Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalosti dospívajících dívek o těhotenství, porodu, antikoncepci
KUNTEOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce s názvem Znalosti dospívajících dívek o těhotenství, porodu, antikon- cepci, se zaměřuje na míru informovanosti dospívajících dívek o těhotenství, porodu a antikoncepci. V teoretické části bakalářské práce jsou rozebrána vývojová stádia člověka od početí po stáří. Zvláštní kapitola je věnována období adolescence a rizikovému chování adolescentů v této etapě jejich života, jelikož respondentkami jsou právě dospívající dívky. Dále teo- retická část obsahuje období těhotenství, fáze porodu a druhy antikoncepce. Protože je velmi podstatné, aby dospívající dívky dostávaly informace o antikoncepci, těhotenství a porodu, je v poslední kapitole zmíněna důležitost edukace dospívajících dívek porodní asistentkou a jejich společné komunikace. Ve výzkumném šetření byl zvolen kvantitativní způsob a sběr dat probíhal formou ne- standardizovaného dotazníku, který byl uveřejněn na sociálních sítích. Dotazník se sklá- dal z 28 otázek, z nichž 19 bylo uzavřených a 9 polouzavřených. Data, která byla vý- zkumným šetřením získána, byla zpracována a vyhodnocena pomocí počítačového pro- gramu Microsoft Excel. K jednotlivým otázkám dotazníku byly vytvořeny grafy, které zobrazují odpovědi dospívajících dívek. Výzkumný soubor tvořilo 71 respondentek ve věku od 16 do 20 let. Cílem této práce bylo zjistit, zda mají dospívající dívky znalosti o těhotenství, porodu a antikoncepci. Pro výzkumnou část bylo stanoveno šest hypotéz. První hypotéza měla zjistit, zda dospí- vající dívky ve věku 18-20 let mají více informací o těhotenství než dívky od 16-17 let. Tato hypotéza byla vyvrácena. Druhá hypotéza zněla: Dospívající dívky ve věku 18-20 let mají více informací o porodu než dívky od 16-17 let. Druhá hypotéza byla také vyvrá- cena. Třetí hypotéza: Dospívající dívky ve věku 18-20 let mají více informací o antikon- cepci než dívky od 16-17 let. Tato hypotéza byla potvrzena. Čtvrtá hypotéza: Dospívající dívky na středních zdravotnických školách mají více znalostí o těhotenství než dospívající dívky na gymnáziích a středních školách bez maturity. Čtvrtá hypotéza byla při výzkumu potvrzena. Pátá hypotéza měla zjistit, zda dospívající dívky na středních zdravotnických školách mají více znalostí o porodu než dospívající dívky na gymnáziích a středních ško- lách bez maturity. Tato hypotéza byla vyvrácena. Poslední, šestá hypotéza zněla: Dospívající dívky na středních zdravotnických školách mají více znalostí o antikoncepci než dospívající dívky na gymnáziích a středních školách bez maturity. Tato hypotéza byla vyvrácena.
Mezioborové souvislosti a specifika v prostředí sociální služby NZDM
BÍLÝ, Tomáš
Stěžejním záměrem mé práce je pojmenovat a popsat specifika a mezioborové souvislosti v prostředí sociální služby NZDM (nízkoprahové zařízení pro děti a mládež) a zhodnotit jejich význam při nízkoprahové práci s dětmi a mládeží. NZDM je poměrně mladou sociální službou, která působí v oblasti sociální prevence. Od zařazení do systému sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., který jasně vymezil charakter a činnosti služby, však čelí nepochopením či zpochybňováním své role a náplně z řad odborné i laické veřejnosti (především je stále řešen pedagogický aspekt v základu služby a snaha jej redukovat), což znesnadňuje práci pracovníků NZDM a přináší oborovou i finanční nejistotu. NZDM tak na rozdíl od jiných sociálních služeb musí stále obhajovat své místo v systému sociálních služeb a argumentovat svou podstatu a smysl. K této argumentaci směřuje také tato práce. Práce je členěna do čtyř kapitol, kdy nejprve představuji základní charakteristiku této služby, její kořeny a důležité mezníky v jejím vývoji včetně vhledu do mnohovrstevnatosti a specifik NZDM. V tomto kontextu se druhá kapitola věnuje oblasti vývojové psychologie resp. cílové skupině NZDM na pozadí vybraných vývojových charakteristik a třetí pak mezioborové souvislosti z oblasti pedagogiky ilustrující význam výchovy a vzdělávání v NZDM. V závěru se pak pokouším reflektovat úskalí a paradoxy v tomto prostředí, obhájit roli volnočasových aktivit a upozornit na rizika související s příliš zúženým a redukovaným pojetím sociální služby NZDM.
Stanovení biologického věku u hráčů žákovských a dorosteneckých kategorií HC Motor České Budějovice.
HOMOLKA, Jan
Bakalářská práce se zabývá stanovením biologického věku u žákovských a dorosteneckých kategorií hokejistů HC Motor České Budějovice.
Ohlédnutí na konci životní cesty - retrospektivní pohled seniorů.
HOLÁTOVÁ, Veronika
V této bakalářské práci bude představen proces stáří a stárnutí s ohledem na předchozí vývojové etapy v životě člověka. Téma životního příběhu seniorů je zvolené z důvodu, že ke starým lidem mám velmi kladný vztah a jejich životní příběhy mě vždy velmi zajímaly. Cílem bakalářské práce je zmapovat život seniorů a jeho významná období a zjistit jaký dopad má na život ve stáří prožitá minulost. Teoretická část práce se zabývá jednotlivými vývojovými etapami, stářím, stárnutím, životním příběhem a také životem ve stáří. Praktická část práce je zaměřena na cílovou skupinu seniorů a především na jejich životní příběhy. Hlavním cílem je zmapovat život seniorů a jeho významná období. V této práci je stanovena hlavní výzkumná otázka Jaký dopad má na život ve stáří prožitá minulost? Na základě této hlavní výzkumné otázky bylo stanoveno pět dílčích výzkumných otázek. Pro empirickou část bakalářské práce byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu, použita metoda narativní rozhovor a technika vytváření trsů. Operacionalizované otázky byly rozděleny podle dílčích výzkumných otázek a podle vývojových etap. Výzkumný soubor tvoří šest seniorů, kteří byli vybráni podle kvótového výběru, kdy touto kvótou je rovnoměrné zastoupení mužů a žen, ve věku 71-81 let, kteří jsou ochotní rozhovory poskytnout. Výsledky byly získány na základě narativních rozhovorů v Domově pro seniory Pohoda, v Netolicích. Na základě zmapování života seniorů a jeho významných období bylo zjištěno, že stáří je výsledkem celého života. Každý senior měl odlišný život, ale ve stáří, jakoby se jejich životy sobě podobaly. Vzhledem k tomu, v jakých dobách žili a co všechno prožili, dokážou si nyní všeho vážit. Dnešní dobu vnímají spíš negativně, přesto jsou se svými životy ve stáří spokojeni. Prožitá minulost má na stáří velmi významný vliv. Tato bakalářská práce by mohla být přínosem pro konkrétní sociální služby a výsledky mohou pomoci k lepšímu pochopení životních příběhů uživatelů. Znalost jejich životů může pomoci ke zvýšení kvality života seniorů v domově pro seniory. Přínos také spatřuji v tom, že díky poznání zajímavých životních příběhů, lze proniknout do hloubky jejich životů a seniorům porozumět. Tuto práci by také mohli využít další studenti, kteří se zabývají tématem životních příběhů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.