Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití prvků terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží
Šiklová, Barbora ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitelností modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží. Cílem práce je poskytnout informace o možném propojení těchto dvou fenoménů na základě teorie, ale i české praxe. Práce je dělena na část teoretickou a výzkumnou. Kapitoly teoretické části se věnují popisu cílové skupiny z hlediska vývojového období dospívání, dále pak modelu terapeutické komunity z obecného hlediska a jeho možné aplikaci v rámci rozdílných diagnostických okruhů. Poslední kapitola teoretické části popisuje využití modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží v historických souvislostech. Dále pak poukazuje na kompatibilitu modelu terapeutické komunity s plněním vývojových úkolů v dospívání. Výzkumná část mapuje využití prvků modelu terapeutické komunity v praxi, a to ve vybraných zařízeních, kde se s rizikovou mládeží pracuje. Poskytuje tedy informace o výskytu a podobě konkrétních prvků v konkrétních zařízeních.
Využití prvků terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží
Šiklová, Barbora ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitelností modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží. Cílem práce je poskytnout informace o možném propojení těchto dvou fenoménů na základě teorie, ale i české praxe. Práce je dělena na část teoretickou a výzkumnou. Kapitoly teoretické části se věnují popisu cílové skupiny z hlediska vývojového období dospívání, dále pak modelu terapeutické komunity z obecného hlediska a jeho možné aplikaci v rámci rozdílných diagnostických okruhů. Poslední kapitola teoretické části popisuje využití modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží v historických souvislostech. Dále pak poukazuje na kompatibilitu modelu terapeutické komunity s plněním vývojových úkolů v dospívání. Výzkumná část mapuje využití prvků modelu terapeutické komunity v praxi, a to ve vybraných zařízeních, kde se s rizikovou mládeží pracuje. Poskytuje tedy informace o výskytu a podobě konkrétních prvků v konkrétních zařízeních.
Výchovné styly charakterizované Kurtem Zadekem Lewinem a jejich preference u dětí a mládeže ve věku pubescence a adolescence
PŘEVRÁTILOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá výchovnými styly, které charakterizoval na základě svého výzkumu Kurt Zadek Lewin a jeho spolupracovníci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký výchovný styl preferují děti a mládež ve věku pubescence a adolescence. Práce je rozdělena na čtyři stěžejní části, které současně odpovídají jednotlivým kapitolám. První kapitola se věnuje charakteristice vývojových období adolescence a pubescence, s ohledem na vývojové úkoly, ze kterých by měly vycházet odpovídající výchovné cíle a celkový styl výchovy. Druhá kapitola popisuje výchovu a výchovné působení pedagoga, konkrétněji vymezuje interakci mezi pedagogem a vychovávaným jedincem, a charakterizuje celkový styl výchovy. Třetí kapitola objasňuje autoritářský, liberální a demokratický styl výchovy. Obsahem poslední kapitoly je vlastní kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly použity dotazníky. Záměr tohoto výzkumu koresponduje s již výše uvedeným cílem.
Rizikové chování adolescentů a možnosti sekundární prevence v Klatovském regionu
STREJCOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním adolescentů se zřetelem na možnosti sekundární prevence tohoto chování na Klatovsku. V teoretické části práce je nejprve popsáno celé období adolescence. V návaznosti na vývojové charakteristiky adolescence se další kapitoly zabývají rizikovým chováním a jeho prevencí, zejména prevencí sekundární. Součástí bakalářské práce je výzkumná sonda, jejímž hlavním cílem je zjistit dostatek institucí a odborníků státní i nestátní v Klatovském regionu, na které se školy mohou obrátit či odkázat své studenty a jejich zákonné zástupce s žádostí o pomoc při řešení rizikového chování. Výzkumná sonda je realizována formou písemného dotazování na středních školách v Klatovském regionu. Prezentace zjištěných výsledků s následnou diskusí jsou uvedeny v praktické části práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.