Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarná koncepce filmu "Obydlený ostrov" podle knihy Arkadije a Borise Strugackých. Žánr sci-fi v ruské kinematografii.
Astakhova, Anna ; KOČÍ, Jindřich (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Cílem této diplomové práce je výtvarné a teoretické zpracování filmu žánru sci-fi podle knižní předlohy Arkadije a Borise Strugackých Obydlený ostrov. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá definicí žánru sci-fi, jeho historickým vývojem a také analýzou tvůrčích přístupů v zobrazení cizí planety anebo světa budoucnosti v ruské kinematografii. Rozmanitost přístupů jsem se rozhodla analyzovat na několika vybraných snímcích, kde jsem se zaměřila na jejich výtvarnou stránku, využití atmosféry a filmových prostředí. Výtvarná část práce obsahuje vlastní výtvarnou koncepci filmu.
Výtvarná koncepce filmu "Killing on Carnival Row" podle scénáře Travise Beachama,
Nováková, Magdalena ; IBLOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; KOUTSKÁ, Kateřina (oponent)
Diplomová práce zobrazuje fantasy žánr ve světové kinematografii na přelomu 20. a 21. století. Žánr definuje a dále se zaměřuje na jeden z podžánrů - urban fantasy. Na několika filmových příkladech rozebírá tento fenomén v současné světové tvorbě. Hlavní část zpracovává vlastní výtvarnou koncepci na základě scénáře "Killing on Carnival row" Trevise Beachama. Daný návrh řeší prostor od urbánního celku až po konkrétní návrh exteriérů a interiérů.
Leoš Janáček: "Z mrtvého domu - komplexní scénografický projekt
Gsöllhoferová, Tereza ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Cílem této práce je vytvořit ucelenou scénografickou koncepci včetně kostýmních návrhů k opeře "Z mrtvého domu" - poslední opeře českého hudebního skladatele přelomu 19. a 20. století Leoše Janáčka. Mimo vlastního výtvarného projektu se práce zabývá osobností Leoše Janáčka a jeho další tvorbou, problematikou odnětí svobody, prostředím ruských vězení a stručným rozborem slavných uvedení opery "Z mrtvého domu". Toto předchozí studium spolu s inspiračními zdroji z výtvarného umění a beletrie ovlivnily tvorbu mého vlastního scénografického řešení. Vzniklá koncepce by měla umožnit inscenovat operu "Z mrtvého domu" moderním nepopisným způsobem a současně brát zřetel na historické reálie a ctít původní skladatelovu ideu.
Výtvarná koncepce filmu "Ronnie Rocket or The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence" podle scénáře Davida Lynche, vizuální svět filmů režiséra Davida Lynche.
Mayerová, Anna ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Abstrakt Náplní mé diplomové práce je výtvarná koncepce filmu na motivy nerealizovaného scénáře Davida Lynche. Diplomová práce sestává z části teoretické a praktické. Teoretická část, s podtitulem Vizuální svět filmů Davida Lynche, popisuje vliv kulturního prostředí, inspiračních zdrojů a volné tvorby na vizuální svět jeho filmů. Poukazuje na základní estetické symboly vycházející z kulturního prostředí a podvědomí umělce a demonstruje jejich užití na vybraných filmech. Ve filmovém rozboru následně sleduje vývoj dalších vizuálních prostředků charakteristických pro vizuální styl filmů Davida Lynche. Praktická část prezentuje vlastní výtvarný návrh filmu RONNIE ROCKET OR The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence na motivy scénáře Davida Lynche. Popisuje základní dějovou linii příběhu a jeho výtvarnou koncepci. Zahrnuje obrazovou část včetně komentářů k jednotlivým obrazům, scénosled a reference.
Výtvarné zpracování novodobého kroje Vysočiny a jeho divadelní prezentace v místě.
Mazáčová, Zuzana ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Výstupem mé diplomové práce je průvod tvořený šesti loutkami - manekýny v životní velikosti, které jsem opatřila stylizovanými moderními kroji, tzv. novodobým krojem Vysočiny. Teoretická část mé práce pojednává ve zkratce o charakteristice, významu, funkci, historii a vývoji lidového kroje napříč dějinnými epochami. Dotýká se také aspektů, které měly vliv na jeho vlastní utváření. Tato část práce také přibližuje a vysvětluje situaci v lokalitě, pro níž je novodobý kroj určen, a ozřejmuje mé inspirační zdroje a podněty, které daly vzniknout konkrétní představě a záměru a pomohly určit jasné cíle mé výtvarné realizace. V praktické části této práce se zabývám okolnostmi vzniku loutek reprezentujících novodobý kroj Vysočiny, dále pak přibližuji přípravy a samotnou realizaci průvodu.
Výtvarná koncepce filmu "The Steel Spring" na motivy románu Per Wahloo "Stalsprangert", vize Sary Bergmark Elfgren na motivy románui Per Wahloo "Stalsprangert, vize postapokalyptického světa ve světové kinematografii.
Jaroš, Tomáš ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; KOČÍ, Jindřich (oponent)
Cílem této diplomové práce je zobrazit postapokalyptický svět v konkrétním filmovém návrhu snímku The Steel Spring na motivy románu Per Wahloo "Stalsprangert". Tato práce se skládá ze dvou částí, teoretické a vlastního návrhu. Teoretická část se zabývá definicí žánru science fiction a zobrazením postapokalyptického světa v kinematografii. Rozmanitost rozdílných tvůrčích přístupů ke zpracování tohoto tématu jsem se rozhodl analyzovat na několika vybraných snímcích, kde jsem se zaměřil na jejich výtvarnou stránku, využití atmosfér a filmových prostředí. V druhé části práce jsem na základě předchozí analýzy filmů vytvořil svou vlastní výtvarnou koncepci filmu The Steel Spring.
Výtvarná koncepce filmu "Vlci a psi" podle scénáře Marka Epsteina - filmové zpracování historické situace po skončení druhé světové války v Evropě na příkladech české a světové kinematografie.
Dubenský, David ; KOUTSKÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; IBLOVÁ, Radmila (oponent)
Praktická část diplomové práce se zabývá výtvarným zpracováním scénáře Marka Epsteina Vlci a psi. Scénář tématizuje historickou situaci po skončení druhé světové války v Evropě, konkrétně odsun sudetských Němců z bývalého Československa v roce 1945. Praktická část diplomové práce přináší vizuální koncept a strukturu, která je prezentována návrhy dekorací a scén. Dekorace jsou vizualizovány barevnými perspektivními pohledy, návrhy jednotlivých staveb a schématickými výkresy. Teoretická část diplomové práce se zabývá rozbory a charakteristikami uvedených filmových děl, která s danou problematikou úzce souvisí a tématizují podobnou historickou situaci filmovou řečí. V jednotlivých rozborech je představena jejich vizuální stránka a struktura. Výsledky teoretické práce byly jedním z podkladů pro definici a vizualizaci praktické části diplomové práce. Dalším důležitým teoretickým zdrojem bylo studium dobových referencí, dokumentů a internetových portálů zabývajících se daným tématem. Výsledky diplomové práce mohou sloužit jako zdroj zajímavých informací pro veřejnost, jako inspirace pro filmové produkce, nebo jako studijní materiál studentům vysokých škol s podobným zaměřením.
William Shakespeare: "Titus Andronicus" - komplexní scénografické řešení
Lippertová, Dominika ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; GLOGR, Karel (oponent)
Práce se zabývá scénografickým zpracováním a koncepcí Shakespearova divadelního díla Titus Andronicus. Kromě historického a teoretického nastínění doby a vzniku hry práce rozebírá některé české a zahraniční inscenace tohoto díla z hlediska koncepční a výtvarné stránky. Dále se práce věnuje komplexnímu rozboru vlastního scénografického konceptu a výtvarného řešení. Okrajově se text dotýká charakterizace stěžejních postav a kostýmního zpracování. Cílem práce je přiblížit výtvarné zpracování konkrétní divadelní hry a popsat procesy hledání vlastního osobitého výtvarného řešení. Práce není pouze historickým rozborem, jedná se především o subjektivní pohled na danou problematiku, který má čtenáři přiblížit konkrétní scénografické zpracování hry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.