Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
High Voltage Switchgear Thermal Distribution Analysis
Bílek, Tomáš ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Hrabovský, Jozef (vedoucí práce)
This thesis deals with analysis of thermal field inside high voltage switchgear cabin. It de-scribes applied methodology based on combination of CFD simulation of air flow inside switch-gear cabin and series of experimental measurements. Based on results for reference geometry it provides proposals of switchgear layout modification to decrease temperature rise on switch-gear critical components during its operation. In the second part of this thesis problem of bus-bar joints is discussed. Busbar joints are one of the key thermal sources inside switchgear cab-in. Statistical method of design of experiment is applied for experimental investigation of bus-bar joint temperature rise. Results from design of experiment are supported by finite element simulation of contact in busbar joint.
SHORTING DEVICE DRIVE OPTIMALIZATION
Michalík, Marek ; ABB, Drahomír Tůma, (oponent) ; Dohnal, Petr (vedoucí práce)
Objective of this bachelor thesis is optimalisation of shorting device drive located in high voltage switchboard in cooperation with company ABB s.r.o, for which this work is being done. First part is about theoretical analysis of switching devices with focus on switching devices without arc. Mentioned shorting device also belongs to this group. Work continues with current information from the field of electric drives, which are later used in practical part. Thesis contains theory about direct current motors in greater detail, especially group of direct current motors with permanent magnets, because this type of motor is currently used to drive the shorting device . In final part it analyses whole drive and all of its parts, some paragraphs are dedicated to choosing type of optimalisation and evaluation of current drive solution with focus on its errors and problems. Nameplate parameters of current motor and gearboxes are described. In practical part there is protocol about test of shorting device, which took place in ABB s.r.o. In last part you can find results of unloaded drive measurement. Optimalisation options are carefully analysed and compared. All suggested solutions were discussed in detail with representatives and technicians from industrial companies.
Popis elektrických a mechanických blokád na různých typech rozváděče UniGear
Janečka, Jaromír ; Pelc, Tomáš (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se autor zabývá vysokonapěťovými rozváděči. Konkrétně skříňovými rozváděči vyráběné firmou ABB s.r.o. Je zde proveden popis struktury rozváděče a jeho rozdělení na základní bloky. Jednotlivé bloky jsou popsány a je vysvětlen jejich princip. Dále následuje představení portfolia rozváděčů UniGear. Jsou zde charakterizovány jednotlivé konstrukční varianty a také uvedena tabulka s hodnotami základních parametrů. V další části autor vysvětluje problematiku blokování v rozváděči a uvádí konkrétní instalované elektrické, elektromechanické a mechanické blokády. V závěru jsou vyexportovaná schémata tří modelových rozvoden z programu EPLAN Electric P8, ze kterých lze vyčíst konkrétní zapojení některých blokád užívaných v praxi. V přílohách jsou uloženy fotografie blokád určené pro rozšíření katalogů.
SHORTING DEVICE DRIVE OPTIMALIZATION
Michalík, Marek ; ABB, Drahomír Tůma, (oponent) ; Dohnal, Petr (vedoucí práce)
Objective of this bachelor thesis is optimalisation of shorting device drive located in high voltage switchboard in cooperation with company ABB s.r.o, for which this work is being done. First part is about theoretical analysis of switching devices with focus on switching devices without arc. Mentioned shorting device also belongs to this group. Work continues with current information from the field of electric drives, which are later used in practical part. Thesis contains theory about direct current motors in greater detail, especially group of direct current motors with permanent magnets, because this type of motor is currently used to drive the shorting device . In final part it analyses whole drive and all of its parts, some paragraphs are dedicated to choosing type of optimalisation and evaluation of current drive solution with focus on its errors and problems. Nameplate parameters of current motor and gearboxes are described. In practical part there is protocol about test of shorting device, which took place in ABB s.r.o. In last part you can find results of unloaded drive measurement. Optimalisation options are carefully analysed and compared. All suggested solutions were discussed in detail with representatives and technicians from industrial companies.
Popis elektrických a mechanických blokád na různých typech rozváděče UniGear
Janečka, Jaromír ; Pelc, Tomáš (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se autor zabývá vysokonapěťovými rozváděči. Konkrétně skříňovými rozváděči vyráběné firmou ABB s.r.o. Je zde proveden popis struktury rozváděče a jeho rozdělení na základní bloky. Jednotlivé bloky jsou popsány a je vysvětlen jejich princip. Dále následuje představení portfolia rozváděčů UniGear. Jsou zde charakterizovány jednotlivé konstrukční varianty a také uvedena tabulka s hodnotami základních parametrů. V další části autor vysvětluje problematiku blokování v rozváděči a uvádí konkrétní instalované elektrické, elektromechanické a mechanické blokády. V závěru jsou vyexportovaná schémata tří modelových rozvoden z programu EPLAN Electric P8, ze kterých lze vyčíst konkrétní zapojení některých blokád užívaných v praxi. V přílohách jsou uloženy fotografie blokád určené pro rozšíření katalogů.
High Voltage Switchgear Thermal Distribution Analysis
Bílek, Tomáš ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Hrabovský, Jozef (vedoucí práce)
This thesis deals with analysis of thermal field inside high voltage switchgear cabin. It de-scribes applied methodology based on combination of CFD simulation of air flow inside switch-gear cabin and series of experimental measurements. Based on results for reference geometry it provides proposals of switchgear layout modification to decrease temperature rise on switch-gear critical components during its operation. In the second part of this thesis problem of bus-bar joints is discussed. Busbar joints are one of the key thermal sources inside switchgear cab-in. Statistical method of design of experiment is applied for experimental investigation of bus-bar joint temperature rise. Results from design of experiment are supported by finite element simulation of contact in busbar joint.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.