Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj vztahu žáka k anglickému jazyku
MIFKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka z pohledu vytváření vztahu k vyučovacímu předmětu v průběhu primárního vzdělávání. V teoretické části jsou popsány poznatky týkající se vývojové psychologie, zaměřené na její specifika u žáků základních škol, dále charakterizuje stěžejní oblasti výuky anglického jazyka a také se soustředí na emoce, které doprovází výchovně vzdělávací proces. Srovnává názory odborníků na tuto problematiku a popisuje podmínky efektivního vzdělávání žáků. Praktická část byla realizována formou řízeného rozhovoru. Získaná data jsou použita k osvětlení vývoje vztahu žáků k výuce anglického jazyka jako vyučovacího předmětu. Dále také zkoumá vybrané metody a přístupy pedagogů jak z pohledu stávajících žáků, tak budoucích učitelů prvního stupně na základních školách.
Kvalita nosného vztahu a zaměřenost na cíl jako účinný faktor v sociální práci
ŠICNEROVÁ, Věra
Diplomovou práci s názvem Kvalita nosného vztahu a zaměřenost na cíl jako účinný faktor v sociální práci, zpracovala Šicnerová Věra, Teologická fakulta, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Vedoucí práce je Lhotová Marie, PhDr. Ing. Ph.D. Klíčová slova: cíl, emoce, klient, nedirektivní přístup, Rogers, empatie, interakce, komunikace, konflikt, sociální práce, sociální pracovník, vztah. Diplomová práce popisuje vznik sociálně terapeutického vztahu mezi klientem a sociálním pracovníkem na základě nehodnotícího přístupu sociálního pracovníka a v souvislosti s následným vhodně určeným cílem. V práci jsou obsaženy informace o podmínkách vzniku kvalitního vztahu pro spolupráci klienta a sociálního pracovníka v sociálně terapeutickém procesu. Jsou zde zmíněna i rizika a nevhodné přístupy, které mohou vzájemný vztah narušit a tím zmařit vhodné zvolení a plnění cíle. Diplomová práce popisuje profesní kvality sociálního pracovníka, které budování vztahu zjednodušují. Vyjmenovává vlastnosti klienta i sociálního pracovníka, které naopak budování sociálně terapeutického vztahu narušují, popřípadě znemožňují. Diplomová práce dokládá, že vztah mezi sociálním pracovníkem a klientem je rozhodující při úspěšném určení a plnění cíle sociálně terapeutického procesu.
Druhý mezi fenoménem a dialogem
ALBRECHT, David
Nový pohled na vnímání druhého přinesly dvě filosofické tradice: fenomenologie a dialogický personalismus. Obě na sebe vzájemně v otázce druhého působily a jejich reflexe nechala vzniknout velmi pozoruhodné myšlenkové interakci. Práce představuje pojetí druhého v obou tradicích a zároveň se pokouší vystihnout jejich vzájemný vztah a míru vlivu jedné na druhou, se zdůrazněním prvořadosti etiky, jak se projevila v historickém vývoji obou uvedených filosofických tradic, a v níž se snad problém druhých myslí reálně řeší.
Význam komunikace při práci pedagoga
HRUDKOVÁ, Jana
Práce je psána teoreticky na podkladě odborných textů. První kapitola se zabývá významem sociální komunikace v životě člověka obecně. V dalších kapitolách je sociální komunikace rozšířena na komunikaci pedagogickou s jejím významem při práci učitele a pedagoga volného času. Je zde naznačena problematika pedagogických pravidel, která mají pro každého z pedagogů odlišné vyměření. To platí i pro způsob jejich verbálního a neverbálního komunikování. V celé práci je poukázáno na souvislosti vztahů a komunikace. Na toto téma byla věnována pozornost způsobu, jakým navazuje s dětmi vztah učitel a pedagog volného času na základě svých komunikativních dovedností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.