Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost učitele na klasické a alternativní škole
KOUDELKOVÁ, Marcela
Diplomová práce "Osobnost učitele na klasické a alternativní škole" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zachycení rozdílů v osobnostních projevech učitelů na klasické a alternativní škole. Teoretická část se věnuje charakteristice alternativních typů škol a vymezení rozdílů mezi školami alternativními a klasickými. Rozebírána je rovněž osobnost učitele, její struktura a základní terminologie s ní související. Pozornost je upřena také na typologii učitelů a jejich charakteristické rysy. Samostatný oddíl práce je věnován kompetencím učitele, zachyceny jsou i vlastnosti dobrého učitele. V závěru teoretické části jsou zaznamenány nároky a rozdíly kladené na učitele klasické a alternativní školy. Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření u učitelů klasických a alternativních ZŠ. Je stanoven cíl práce a formulovány předpoklady výzkumu. Výzkum je dále doplněn zhodnocením předem stanovených předpokladů, tabulkami a grafickým přehledem. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky o osobnosti učitelů klasických a alternativních škol.
Osobnost učitele
OUBRAMOVÁ, Petra
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Je zaměřena na problematiku osobnosti učitele a pohled žáků 2. Stupně ZŠ na ni. První část práce charakterizuje rysy osobnosti pedagoga a rozmanité vyučovací styly. Rovněž vymezuje odborné kompetence učitele jako např. kompetenci komunikativní nebo kompetenci reflexe vlastní činnosti. Pozornost je věnována také vymezení vlastností ?dobrého? učitele, kterými jsou autorita, asertivita, citová stabilita, smysl pro humor, spravedlivé hodnocení, tvořivost a flexibilita. V závěru teoretické části jsou stanoveny požadavky a úkoly pro učitele současné školy a popsán vliv učitelského povolání na osobnost. Praktická část představuje výsledky kvantitativního výzkumu, při kterém byla použita metoda písemného dotazování. Získané údaje objasňují pohled žáků 2. stupně ZŠ na osobnost pedagoga a ukazují, které vlastnosti hodnotí žáci jako významné a které formy a metody práce přijímají pozitivně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.