Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Sociálně terapeutická dílna pro osoby s duševní poruchou
PEKÁRKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociálně terapeutické dílny pro osoby s duševní poruchou. Účelem sociálně terapeutické dílny jako ambulantní sociální služby je dlouhodobá a pravidelná podpora týkající se zdokonalování pracovních návyků a dovedností prostřednictvím sociálně pracovní terapie, a to s ohledem na stanovené cíle uživatelů v rámci individuálního plánování. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem je poskytována sociální služba sociálně terapeutická dílna (cíle, poslání služby, zásady a principy služby, realizace služby, přínos služby pro uživatele, role a činnost sociálního pracovníka), která je určena pro klienty s duševní poruchou v organizaci Fokus, z.ú. v Českých Budějovicích. Pro metodickou část byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie a byla využita metoda dotazování pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru. K vyhodnocení výsledků byla použita metoda otevřeného kódování, metodou tužka papír. Pro lepší znázornění byly vytvořeny myšlenkové mapy pomocí aplikace Mindmaster. Rozhovoru se účastnili čtyři klienti sociálně terapeutické dílny a čtyři sociální pracovníci této služby. Z výzkumu je patrné, že za největší přínos této služby považují sociální pracovníci i klienti především v získání sociálních kontaktů a dodávání psychické podpory, která je pro klienty velmi důležitá. Poskytuje vaření, trénování paměti, podpůrné skupiny, literární klub a další činnosti pro klienty, které jim pomáhají získat kompetence k běžnému životu. Tato bakalářská práce může sloužit jako zpětná vazba pro sociálně terapeutickou dílnu, kde byl výzkum realizován. Dále bakalářskou práci bude možné využít jako zdroj informací pro laickou populaci ohledně fungování sociálně terapeutické dílny pro osoby s duševní poruchou.
Program "Rozvodem bez újmy" jako nová metoda sociální práce s rodinou v Krizovém centru v Českých Budějovicích
MAHROVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce věnuje pozornost novému způsobu práce s rodinami, které se následkem rozvodu potýkají s obtížnou životní situací a konfliktní domluvou rodičů ohledně péče a kontaktu s jejich dětmi. Program "Rozvodem bez újmy" je terapeutický program inspirovaný zahraničními zkušenostmi práce s celým rodinným systémem a zaměřuje se právě na zmírňování konfliktů mezi rodiči s cílem vytvoření bezpečného prostředí pro zdravý vývoj jejich dětí. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se zabývám pojmem rodina, rozvodem a jeho dopadem na rodiče a jejich děti, Cochemskou praxí, dále pojmem krize, Krizovým centrem pro děti a rodinu v Jihočeském kraji a především jeho programem "Rozvodem bez újmy". Dále se zmiňuji o původním přístupu No Kids in the Middle pocházejícího z Nizozemska a také o jediném certifikovaném realizátoru programu v České republice. Praktická část je zaměřena na vlastní popis metodiky výzkumu, dále na samotný výzkum a jeho následnou interpretaci. Cílem této práce je zmapovat změny, které účastníci programu "Rozvodem bez újmy" zaznamenali u sebe, svých dětí a u druhého rodiče, a to zejména změny týkající se komunikace a vzájemného nastavení. Dalším cílem je zjistit, jaká pozitiva účastníkům program přinesl. Výzkumná otázka se vzhledem ke zvoleným cílům zaměřuje právě na zaznamenané změny účastníků programu. Pro naplnění cílů byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, dotazování proběhlo formou polostrukturovaného rozhovoru. Ve svém výzkumném šetření jsem se zaměřila na 3 páry rodičů a jejich děti, kteří se zúčastnili jednoho z běhů programu "Rozvodem bez újmy". Výzkum probíhal v době konání vybraného běhu programu od poloviny září 2016 do první poloviny ledna 2017. Rozhovory s účastníky programu byly uskutečněny přímo v Krizovém centru v Českých Budějovicích. Bakalářská práce by mohla být výstupem pro zhodnocení efektivity programu pro pracovníky Krizového centra a dále také pro další neziskové organizace, které mají o program zájem.
I Ty můžeš pracovat - hlasem.
POSKOČILOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá projektem "I Ty můžeš pracovat hlasem!", který probíhal v Arpidě, centru pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením, z.ú. v Českých Budějovicích. Do projektu byly zapojeny dvě dospělé klientky, které pracovaly v místní knihovně a ke své práci měly přizpůsobené počítače na ovládání hlasem. Práce se skládá ze tří částí teoretické, výzkumné a přílohové. V teoretické části se nejdříve zabývám základními pojmy týkajícími se zdravotního postižení. V druhé kapitole popisuji tělesné postižení a především se zaměřuji na dětskou mozkovou obrnu, na její příčiny, formy a přidružená postižení. Z přidružených postižení definuji řečové postižení a mentální retardaci. Dále se ve své práci zabývám vzděláváním osob s tělesným postižením, kde zmiňuji integraci a inkluzi. Věnuji se také významu pracovního začlenění osob s tělesným postižením a podporou zaměstnávání pro tyto osoby ze strany státu. Pozornost věnuji osobní asistenci a principům etického jednání pracovníka s klientem v sociálních službách. V poslední kapitole popisuji projekt "I Ty můžeš pracovat hlasem!", organizaci Polovina nebe, která projekt realizovala, a také centrum Arpida, kde projekt probíhal v Jihočekém kraji. Cílem práce je zhodnocení projektu "I Ty můžeš pracovat hlasem!" a zhodnocení využití informačních technologií, které klientky používaly při své práci. Zjistit, jaké přínosy jim realizace tohoto projektu přinesla. V neposlední řadě získat informace o tom, jak pracovníci zařízení byli spokojeni s poskytnutými službami od klientek, které se zapojily do projektu. K dosažení praktických cílů jsem využila kvalitativní výzkum. Sběr dat proběhl metodou zúčastněného pozorování a strukturovaného rozhovoru. Jelikož jsem pracovala jako osobní asistentka, která pomáhala klientkám s jejich pracovní náplní, měla jsem možnost sledovat, jak se přirozeně projekt vyvíjí. Byla jsem tedy zúčastněný pozorovatel. Výzkumný soubor tvořily dvě klientky, které byly přímé účastnice projektu, a pracovníci centra Arpida, kteří využili nabízených služeb v místní knihovně. Z výsledků výzkumu je patrné, že hlavní cíl projektu, jenž byl: naučit cílovou skupinu ovládat počítač hlasem, nemohl být splněn, a to s ohledem na stupeň řečového postižení klientek, které byly pro realizaci projektu v zařízení Arpida vybrány. Další specifické cíle a přínosy, které byly na začátku projektu stanoveny, se splnily. Z výzkumu vyplynulo, že pracovníci hodnotí poskytnuté služby velice pozitivně, klientky se ve své práci dobře orientovaly a byly ochotné poskytnout potřebné informace a domlouvat se individuálně dle potřeb zaměstanců. V přílohové části uvádím sestavené stukturované rozhovory s otevřenými otázkami pro klientky, ale i pro pracovníky zařízení. V další příloze jsou k nahlédnutí přesné písemné přepisy všech rozhovorů se zaměstnanci zařízení. Také zde uvádím měsíční výkaz pracovnic projektu a osobní asistentky. Měsíční výkazy spadají pod nezbytnou administrativu, která se vyplňovala vždy na konci měsíce. Práce může být přínosem pro veřejnost. Může ostatním lidem ukázat, že i lidé s tělesným postižením mají možnost získat pracovní místo a uplatnit se na otevřeném trhu práce. Může jim poskytnout náhled na to, jak právě tyto klientky samy popisují svoji příležitost pracovat a začlenit se.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.