Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Testování výkonnosti maziv pro kolejovou dopravu
Tomčová, Renata ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Maziva pro temeno kolejnice představují v železniční dopravě efektivní způsob řízení adheze, redukce opotřebení kontaktních těles a snížení hlučnosti. I přes hojné využívání těchto maziv však v současné době neexistuje norma definující způsob testování a hodnocení jejich výkonnosti. Cílem této práce je vyvinout metodologii testování maziv pro temeno kolejnice v laboratorním prostředí s využitím tribometru v konfiguraci kulička-disk. V práci jsou nejdříve analyzovány důležité provozní parametry experimentů, které jsou následně experimentálně studovány. Jedná se zejména o krátkodobý a dlouhodobý záběh, způsob aplikace, drsnost a geometrické parametry kontaktních těles. Výsledkem práce je metodika testování, která zaručuje dobrou opakovatelnost a věrohodnost výsledků. V poslední části práce byla metodika ověřena pomocí komerčních maziv pro temeno kolejnice.
Vliv drsnosti povrchu na tření a mazání v simulovaném kontaktu ozubení
Mořický, Ondřej ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá experimentálním studiem vlivu drsnosti povrchu na formování mazacího filmu a vývoj tření v mazaném bodovém kontaktu. Kontakt typu kulička na disku je provozován za podmínek smíšeného až elastohydrodynamického režimu mazání. K měření tloušťky tenkých mazacích filmů u obecně nerovných povrchů je přistoupeno pomocí metody fluorescenční mikroskopie. V práci jsou popsány vlivy velikosti a charakteru původní drsnosti, včetně jejich vývoje během procesů záběhu. Výsledkem je bližší pochopení mechanismů odehrávajících se v tomto typu kontaktu a nalezení optimální drsnosti z hlediska odolnosti vůči změnám při záběhu pro konkrétní provozní podmínky.
Záběh povrchů strojních součástí
Rejent, Pavel ; Křupka, Jiří (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem změny topografie na průběh záběhu součásti. Cílem bylo vyhodnotit časovou změnu součinitele tření během záběhu pěti ocelových kuliček s různým opracováním povrchu. Experiment byl proveden při smíšeném mazání kontaktu. Dále bylo úkolem po určitých časových úsecích kontrolovat změnu parametrů topografie. Pro každý vzorek měla být také vyhodnocena tloušťka mazací vrstvy. Výstupem měření jsou grafy časového průběhu součinitele tření a časové změny vybraných parametrů topografie. Změna topografie byla také zaznamenána na křivkách nosného podílu povrchu a naměřená tloušťka mazacího filmu byla porovnána s predikovanou hodnotou. Práce rozšiřuje povědomí o průběhu záběhu a poskytuje porovnání pro opracování povrchu třemi různými druhy brusných papírů a změnu v chování součásti při záběhu po lapování či leštění.
Vliv drsnosti povrchu na tření a mazání v simulovaném kontaktu ozubení
Mořický, Ondřej ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá experimentálním studiem vlivu drsnosti povrchu na formování mazacího filmu a vývoj tření v mazaném bodovém kontaktu. Kontakt typu kulička na disku je provozován za podmínek smíšeného až elastohydrodynamického režimu mazání. K měření tloušťky tenkých mazacích filmů u obecně nerovných povrchů je přistoupeno pomocí metody fluorescenční mikroskopie. V práci jsou popsány vlivy velikosti a charakteru původní drsnosti, včetně jejich vývoje během procesů záběhu. Výsledkem je bližší pochopení mechanismů odehrávajících se v tomto typu kontaktu a nalezení optimální drsnosti z hlediska odolnosti vůči změnám při záběhu pro konkrétní provozní podmínky.
Testování výkonnosti maziv pro kolejovou dopravu
Tomčová, Renata ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Maziva pro temeno kolejnice představují v železniční dopravě efektivní způsob řízení adheze, redukce opotřebení kontaktních těles a snížení hlučnosti. I přes hojné využívání těchto maziv však v současné době neexistuje norma definující způsob testování a hodnocení jejich výkonnosti. Cílem této práce je vyvinout metodologii testování maziv pro temeno kolejnice v laboratorním prostředí s využitím tribometru v konfiguraci kulička-disk. V práci jsou nejdříve analyzovány důležité provozní parametry experimentů, které jsou následně experimentálně studovány. Jedná se zejména o krátkodobý a dlouhodobý záběh, způsob aplikace, drsnost a geometrické parametry kontaktních těles. Výsledkem práce je metodika testování, která zaručuje dobrou opakovatelnost a věrohodnost výsledků. V poslední části práce byla metodika ověřena pomocí komerčních maziv pro temeno kolejnice.
Záběh povrchů strojních součástí
Rejent, Pavel ; Křupka, Jiří (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem změny topografie na průběh záběhu součásti. Cílem bylo vyhodnotit časovou změnu součinitele tření během záběhu pěti ocelových kuliček s různým opracováním povrchu. Experiment byl proveden při smíšeném mazání kontaktu. Dále bylo úkolem po určitých časových úsecích kontrolovat změnu parametrů topografie. Pro každý vzorek měla být také vyhodnocena tloušťka mazací vrstvy. Výstupem měření jsou grafy časového průběhu součinitele tření a časové změny vybraných parametrů topografie. Změna topografie byla také zaznamenána na křivkách nosného podílu povrchu a naměřená tloušťka mazacího filmu byla porovnána s predikovanou hodnotou. Práce rozšiřuje povědomí o průběhu záběhu a poskytuje porovnání pro opracování povrchu třemi různými druhy brusných papírů a změnu v chování součásti při záběhu po lapování či leštění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.