Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oděvní tvorba ve volnočasové pedagogice
HRBKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá využitím textilní a oděvní tvorby v pedagogice volného času. Teoretická část uvádí předmět a cíle pedagogiky volného času v pojetí různých autorů a vymezuje základní oborové pojmy. Dále charakterizuje volnočasové aktivity, popisuje zájmové činnosti a zaměřuje se na adolescenty coby účastníky těchto aktivit. Analyzuje též využití textilní a oděvní tvorby ve výchovně vzdělávacím procesu a přibližuje tak současnou situaci i vzdělávací instituce, které se prací s textilem zabývají. Závěr teoretické části pojednává o tom, jakými smysly lze vnímat textil a jaké funkce zaujímá v životě každého člověka i společnosti. Přibližuje textilní výtvarné techniky a popisuje patchwork a quilt z hlediska jejich historie, pomůcek a potřebného materiálu. Praktická část je zaměřena na realizaci didaktického projektu, který byl uskutečněn v rámci činnosti zájmového kroužku v Domově mládeže při OA, SOŠ a SOU v Třeboni. Úvodní část obsahuje základní informace o domově mládeže, kroužku šití a přibližuje účastnice projektu. Na základě poznatků v teoretické části práce jsou vytvořeny tři metodické listy, podle jejichž struktury probíhal výchovně vzdělávací proces jednotlivých schůzek útvaru. Metodické listy jsou tematicky zaměřeny na techniku patchwork jako ozdobný prvek oděvních doplňků a na volný quilt. Závěr praktické části se zabývá vlastní reflexí a doporučením dalšího využití metodických listů v praxi.
ŽIVOTNÍ DÍLO PHDR. BŘETISLAVA HOFBAUERA
VYTERNOVÁ, Lenka
Práce se zabývá rozborem životního díla PhDr. Břetislava Hofbauera. Na začátku je uveden jeho životopis, který zajišťuje snadnější zařazení kontextu jeho tvorby v jednotlivých životních etapách. Následně se práce věnuje zmapování, rozboru a analýze publikacích sepsaných Hofbauerem jako autorem či spoluautorem. Zmiňuje autory, kteří měli vliv na jeho filosofické myšlení a jeho celkový pohled na volný čas, výchovu a pedagogiku volného času. Dále zpracovává získaná data a rozděluje je do tří tematických oblastí, které je možné definovat jako stěžejní. Následně formuluje závěry a uvádí celkový přínos Hofbauera jak na poli teorie v oblasti zhodnocování volného času a pedagogiky volného času. V příloze předkládá kompletní přehled jím publikovaných článků a knih.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.