Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Letouny s hybridním pohonem
Křivánek, Michal ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Rostoucí snaha o snížení emisí v letectví může být podpořena využitím hybridního pohonu, kterým se tato práce zabývá. V první části poskytuje přehled vlivu leteckého průmyslu na životní prostředí a další motivaci pro vývoj a využití hybridních pohonů, kterou je momentálně nedostatečná hustota energie baterií pro čistě elektrické letouny a komplikace i výhody, které by přinášelo využití vodíku jako paliva nebo v podobě palivových článků. Dále nabízí možnost dopravy v obydlených oblastech a využití hybridního pohonu nejen v civilním letectví. Následuje přehled nejčastěji využívaných konfigurací pro hybridní pohony s uvážením výhod a nevýhod každé z nich. Další částí práce je přehled několika projektů vrtulových letounů s hybridním pohonem čítající stroje s kolmým vzletem a přistáním, extrémně krátkou i standardní vzletovou dráhou, po kterém následuje přehled vrtulových demonstrátorů s hybridním pohonem, které jsou již testovány v plném měřítku. V závěru práce porovnává a hodnotí výkony některých demonstrátorů proti jejich předlohám se spalovacím motorem. Nejvýznamnějšími výhodami letounů s hybridním pohonem jsou navýšená doletová vzdálenost, podstatné snížení spotřeby paliva a snížení provozních nákladů. Hybridní pohony však přináší i nevýhody, především navýšení hmotnosti a snížení počtu přepravených osob či nákladu. V poslední části je zmíněna budoucnost hybridního pohonu v leteckém průmyslu s uvážením různé rychlosti vývoje technologií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.