ploché údolí Vsetínské Bečvy mezi městy Valašské Meziříčí a Vsetín. Pro každý směr komunikace je vybudována samostatná nosná konstrukce, pro práci je uvažována pouze pravá nosná konstrukce s větší šířkou nosné konstrukce. Ze dvou vypracovaných variant je vybrána varianta dodatečně předpjatého jednokomorového nosníku o třech polích s rozpětími 48,0 + 65,0 + 48,0 m. Pro vybranou variantu jednokomorového nosníku byly dále vypracovány dvě varianty výstavby mostu. Výsledná varianta je posouzena podle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh. Statický model nosné konstrukce je proveden jako prutový a deskostěnový. Je zpracován statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
Design of Offshore Cofferdam Loaded by Vertical Surcharge
Zetková, Simona ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést zjednodušený návrh a posouzení suchého doku pod svislým zatížením v rámci virtuálního projektu. Suchý dok postavený v moři musí být schopen přenést všechna působící zatížení po dobu životnosti konstrukce. Jelikož se jedná o dočasnou konstrukci postavenou za účelem výstavby hloubeného tunelu, musí konstrukce splňovat minimální rozměry požadované pro konstrukci tunelu. Návrhová životnost této dočasné konstrukce je pět let. Mezi požadované části práce patří zhodnocení geologických podmínek, naplánování fází výstavby, schéma výstavby příčného řezu, posouzení kritického řezu a rozpěrného rámu. Konstrukce je vystavena velkým teplotním změnám, a proto se v diplomové práci zabývám vlivem teploty na horizontální rozpěry pažících konstrukcí a následně je tento vliv zahrnut v návrhu rozpěr. Dalším požadavkem na práci bylo porovnat výsledky z analytických modelů v programech PLAXIS a GEO5. Rozpěrný rám je řešen zvlášť v programu Scia Engineer. V této práci jsou posuzovány pouze konstrukční prvky ocelová pilotová stěna, rozpěra a převážka. Kvůli svislému zatížení, které působí na již deformovanou konstrukci, jsou pro návrh pilotové stěny uvažovány účinky druhého řádu. Pro jsem se zabývala možnostmi, které máme pro uvažování účinků druhého řádu na ocelové konstrukce. Všechny zmíněné části práce byly zpracovány za pomoci potřebné literatury. Podle statické analýzy konstrukce bylo možné navrhnout konstrukci, která vyhovuje požadavkům na suchý dok pro budoucí stavbu tunelu. Jednotlivé fáze výstavby byly navrženy tak, aby zajistily proveditelnost konstrukce a zároveň minimalizovaly deformace pilotové stěny suchého doku. Jelikož se jedná o konstrukci prováděnou převážně z pracovních plošin, je nutné uvažovat i omezený přístup strojové techniky. Porovnání dvou různých analytických modelů ukázalo výrazné rozdíly mezi programy PLAXIS a GEO5. Posouzení všech konstrukčních prvků bylo provedeno podle Eurokódu 3. Rozpěrný rám je dále posouzen na ztrátu prvku.
Monolitická nádrž ČOV
Kustyánová, Orsolya ; Šiška, Radek (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a posouzení nosných částí monolitické železobetonové nádrže v areálu čistírny odpadních vod v obci Vrbice. Součástí práce jsou technická zpráva, průvodní zpráva ke statickému výpočtu, statický výpočet, výkresová dokumentace, postup výstavby a vizualizace. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí programu Scia Engineer a následně ověřen ručním výpočtem. Výkresová dokumentace se stává z výkresu tvaru a výkresů betonářské výztuže nosných konstrukcí.
Železobetonová konstrukce chladící věže
Zralý, Tomáš ; Buřič, Pavel (oponent) ; Šulák, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena železobetonová chladící věž. Jedná se o konstrukci rotačně symetrickou. Věž je tvořena skořepinou podepřenou pomocí stojek. Chladící věž byla vypočtena pomocí metody konečných prvků, výpočetním programem Midas FEA. Práce obsahuje: výpočet pomocí programu Midas FEA, srovnání zatížení dané normou a zahraniční literaturou, návrh výztuže pláště a stojek, výkresy tvaru a výztuží.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.