Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VYUŽITÍ ZEMĚPISNÝCH A HISTORICKÝCH ZAJÍMAVOSTÍ PŘÍBRAMSKA VE VÝUCE NA 1. STUPNI ZŠ
SCHMIDTOVÁ, Kristýna
Diplomová práce Využití zeměpisných a historických zajímavostí Příbramska ve výuce na 1. stupni ZŠ je rozdělena na dvě části ? část teoretickou a praktickou. Teoretická část diplomové práce obsahuje vlastivědnou charakteristiku řešeného území ? fyzicko-geografickou charakteristiku, socio-ekonomickou charakteristiku, historický vývoj, a vlastivědné zajímavosti a významné osobnosti řešeného území. Praktická část navazuje na získané informace v teoretické části a obsahuje dva multimediální výukové programy pro interaktivní tabuli. Oba tyto programy jsou určeny pro 4. ročník základní školy a jsou tvořeny v souladu s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, vychází ze vzdělávací oblasti ?Člověk a jeho svět? z tematického okruhu ?Místo, kde žijeme? a ?Lidé a čas?. K praktické části je vytvořena příručka pro multimediální programy, kde jsou rady, jak s programy pracovat. V diplomové práci jsou dále kapitoly ? úvod, rozbor literatury, metodika práce, závěr, seznam literatury a přílohy.
MULTIMEDIÁLNÍ VÝUKOVÝ PROGRAM PRO VÝUKU MÍSTNÍHO REGIONU NA 1. STUPNI ZŠ (SEDLČANSKO)
HORNÍKOVÁ, Radka
Diplomová práce Multimediální výukový program pro výuku místního regionu na 1. stupni ZŠ (Sedlčansko) je rozdělena do dvou částí. Teoretická část diplomové práce je kompletní vlastivědná charakteristika řešeného území. Obsahuje vymezení a polohu daného místa, jeho fyzicko {--} geografickou a sociálně {--} geografickou charakteristiku, historický vývoj a vlastivědné zajímavosti. Praktická část navazuje na získané informace a poznatky. Tvoří ji multimediální projekty, určené pro 4. ročník základní školy, které se používají na interaktivní tabuli. Součástí práce je metodická příručka, která obsahuje náměty a nápady, jak s projekty pracovat. Vše je v souladu s Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně s tématickým okruhem ,,Místo, kde žijeme``, ,,Lidé a čas`` a ,,Rozmanitost přírody`` ze vzdělávací oblasti ,,Člověk a jeho svět``. Diplomová práce dále obsahuje běžné kapitoly odborné práce, jako úvod, rozbor literatury, metodiku práce, závěr a seznam literatury.
METODIKA VÝUKY VLASTIVĚDY ÚZEMÍ OBCE A OKOLNÍ KRAJINY NA PŘÍKLADU ČESKÉHO KRUMLOVA
NOVÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky vlastivědy obce a okolní krajiny na příkladu Českého Krumlova na I. stupni základních škol. První částí diplomové práce je kompletní vlastivědná charakteristika řešeného území, kterým je území města Český Krumlov. Kapitola zahrnuje vymezení a polohu území, jeho fyzicko-geografickou a socio-geografickou charakteristiku, historický vývoj a vlastivědné zajímavosti včetně zajímavostí v okolí. Z odborných informací uvedených v textu první části práce vychází druhá část práce, kterou tvoří didaktické zpracování tématu pro všech pět tříd I. stupně základních škol, a to v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně s tématickým okruhem Místo, kde žijeme (vzdělávací oblast Člověk a jeho svět). Učební texty (pro 3., 4. a 5. třídu) a navazující pracovní listy jsou doplněny metodickými poznámkami pro učitele. Diplomová práce obsahuje také běžné kapitoly odborné práce, tedy úvod, rozbor literatury, metodiku práce, závěr a seznam literatury.
Metodika výuky vlastivědy místního regionu na příkladu Mariánskolázeňska
HÁLOVÁ, Kateřina
Téma diplomové práce je Metodika výuky vlastivědy místního regionu na příkladu Mariánskolázeňska. Práce se konkrétně zabývá problematikou výuky vlastivědy ve 4. ročníku základní školy. Diplomová práce plně vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to z vzdělávací oblasti {\clqq}Člověk a jeho svět``, z tematických okruhů {\clqq}Místo, kde žijeme`` a {\clqq}Lidé a čas``. V teoretické části práce se zabývám vymezením území Mariánskolázeňska, jeho fyzicko-geografickou charakteristikou, socio-geografickou charakteristikou, historickým vývojem území a vlastivědnými zajímavostmi v popisované oblasti. Praktická část práce vychází ze získaných informací a poznatků z předešlé části. Tvoří ji didaktické zpracování tématu pro 4. ročník základní školy, které je v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, což představuje učební text v elektronické podobě, pracovní listy s metodickými poznámkami a návrh projektu k danému tématu. Součástí práce je také dotazník, jeho analýza a následné vyhodnocení, ze kterého jsem vycházela v praktické části práce, zejména při tvorbě projektu. Diplomová práce dále obsahuje běžné kapitoly odborné práce, jako úvod, rozbor literatury, metodiku práce, závěr a seznam literatury.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.