Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti zvětšení zdvihového objemu čtyřválcového motoru Zetor
Zloch, Jan ; Franz, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním počátečního návrhu konceptu motoru Zetor UŘ III se zvětšeným zdvihovým objemem a posléze provedením kontroly únosnosti hlavních a ojničních ložisek klikového hřídele pro tento koncept. K řešení konstrukční části práce je využito CAD software Creo 2, v němž jsou konstrukční změny na motoru zpracovány. Výpočetní část využívá multibody model klikového ústrojí se zahrnutým pružným MKP modelem klikového hřídele pro řešení dynamiky mechanismu a provedení analýzy kluzných ložisek pomocí simulací hydrodynamických výpočetních modelů v prostředí FEV Virtual Engine. Prezentované výsledky dokladují realizovatelnost návrhu a zároveň slouží jako podklady pro další nezbytné inženýrské kroky před samotnou realizací konceptu.
Pístní kroužky soudobých vznětových motorů
Homola, Petr ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pístní krouţky soudobých vznětových motorů a je rozdělena do několika kapitol. První kapitola řeší funkce pístních krouţků a poţadavky na ně kladené, v další kapitole nalezneme rozdělení dle typu krouţku a konstrukčního řešení. předposlední kapitola rozebírá materiály nejčastěji pouţívané při výrobě pístních krouţků a v poslední kapitole nalezneme nejčastěji pouţívané povrchové úpravy.
Klikový mechanismus vznětového motoru V6
Homola, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem klikového mechanismu vidlicové šestiválcové vznětové pohonné jednotky se zaměřením na konstrukci klikového hřídele. Návrh je rozdělen do dvou fází: koncept a dispozice. Ve fázi konceptu jsou navrženy parametry celé pohonné jednotky a provedeny základní 1D analýzy. Ve fázi dispozice je provedena detailnější 3D analýza zatížení klikového hřídele za použití pokročilých výpočetních metod založených na systémech MKP (Metody Konečných Prvků) modelů a MBS programů (dynamika soustavy těles). Na základě dat zatížení je proveden výpočet únavové životnosti klikového hřídele. Práce je dále doplněna o výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Prostředky pro snižování emisí vznětových motorů
Andrýsek, Roman
Vypracovaná bakalářská práce se zabývá prostředky, které napomáhají eliminovat vzniklé škodlivé emise produkované vznětovými motory. V úvodní části je uvedený popis jednotlivých složek emisí vznikajících spalováním motorové nafty. V návaznosti na emise ze spalovacího procesu jsou zmíněna legislativní opatření, která mají za úkol svými předpisy vymezovat povolené množství škodlivin. S ohledem na předpisy jsou v další části popsaná dosavadní zařízení na plnění stanovených limitních hodnot. Jelikož v budoucnu můžeme počítat s neustále ekologičtějším provozem, závěrečná část této práce je zaměřena na provoz vozidel se vznětovými motory, které mimo naftu mohou spalovat i daleko ekologičtější paliva. Konkrétně se jedná o provoz na plynná paliva.
Klikový mechanismus vznětového motoru V6
Homola, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem klikového mechanismu vidlicové šestiválcové vznětové pohonné jednotky se zaměřením na konstrukci klikového hřídele. Návrh je rozdělen do dvou fází: koncept a dispozice. Ve fázi konceptu jsou navrženy parametry celé pohonné jednotky a provedeny základní 1D analýzy. Ve fázi dispozice je provedena detailnější 3D analýza zatížení klikového hřídele za použití pokročilých výpočetních metod založených na systémech MKP (Metody Konečných Prvků) modelů a MBS programů (dynamika soustavy těles). Na základě dat zatížení je proveden výpočet únavové životnosti klikového hřídele. Práce je dále doplněna o výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Měření emisí pevných částic u vznětových motorů rozdílných emisních kategorií EURO
KAHUDA, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou znečišťování životního prostředí produkcí prachových částic spalovacími motory automobilů a měřením koncentrace prachových částic emitovaných ve výfukových plynech u vznětových motorů rozdílných emisních kategorií EURO. Prachové částice značně znečišťují životní prostředí a ohrožují lidské zdraví i životy dalších živočichů a rostlin. Cílem práce bylo zjistit rozdílnost produkce prachových částic ve výfukových plynech vznětových motorů osobních automobilů splňujících rozdílné emisní normy EURO. Měření bylo realizováno za pomoci experimentálního přípravku vlastní výroby - měřicí stanice. Měření koncentrací prachových částic probíhalo na čtyřech osobních automobilech se vznětovými motory plnícími emisní normy EURO 1, EURO 3, EURO 5 a EURO 6 a to při volnoběžném chodu motorů. K měření byl použit přístroj DUST TRAK 8530 od firmy TSI Incorporated.
Alternativní paliva pro vznětové motory
Baránek, Adam ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Spalovací motory se staly součástí každodenního života. Se stále ubývajícími zásobami ropy a s rostoucími poukazy na škodlivost jejího spalování na životní prostředí se stále více rozvíjí použití alternativních paliv. V této práci bude nastíněn přehled o nejčastěji používaných alternativních palivech ve vznětových motorech s výčtem jejich výhod a nevýhod, možnostmi současného použití a potenciálem pro další vývoj.
Možnosti zvětšení zdvihového objemu čtyřválcového motoru Zetor
Zloch, Jan ; Franz, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním počátečního návrhu konceptu motoru Zetor UŘ III se zvětšeným zdvihovým objemem a posléze provedením kontroly únosnosti hlavních a ojničních ložisek klikového hřídele pro tento koncept. K řešení konstrukční části práce je využito CAD software Creo 2, v němž jsou konstrukční změny na motoru zpracovány. Výpočetní část využívá multibody model klikového ústrojí se zahrnutým pružným MKP modelem klikového hřídele pro řešení dynamiky mechanismu a provedení analýzy kluzných ložisek pomocí simulací hydrodynamických výpočetních modelů v prostředí FEV Virtual Engine. Prezentované výsledky dokladují realizovatelnost návrhu a zároveň slouží jako podklady pro další nezbytné inženýrské kroky před samotnou realizací konceptu.
Pístní kroužky soudobých vznětových motorů
Homola, Petr ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pístní krouţky soudobých vznětových motorů a je rozdělena do několika kapitol. První kapitola řeší funkce pístních krouţků a poţadavky na ně kladené, v další kapitole nalezneme rozdělení dle typu krouţku a konstrukčního řešení. předposlední kapitola rozebírá materiály nejčastěji pouţívané při výrobě pístních krouţků a v poslední kapitole nalezneme nejčastěji pouţívané povrchové úpravy.
Alternativní paliva pro vznětové motory
Baránek, Adam ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Spalovací motory se staly součástí každodenního života. Se stále ubývajícími zásobami ropy a s rostoucími poukazy na škodlivost jejího spalování na životní prostředí se stále více rozvíjí použití alternativních paliv. V této práci bude nastíněn přehled o nejčastěji používaných alternativních palivech ve vznětových motorech s výčtem jejich výhod a nevýhod, možnostmi současného použití a potenciálem pro další vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.