Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj hodnotové orientace studentů Zdravotně-sociální fakulty Jihočeské univerzity v průběhu jejich studia
BERÁNKOVÁ, Jana
Výzkum hodnot má velký společenský význam, i proto se mu věnuje stále větší pozornost. V minulosti jsme se mohli setkat s příliš úzkým vymezením předmětu sociální psychologie jako vědy o postojích. Dnes bychom mohli považovat za jedno z hlavních témat sociální psychologie hodnoty a proces hodnocení. Hodnoty podmiňují chování sociálních skupin a jednotlivců, proto se předpokládá, že v blízké budoucnosti se empirický výzkum a teoretické zpracování hodnot stanou jedním z nejhlavnějších úkolů společenských věd. Platnost hodnot a celého hodnotového systému závisí na společenských cílech, se změnou společenského řádu se mění cíle, které si společnost vytyčuje, a tedy také systém hodnot. Proto s každou změnou společenské formace nastává také přehodnocení hodnot. Ale i uvnitř dané společenské struktury dochází ke změnám hodnot v souvislosti s následujícím společenským vývojem a změnou společenských potřeb. Výzkum hodnot je spojen s velkými metodologickými i metodickými potížemi, celá řada psychologických metod aplikovaných v zahraničních výzkumech vychází z rozdílných společensko {--} ekonomických podmínek. Za optimální řešení lze považovat výběr nejrozšířenější metody (test Allport {--} Vernon {--} Lindzeyův) v české modifikaci, kterého bylo použito ve výzkumu hodnot vysokoškolské mládeže v Ostravě jako hlavní výzkumné metody. Metoda i přes své nedostatky je vhodná pro zjištění základních trendů v hodnotové zaměřenosti studentů vysokých škol. V dnešní medializované době se o problematice životních hodnot mladých lidí hodně mluví, diskutuje a píše. Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové orientace studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a zkoumá také faktory, které životní směrování ovlivňují. V teoretické části se zabývám problematikou filozofické, sociologické a psychologické koncepce hodnot, kulturou a hodnotovým systémem, klasifikací hodnot a samotnou hodnotovou orientací, potřebami a postoji souvisejícími také s problematikou hodnot, problematikou hodnot v různých typech výzkumů, výzkumy hodnotového zaměření u mládeže a metodami zkoumání hodnot. V závěru teoretické části uvádím také výsledky výzkumu hodnot jiných autorů. Praktická část je věnována výzkumu hodnotové orientace, který probíhal na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v oboru odborný pracovník v ochraně veřejného zdraví. Výzkum zkoumal vztahy a postoje studentů k hodnotám citovým, společenským i materiálním. Ke shromažďování dat a údajů pro výzkumnou část byla použita metoda dotazníkového šetření.
Vliv oddílových činností na zdraví dětí a mládeže v jihočeském regionu.
ČEJDÍKOVÁ, Martina
Tato práce zkoumá celkový přínos volnočasových organizací pro práci s dětmi a mládeží a jejich úlohu v dnešní době. Cílem práce je srovnání kvality zdraví v oblasti fyzické, duševní a sociální u dětí, které navštěvují pravidelnou oddílovou činnost s dětmi bez volnočasových aktivit. Výsledky práce ukazují, že vliv oddílových činností přináší svým členům takové hodnoty, které prospívají jejich kvalitě zdraví a zdravému životnímu stylu dnešní doby více, než je tomu u dětí bez volnočasových aktivit. Zároveň je v práci poukazováno na to, že jsou tyto hodnoty získané v oddílech využitelné i v jejich dalším životě. Práce se konkrétně zaměřuje na 1. středisko Zálesák v Českých Budějovicích. Výsledky práce mají výstupní podobu studijní opory pro studenty Katedry výchovy ke zdraví PF JČU, případně pro učitele ZŠ nebo rodiče.
Utváření hodnotové orientace v pubertě a užívání internetu
KOHOUT, Pavel
Práce se zabývá utvářením hodnotové orientace v pubescenci v návaznosti na užívání internetu. Celé zaměření práce je teoretické, využívající nejvíce metody deskriptivní a z části relační. Celková struktura práce je členěna na čtyři základní kapitoly. První kapitola vymezuje pojmy postojů a hodnot z hlediska filosofického, psychologického, sociologického a pedagogického. Druhá kapitola se zabývá etapou pubescence, jejími úskalími z pohledu utváření hodnotové orientace. Třetí kapitola je věnována internetu, ve které jsou všeobecně zmíněné případné vlivy vyplývající z jeho užívání. Čtvrtá kapitola poté shrnuje jednotlivé předešlé kapitoly s důrazem právě na utváření hodnotové orientace v pubescenci v souvislosti s užíváním internetu.
Dopad rozpadu manželství na hodnotovou orientaci dětí a mládeže
RYSOVÁ, Zuzana
Obsahem práce jejíž téma zní ,,Dopad rozpadu manželství na hodnotovou orientaci dětí a mládeže`` je zejména problematika hodnot a hodnotového sytému mládeže, dále rozvod manželství, porozvodové uspořádání rodiny a dopad rozvodu na děti a mladistvé. Ve stručnosti jsem se dotkla také problematiky rodiny a manželství. Cílem a záměrem výzkumu bylo zjistit, jak děti a mládež chápou a prožívají rozpad manželství svých rodičů. Jak se s touto situací dokázaly vyrovnat a zda nějakým způsobem ovlivnila jejich morální vývoj a hodnotovou orientaci. V souvislosti s takto stanoveným cílem byly sestaveny čtyři hypotézy. Hypotéza H1: Předpokládám, že rozvod rodičů ovlivňuje stupnici hodnot dětí a mladistvých. Hypotéza H2: Rozvod rodičů u dětí a mladistvých vyvolává převážně negativní pocity, jako je smutek, nejistota, stesk. Hypotéza H3: Nespokojenost se situací v rodině po rozvodu se u dětí a mladistvých projevuje zhoršením prospěchu ve škole. Nakonec hypotéza H4: Po rozvodu rodičů dochází u dětí a mladistvých ke zhoršení chování vůči autoritám a svému okolí. Pro svůj výzkum jsem zvolila kvantitativní výzkum a použila metodu dotazování, techniku dotazníku. Dotazníky byly určené žákům a studentům základních a středních škol v Písku a Strakonicích. Výsledky výzkumu vzhledem ke stanoveným hypotézám přinesly zajímavé poznatky. Hypotézy H1 a H2 byly výzkumem potvrzeny, naopak hypotézy H3 a H4 byly popřeny. Nebyl tedy prokázán vliv rozvodu na zhoršení chování a školní prospěch respondentů. Z výzkumu vyplynuly tyto další zajímavé skutečnosti. Bylo zjištěno, že každý 4. žák či student zažil rozvod svých rodičů. Převládá u nás stále stejné porozvodové uspořádání rodiny, děti jsou svěřovány do výhradní péče matky. Střídavá či společná péče je u nás rarita, stejně tak jako výhradní péče otce. Práce je určena zejména rodičům a sociálním pracovníkům, aby si uvědomili, jaký dopad může mít rozvod na děti a jak je důležité v tomto těžkém období věnovat dětem zvýšenou pozornost. Rozvod nemusí děti nutně negativně zasáhnout, pokud nebudou vystaveni nepřátelskému chování rodičů vůči sobě a pokud bude porozvodové uspořádání přizpůsobeno individuálně, potřebám všech členů rodiny, tedy i dětem.
Adolescence, její volný čas a hodnotová orientace
TRAJER, Tomáš
Diplomová práce se zabývá adolescencí jakožto svébytným životním obdobím člověka. Za cíl si klade analýzu tohoto období života v souvislosti s volným časem. Dále se snaží poukázat na vliv hodnotové orientace jedince odražený právě v jeho volném čase. To vše je dáváno do souvislosti se stavem společnosti a doby, která je nazývána postmoderní. Zabývá se vlivem konzumní kultury, které vytváří tlak na dospívající a projevy tohoto působení. Pokouší se upozornit na problematiku krize tzv. tradičních hodnot a rozporu toho v co lidé věří s tím co činí. V závěru se snaží poukázat na možnosti pedagogiky volného času, která disponuje metodami, jež mohou účinně redukovat problematické aspekty, které současná doba přináší.
Zájmy mladšího školního věku a pubescentů v kontextu hodnotové orientace a využívání voného času
RODOVÁ, Veronika
Práce se zabývá zájmy mladšího školního věku a pubescentů v kontextu hodnotové orientace a využívání volného času. Cílem je jednak poukázat na některé zájmy obou věkových skupin, které jsou pro ně vzhledem k věku typické. Pozornost je dále věnovaná zařízení Dům dětí a mládeže Pelhřimov, jako příklad organizace, která nabízí mnoho kroužků pro školáky. Touto nabídkou organizace nejen motivuje mladé lidi k rozvoji zájmů, ale přispívá i k hodnotnému využívání volného času školáků. Výzkumy, které jsou v práci uvedeny, jsou zaměřeny na vybrané věkové skupiny. Součástí je i projekt ,,Není nám to jedno,`` který je určen pro obě zvolené věkové skupiny a jeho úkolem je zjistit, jak naplňují volný čas školáci v České republice. Z výzkumů vyplývá důležitost médií v životě mladých lidí. Proto je poslední kapitola věnována právě médiím a jejich vlivu na volný čas školáků. Poukázáno je nejen na pozitivní vliv médií, ale i na jejich negativní vliv.
Volný čas jako prostor seberealizace pro zdůraznění některých faktorů lidské bytosti v kontextu věkové skupiny adolescentů
RODOVÁ, Marcela
Práce se zabývá volným časem jako prostorem seberealizace v souvislosti s proměnou hodnot, i životního stylu a konkrétně analyzuje volný čas věkové skupiny adolescentů a popisuje jejich psychologický vývoj. Obecná část uvádí historický vývoj volného času, proměnu hodnot, hodnotové orientace i životního stylu, dále se zabývá otázkou seberealizace, kvalitou života, zájmy a potřebami jedince. Je zde zachycen nárůst hodnoty volného času v dnešní společnosti. Cílem bylo poukázat na význam smysluplného využívání volného času pro dnešního jedince a jeho vliv na kvalitu života. Právě jeho smysluplné využívání pomáhá jako prevence proti jeho možné patologii.
Hodnoty středoškolské mládeže
KŘÍŽOVÁ, Lucie
Práce se zabývá analýzou hodnot středoškolské mládeže v České republice. Teoretická část charakterizuje hodnoty jako obecný pojem, jejich funkci a činitele, které je ovlivňují. Dále popisuje vývojové období adolescence, volný čas, životní styl a hodnotovou orientaci mládeže. Praktická část obsahuje výzkumný projekt, jehož cílem byla analýza hodnotové orientace ubytovaných žáků, tj. vzorku středoškolské mládeže. Výzkum sledoval preferenci instrumentálních a cílových hodnot a ověření předem daných hypotéz.
Hodnotová orientace pubescentů
MALÍKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku hodnotové orientace u současných pubescentů. Práce je rozdělena na dvě části: 1. V první, teoretické části, jsou vysvětleny základní pojmy, které jsou v práci nejvíce využívány. Blíže je vysvětleno období pubescence, tělesný a duševní vývoj. Dále jsou popsány hodnoty a determinanty vývoje osobnosti. 2. Druhá, praktická část, je zaměřena na výzkum, který je založen na sestavení žebříčku hodnot a na dotazníkové metodě. Praktická část zjišťuje postavení daných hodnot u současných pubescentů.
Prožívání smysluplnosti práce u profesionálních záchranářů
PETRÁŠOVÁ, Barbora
Povolání záchranáře je ze zdravotního hlediska jednou z nejohroženějších profesí, s extrémní fyzickou a psychickou zátěží. Obecně lze předpokládat, že míra kvality odvedené práce je mimo jiné ovlivněna pocity zaměstnanců, jejich uspokojením z práce či naopak frustrací. Zmíněné uspokojení z práce pramení z ujasnění jejího smyslu. Různý stupeň motivace k práci je determinován jejím rozdílným pojetím. Vnímání práce pouze jako zaměstnání či příležitosti k dosahování určité kariéry přináší odlišné prožívání její smysluplnosti v porovnání s vnímáním práce jako povolání. U výkonu služby v bezpečnostním sboru se můžeme přiklánět spíše k druhé variantě, tj. chápání práce jako osobního poslání.Cílem této práce je zmapování povahy prožívání smysluplnosti práce hasičů HZS Jihočeského kraje, jejich hodnotového systému a motivace výkonu a dále schopnosti vyrovnávat se s extrémní zátěží své profese.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.