Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Islamic terrorism in US film: how we construct our own enemies
Kotvalová, Anna ; Záhora, Jakub (vedoucí práce) ; Ditrych, Ondřej (oponent)
CHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE OF POLITICAL SCIENCE DEPARTMENT OF INTERNATIONAL RELATIONS Islamic terrorism in US film: how we construct our own enemies Master's thesis Author: Bc. Anna Kotvalová Study programme: International Relations Supervisor: Mgr. Jakub Záhora, Ph.D. Year of the defense: 2019 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce se zabývá zobrazováním a konstrukcí islámského terorismu v americké kinematografii po 9/11 a zobrazováním War on Terror ve třech vybraných mainstreamových amerických filmech, Zero Dark Thirty, Lone Survivor a American Sniper. Tato práce se opírá o dva hlavní teoretické proudy, kritická teroristická studia a propojení populární kultury a světa politiky. Práce analyzuje a interpretuje diskurz ve třech zmíněných filmech primárně skrze narativy a diskurz, které odkazují na antagonisty v těchto příbězích. Konkrétně se práce zaměřuje na zobrazování ospravedlňování a odůvodňování amerického chování v rámci War on Terror. Současně práce analyzuje politické důsledky tohoto diskurzu. Diplomová práce identifikuje čtyři základní repetitivní diskurzivní vzorce: humanizace "americké strany", dehumanizace antagonistů, mučení a násilí a neexistence kontextu. Závěrem potvrzuje předpoklad, že diskurz, který odkazuje na antagonisty je extrémně diskriminační a...
Islamic terrorism in US film: how we construct our own enemies
Kotvalová, Anna ; Záhora, Jakub (vedoucí práce) ; Ditrych, Ondřej (oponent)
CHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE OF POLITICAL SCIENCE DEPARTMENT OF INTERNATIONAL RELATIONS Islamic terrorism in US film: how we construct our own enemies Master's thesis Author: Bc. Anna Kotvalová Study programme: International Relations Supervisor: Mgr. Jakub Záhora, Ph.D. Year of the defense: 2019 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce se zabývá zobrazováním a konstrukcí islámského terorismu v americké kinematografii po 9/11 a zobrazováním War on Terror ve třech vybraných mainstreamových amerických filmech, Zero Dark Thirty, Lone Survivor a American Sniper. Tato práce se opírá o dva hlavní teoretické proudy, kritická teroristická studia a propojení populární kultury a světa politiky. Práce analyzuje a interpretuje diskurz ve třech zmíněných filmech primárně skrze narativy a diskurz, které odkazují na antagonisty v těchto příbězích. Konkrétně se práce zaměřuje na zobrazování ospravedlňování a odůvodňování amerického chování v rámci War on Terror. Současně práce analyzuje politické důsledky tohoto diskurzu. Diplomová práce identifikuje čtyři základní repetitivní diskurzivní vzorce: humanizace "americké strany", dehumanizace antagonistů, mučení a násilí a neexistence kontextu. Závěrem potvrzuje předpoklad, že diskurz, který odkazuje na antagonisty je extrémně diskriminační a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.