Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti fyzioterapie u dětí po operaci nosních mandlí
VAŠKOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hypertrofované nosní mandle, nazývané adenoidní vegetací. Jedná se o velmi častý stav u dětí, který je řešen chirurgickým odstraněním, adenotomií. Zvětšená nosní mandle často způsobuje obstrukci nosních průduchů, které vede k dýchání ústy. Při tomto nesprávném způsobu dýchání dochází ke změnám v orofaciální oblasti, k oslabení respiračních svalů a vzniku vadného držení těla. Teoretická část se zabývá správnou mechanikou dýchání, symptomy a léčbou adenoidní vegetace a jejím vlivem na posturální a respirační systém u dětí. Popsat příznaky a vliv adenoidní vegetace na posturální a respirační systém byl prví cíl této práce. Druhým cílem bylo zmapování možností fyzioterapie. Po adenotomii často nedochází k spontánní obnově dýchání nosem. Vadný stereotyp je potřeba upravit a zároveň korigovat defekty vadného držení těla. Praktická část obsahuje popis metodiky a průběhu výzkumu. Výzkum byl proveden kvalitativní formou a je tvořen dvěma kazuistikami dětí, které podstoupily adenotomii. Probandům byla odebrána anamnéza a byl proveden vstupní kineziologický rozbor. Následovala individuální respirační a posturální terapie. Na konci terapie byl proveden výstupní kineziologický rozbor. V závěru praktické části byly vstupní a výstupní rozbory porovnány. Z výzkumu vyplývá, že po terapii došlo ke zlepšení posturální stabilizace a mechaniky dýchání. Tato bakalářská práce může být zdrojem užitečných informací pro odbornou veřejnost nebo rodiče dětí po adenotomii.
Brügger koncept a jeho využití pro korekci vadného držení těla a prevenci vzniku funkčních poruch pohybového aparátu
KRATKOVÁ, Kateřina
V mé bakalářské práci jsem se zabývala využitím Brüggerova konceptu v terapii a jeho vztahem k ovlivnění VDT a funkčním poruchám pohybového aparátu. Teoretická část se zabývá popisem Brüggerova konceptu a základních pojmů, které doktor Alois Brügger definoval. Příkladem je tendomyóza, funkční svalová kontraktura, rušivé faktory a další. V teoretické části zmiňuji také diagnostiku a podrobně rozepisuji možnosti terapie dle Brüggerova konceptu. Terapie zahrnuje například přípravná opatření, pasivní a aktivní terapeutické postupy, korekci VDT nebo nácvik ADL. V krátkosti zmiňuji také souvislost s hrubou motorikou - posturálním a lokomočním systémem, a to především z hlediska vzniku funkčních poruch pohybového aparátu a VDT, což bylo také jedním z cílů mé práce. Dalším cílem mé práce byl popsat Brüggerův koncept a sestavit vhodnou cvičební jednotku, která tyto poruchy pozitivně ovlivní. Má praktická část byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Celkem jsem zpracovala tři kazuistiky. Součástí bylo vstupní kineziologické vyšetření včetně podrobné anamnézy. Následovala realizace cvičební jednotky během 10 setkání po dobu zhruba dvou měsíců. Následně byl proveden výstupní kineziologický rozbor a jeho porovnání se vstupním. Zjistila jsem tak výsledky, díky nimž jsem následně zodpověděla výzkumné otázky. Na závěr bylo možno říci, že zdravotní stav probandů se zlepšil, nicméně vhodná by byla kontrola s odstupem několika měsíců, kde by se efektivita terapie mnohem lépe projevila.
Vliv kvality funkční periferie dolní končetiny na posturu a axiální systém u dětí
CIMLOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem kvality funkční periferie dolní končetiny na posturu a axiální systém. Periferie dolních končetin představuje důležitou součást pohybového systému. Kvalita periferie dolních končetin ovlivní funkční zapojení dalších oblastí. Funkční poruchy nohy mohou způsobit funkční poruchy v jiných oblastech nebo je výrazně ovlivnit. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Psychomotorický vývoj od prenatálního období až po předškolní věk byl popsán v teoretické části. Dále se práce zabývá funkční anatomií nohy a vývojem funkční nohy. Axiální systém je hlavním tématem další kapitoly. Postura, posturální funkce, stabilita a také poruchy postury jsou dále obsahem teoretické části. Závěr teoretické části se zabývá vadným držením těla a nejčastějšími funkčními poruchami v oblasti dolní končetiny. Tato část je ukončena možnostmi posturální terapie u dětí. Praktická část bakalářské práce je zpracována formou kvalitativního výzkumu. Probandy jsou jedinci ve věku 3-6 let s poruchou kvality opory dolních končetin, zařazeni do fyzioterapie na ambulantním pracovišti Rehabilitace Borovany s.r.o. Fyzioterapie byla prováděná vyškoleným fyzioterapeutem, terapii studentka sledovala a následně popsala v kazuistikách tří dětí. V jednotlivých kazuistikách je obsažené vstupní vyšetření, průběh terapie a výstupní vyšetření. Prvním cílem práce bylo popsat vývoj funkční opory periferie dolní končetiny a vliv její kvality na posturu a axiální systém u dětí. Druhým cílem bylo formou kazuistik popsat terapeutické postupy u konkrétních jedinců ve věku 3-6 let s poruchou kvality opory. Časný záchyt odchylky v psychomotorickém vývoji a rozpoznání vadného držení těla jsou zásadní pro včasné zahájení terapie a tím pro její úspěšnost. Bakalářská práce může sloužit fyzioterapeutům v praxi jako inspirace terapeutických postupů u dětí.
Kompenzační cvičení u sportovních gymnastek
MAREČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce pojednává o kompenzačním cvičení u sportovních gymnastek. Práce je zaměřena na svalové dysbalance a vadné držení těla u mladších sportovních gymnastek a na výskyty úrazů sledovaných dívek. Hlavním cílem této práce je vytvoření návrhu kompenzačního cvičení, které by mělo zlepšit celkové držení těla a omezit vznik svalových dysbalancí. Dalším cílem je zmapovat přetěžované, bolestivé a oslabené oblasti u sportovních gymnastek a posledním cílem je zmapovat úrazy pohybového aparátu při trénování sportovní gymnastiky sledovaných dívek. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je stručně popsána gymnastika, její rozdělení a historie. Následně jsou uvedeny obecné informace o sportovní gymnastice. Další kapitoly popisují svalové dysbalance, vadné držení těla, hluboký stabilizační systém, posturální stabilitu u sportovních gymnastek, úrazy ve sportovní gymnastice a hypermobilitu. Následující kapitola je věnována kompenzačnímu cvičení, kde jsou uvedeny jeho zásady a cíle a dále jsou popsány jeho jednotlivé části. Praktická část obsahuje metodiku, která byla vypracována formou kvalitativního výzkumu, ze kterého byly získané údaje zpracovány do jednotlivých kazuistik. Výzkumu se zúčastnilo 5 sportovních gymnastek z oddílu TJ Merkur v Českých Budějovicích. Data byla získána polostrukturovaným rozhovorem v rámci anamnézy a kineziologickým vyšetřením včetně vyšetření na posturografu a podoskopu. Následně byla navržena a vypracována jednotka kompenzačního cvičení, což vytvořilo námět na brožuru pro autoterapii, která byla následně zpracována. Po přibližně 4 měsících bylo provedeno výstupní vyšetření, které je součástí výsledků. Práce může být využita v klinické praxi fyzioterapeutů jako inspirace pro práci se sportovci mladšího školního věku.
Hra na akordeon u dětí školního věku z pohledu fyzioterapie
SMOLÍKOVÁ, Dagmar
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hry na akordeon u dětí školního věku z pohledu fyzioterapie. Ergonomie hry na akordeon je v současnosti stále ještě v pozadí zájmu. Hra na akordeon představuje pro hráče jednostrannou fyzickou zátěž a vlivem nesprávného zatížení pohybového aparátu se rozvíjí svalová nerovnováha. Nesprávné návyky mohou snadno dříve nebo později způsobit bolesti zad, vadné držení těla a další problémy. Cílem této práce bylo popsat problematiku hry na akordeon, zjistit, jak špatné návyky při hře na akordeon působí na pohybový systém a navrhnout cvičební jednotku pro děti školního věku hrající na akordeon. V teoretické části je popsána hra na akordeon, axiální systém, vývoj dítěte školního věku, držení těla a postura, hluboký stabilizační systém a v neposlední řadě také vybrané fyzioterapeutické koncepty. Praktická část je zpracována formou kvalitativního výzkumu. Data byla získána formou kazuistik, které zahrnují anamnézu společně s kineziologickým rozborem. Výzkumný soubor tvořily děti školního věku, které již 2-3 roky hrají na akordeon. S probandy jsem pracovala po dobu 3 měsíců, nejdříve jednou týdně pod mým dohledem, od páté terapie jsme se setkávali v odstupu 14 dnů. Při první terapii jsem u všech probandů pomocí rozhovoru odebrala anamnézu, provedla vstupní kineziologické vyšetření a stanovila krátkodobý rehabilitační plán. Před začátkem terapie jsem navrhla cvičební jednotku, která byla individuálně upravována dle schopností každého probanda. Cvičební jednotka obsahovala protahovací a uvolňovací cviky krční páteře i zápěstí, aktivaci správného dechového stereotypu, aktivaci hlubokého stabilizačního systému s prvky dynamické neuromuskulární stabilizace a akrální koaktivační terapie, dále kompenzační cvičení s overballem a také bylo využito senzomotorické stimulace. Na závěr jsem při poslední terapii provedla výstupní kineziologický a stanovila dlouhodobý rehabilitační plán. Na základě výzkumné části a subjektivních pocitů probandů jsem vypozorovala, že došlo ke zlepšení dechového stereotypu, držení těla při hře na akordeon i ke zmírnění bolesti zad.
Vadné držení těla u dětí školního věku a možnosti jeho fyzioterapeutického ovlivnění
NOVOTNÁ, Dominika
Bakalářská práce se zabývá vadným držením těla u dětí školního věku a možnostmi jeho fyzioterapeutického ovlivnění. Vadné držení těla se stává stále více aktuálním a dětí s vadným držením těla stále přibývá. Jednou z nejčastějších příčin je nevhodný životní styl dnešních dětí, kdy děti většinu dne prosedí ve škole a následně doma u počítače nebo televize. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá anatomií pohybového systému, a to přesněji páteří, pánví a nohou. Další kapitola popisuje správné a vadné držení těla, jakým způsobem se může vadné držení těla vyšetřovat a faktory ovlivňující vadné držení. Poslední kapitola teoretické části obsahuje charakteristiku školního věku. Hlavním cílem bakalářské práce je návrh vlastní cvičební jednotky pro děti školního věku s vadným držením těla, která je následně využita pro cvičení se 3 probandy s vadným držením těla. Tato cvičební jednotka byla zpracována do edukační brožury a přiložena k bakalářské práci. Dílčím cílem práce je analýza nejčastějších příčin vzniku vadného držení těla u dětí a dalším dílčím cílem je návrh prevence proti tomuto problému. Praktická část byla prováděna formou kvalitativního výzkumu. Výzkum zahrnuje 3 probandky školního věku se kterými probíhala terapie podle mnou navržené cvičební jednotky. Praktická část obsahuje anamnézu, vstupní kineziologický rozbor a popisy jednotlivých terapií. Terapie probíhaly od začátku února 2020 do půlky dubna 2020, kdy každý týden probíhala společná terapie a zbytek týdne měly probandky cvičit v domácím prostředí podle cvičební brožury a cviků, které se naučily na terapii. U všech pacientů došlo ke zlepšení, takže z výzkumu vyplývá, že terapie u dětí s vadným držením těla je přínosná, ale probandi musí pokračovat v naučeném cvičení i nadále, aby došlo k výraznějšímu zlepšení držení těla. Práce může být využita jako edukační materiál pro děti a rodiče, nebo v klinické praxi fyzioterapeutů.
Charakteristika sedavého životního stylu
KLEČKA, Aleš
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou sedavého způsobu života a jeho negativními vlivy na lidské zdraví. Fenomén sedavého životního stylu má velký podíl na vzniku civilizačních onemocnění, zejména vertebrogenních, které zaujímají v dnešní době první příčku. V jednotlivých kapitolách práce charakterizuje životní styl, pohyb, sezení a sedavý životní styl. V dalších rozpracovává správné a vadné držení těla, kompenzaci sezení, ergonomii a změnu myšlení. Sedavý styl je předmětem mnoha českých i zahraničních studií. Některé studie vhodné k tématu této práce jsou popsány v kapitole diskuse a porovnávány z hlediska dopadu na životní styl a zdraví člověka. Z diskuse vyplývá, že doba sezení se neustále zvyšuje a s tím i jeho negativní dopady na zdraví člověka.
Vztah mezi držením těla a svalovými dysbalancemi u dětí předškolního věku
Volfová, Stanislava ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá držením těla dětí předškolního věku. Vzhledem k labilitě dětského stoje a množství faktorů ovlivňujících držení těla, může hodnocení u této věkové kategorie představovat problém. Cílem práce je posoudit úroveň držení těla předškolních dětí v regionu Liberce a provést analýzu potenciální závislosti držení těla na svalových dysbalancích a pohybových stereotypech. Ve studii byly použity následující metody: kombinace pohledových metod Kleina, Thomase & Mayera a Jaroše & Lomíčka, Mathiasův test, Thomayerova zkouška a svalové testy dle Jandy. Na základě výsledků byly zvoleny nejvhodnější kompenzační metody: Spirální dynamika a Senzomotorická stimulace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.