Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití tradičních a netradičních výtvarných technik v mateřské škole
DOLEJŠOVÁ, Anna
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření dětí předškolního věku v mateřské škole s využitím tradičních a netradičních výtvarných technik. V teoretické části je popsán vývoj dětského výtvarného projevu od 3 do 6 let. Dále je vysvětlen význam tvořivosti pro dítě v předškolním věku a uvedené možnosti využití recyklovatelných materiálů ve výtvarných činnostech. Praktickou část tvoří sborník námětů k jednotlivým ročním obdobím, doplněný metodickými postupy a fotodokumentací. Náměty jsou zaměřeny pro děti, učitelele i rodiče.
Arteterapie s dětmi před nástupem do ZŠ
HOSENSEIDLOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zaměřuje na arteterapii s dětmi před nástupem do základní školy. Těmto dětem byl udělen odklad školní docházky, a v době vzniku této práce navštěvovaly přípravný ročník základní školy. Teoretická část práce se zabývá dítětem na pomezí předškolního a mladšího školního věku - v první kapitole jsou zmíněny pojmy školní zralost a připravenost, odklad školní docházky a jeho řešení ve formě přípravného ročníku základní školy. Dále je zmíněno, jaká by měla být péče o děti s odkladem školní docházky, jak vypadá a vyvíjí se výtvarný projev předškolního dítěte a dětí v období mladšího školního věku. A také se práce věnuje arteterapii s dětmi. V úvodu praktické části práce je vymezeno několik cílů. Dále je zmíněn popis arteterapeutické práce s dětmi v přípravném ročníku. Poté jsou popsány metody a formy práce, následující shrnutím konkrétních poznatků z arteterapeutické činnosti s dětmi před nástupem do základní školy. Důležitou součástí praktické části jsou dvě kazuistiky dětí z přípravných tříd a jejich průběžně získávaná výtvarná produkce. V závěru každé kazuistiky se nachází shrnutí arteterapeutické práce s konkrétním dítětem - jeho výtvarného projevu a posunu v něm, po případě proměn ve výtvarné produkci.
Využití ročních slavností k výtvarnému tvoření dětí v mateřské škole s prvky waldorfské pedagogiky
CVACHOVÁ, Alena
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření dětí předškolního věku v mateřské škole s prvky waldorfské pedagogiky, konkrétně na práce inspirované ročními slavnostmi. V teoretické části jsou popsány obecné znaky waldorfské pedagogiky a obecný vývoj dětského výtvarného projevu od 3 do 6 let. Praktická část je obrazovým průvodcem slavností během celého roku s náměty a metodickými postupy pro výtvarné tvoření dětí, učitelek i rodičů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.