Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Po stopách gotického umění - výtvarná řada pro žáky 1. stupně ZŠ.
JUNGOVÁ, Diana
Diplomová práce "Po stopách gotického umění - výtvarná řada pro žáky 1. stupně ZŠ" je rozdělena na část teoretickou a část projektovou. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. V první kapitole se zaměříme na uvedení do tématu gotického umění a kultury. Seznámíme se s kulturou a společností vrcholného a pozdního středověku, se středověkým vnímáním estetiky a pohledem na umění, dále se seznámíme s hlavními uměleckými rysy gotiky a s vývojem gotického umění v rámci Evropy. Cílem této kapitoly bude věcný vhled do tématu gotického umění, určený pro potřeby učitelů a učitelek na 1. stupni a jeho didaktickou aplikaci do praxe výtvarné výchovy. Druhá kapitola se bude zabývat možnostmi práce s tematikou gotického umění v návaznosti na Rámcový vzdělávací program. Závěrečná kapitola teoretické části představí možnosti práce s danou tematikou ve vyučování výtvarné výchovy a dále seznámí s didaktickými a metodickými materiály, které se zabývají námětem gotického umění. Projektová část seznámí se sedmi lekcemi výtvarné řady, které demonstrují praktické uchopení tématu gotického umění ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy.
Tělo jako médium a námět ve výtvarné výchově pro 1. stupeň ZŠ
JIŘÍKOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá tematikou těla a tělesnosti, která je aplikována ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ. Teoretická část mapuje tělo a tělesnost v historickém kontextu současného výtvarného umění. Zabývá se přístupy těla a tělesnosti z pohledu filozofických a antropomorfních výkladů s návazností na vývoj výtvarné kultury. Zachycuje vývoj zdobení těla etnických kultur i aktuálních bodyartových formací. Projektová část je zaměřena na transfer námětu těla a tělesnosti do hodin výtvarné výchovy. Předkládá podrobnou analýzu výtvarné řady, která je logicky uspořádána v metodických krocích v návaznosti na teoretickou část.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.