Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování náhodné torze a její účinek ve spektrální analýze
Šulerová, Zdeňka ; Nevařil,, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtem betonové skeletové konstrukce na účinky seizmického zatížení. K výpočtu bude použitá zjednodušená metoda pomoci příčných sil uvedená v normě EN 1998-1:2004 – Navrhování konstrukcí odolných proti zemětřesení. Výpočet bude proveden ručním výpočtem a výpočtový program RFEM. Těmito způsoby budou vypočítaná náhradní břemena a krouticí momenty působící na konstrukci a následně porovnány. Stěžejní částí bude zhodnocení účinků při náhodném rozložení hmoty, kterou udává norma, a námi zvolené rozložení hmoty, u které předpokládáme maximální deformace.
Analýza konstrukce na účinky zemetřesení
Švejcar, Martin ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vybrané konstrukce zatížené seismicitou. V programu Dlubal RFEM byl vytvořen základní model, na němž byla provedena spektrální analýza s využitím spekter odezvy a časová analýza s využitím akcelerogramů z databáze programu. Výstupy získané z těchto analýz byly vzájemně porovnány. Následně byly tytéž výpočty provedeny na upravených modelech a výsledky vnitřních sil a deformací konstrukce byly srovnány s výstupy získanými na původním základním modelu.
Studie dynamických účinků na mostní konstrukci od pohyblivého zatížení
Zavřelová, Michaela ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je dynamická parametrická studie železničního mostu na dynamické účinky přejezdu vysokorychlostních vlakových souprav pomocí modelu zatěžovacího vlaku HSLM-A po železničním mostě. Výpočtový model je zpracován v softwarech RFEM 5.29.01 s modulem RF-MOVE a v prereleasové verzi RFEM 6 a RSTAB 9 jako 2D prutový v rovině XZ. Dále jsou vytvořeny statické zatěžovací stavy a modely zatížení LM 71 a HSLM-A. Model zatížení HSLM-A je zpracován pro universální vlaky A1-A10, jež každý přejede železniční most celkem 15 rychlostmi v rozmezí 120 km/hod – 400 km/hod. V rámci diplomové práce je provedena detailní parametrická studie závislosti maximálních deformací a zrychlení uzlu ve směru Z na rychlostech jednotlivých vlakových souprav. V parametrické studii je použita modální a časová analýza. Součástí diplomové práce je určení oblasti rezonance.
Modelování náhodné torze a její účinek ve spektrální analýze
Šulerová, Zdeňka ; Nevařil,, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtem betonové skeletové konstrukce na účinky seizmického zatížení. K výpočtu bude použitá zjednodušená metoda pomoci příčných sil uvedená v normě EN 1998-1:2004 – Navrhování konstrukcí odolných proti zemětřesení. Výpočet bude proveden ručním výpočtem a výpočtový program RFEM. Těmito způsoby budou vypočítaná náhradní břemena a krouticí momenty působící na konstrukci a následně porovnány. Stěžejní částí bude zhodnocení účinků při náhodném rozložení hmoty, kterou udává norma, a námi zvolené rozložení hmoty, u které předpokládáme maximální deformace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.