Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vliv televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku
RAJNOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá vlivem televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku. Obecně vysvětluje ústřední pojmy, uvádí základní dělení agrese a členění masových médií, přibližuje psychiku dítěte mladšího školního věku, popisuje televizní násilí, jeho formy, negativní a pozitivní vlivy, zdravotní následky nadměrného sledování televize a nastiňuje způsob prevence nežádoucího vlivu televizních pořadů na děti. Na základě získaných teoretických poznatků byly v práci stanoveny tři výzkumné otázky, k jejichž verifikaci byl proveden terénní výzkum mezi dětmi mladšího školního věku a jejich rodiči a dále analýza dětmi nejsledovanějších televizních pořadů. Výsledky výzkumu jsou součástí přílohové části práce.
Vliv televizního vysílání na děti staršího školního věku.
TROUPOVÁ, Miriam
VLIV TELEVIZNÍHO VYSÍLÁNÍ NA DĚTI STARŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Tato bakalářská práce se zabývá tématem {\clqq}Vliv médií na děti staršího školního věku``. Vliv médií je v současné době jedním z veřejností velmi často diskutovaných témat, přičemž pozornost veřejnosti je zaměřena především na negativní spojení médií s agresivitou, násilím a negativní sexuální motivací. Jen velice zřídka jsou zmiňovány pozitivní stránky médií, jako například poskytování informací, prostředek pro relaxaci a odpočinek nebo zdroj zábavy ve volném čase. Cílem této práce bylo zmonitorovat charakter volného času dětí ve věku od 11 do 15 let a dále potom posat vliv médií, který děti pociťují jak sami na sobě, tak na svých kamarádech. Byla rovněž provedena obsahová analýza televizního vysílání, která měla potvrdit hypotézu, že se v televizním vysílání v čase od 14.00 do 22.00 objevují násilné a sexuální scény. První část práce popisuje současnou situaci masmédií a způsoby jejich působení na diváky. Jsou zde rovněž zmíněny specifické znaky dětských diváků v porovnání s dospělými a hlavní pozitivní a negativní prvky televizního vysílání, které by mohly ohrozit děti a jejich psychický vývoj. V dalších třech kapitolách je popsán provedený výzkum, cíle práce a metodika výzkumu. Výsledky výzkumu provedeného na vzorku dětí ve věku 11 {--} 15 let a jejich pedagogů jsou znázorněny v grafické formě. Za nimi následují výsledky obsahové analýzy televizního vysílání. Poslední částí práce je diskuse k metodice, výsledkům výzkumu na vzorku dětí a jejich pedagogů a k obsahové analýze televizního vysílání. Výsledky výzkumu jsou porovnány a diskutovány také ve vztahu k literatuře.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.