Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čeština jako cizí jazyk u německých rodilých mluvčích
BREDOVÁ, Blanka
Tématem předkládané diplomové práce je Čeština jako cizí jazyk u německých rodilých mluvčích se zaměřením na výslovnostní a poslechová cvičení. Daná problematika je v obou případech zpracována nejprve v teoretické rovině. Na ni navazuje rovina praktická zahrnující v části věnované výslovnosti zanalyzování hlavních chyb ve výslovnosti češtiny u německých rodilých mluvčích, návod správné výslovnosti a krátký soubor cvičení. V části týkající se poslechu s porozuměním jsou vybrány a vytvořeny poslechové texty se cvičeními určenými podle Evropského referenčního rámce pro jazyky pro úrovně A1, A2 a B1. Tato část obsahuje také práci s českým filmem Kolja na DVD ve výuce češtiny německých rodilých mluvčích. Film slouží jako východisko pro nácvik řečových dovedností, především poslechu s porozuměním. Ve všech případech je popsán postup výuky a práce je doplněna zvukovou nahrávkou obsahující vzorová výslovnostní a poslechová cvičení. Poznatků získaných při zpracovávání tohoto tématu lze využít ve výuce českého jazyka nejen u německých rodilých mluvčích a vytvořená cvičení použít k nácviku výslovnosti a poslechu s porozuměním.
Rozvoj nácviku výslovnosti ve výuce němčiny na ZŠ
RYCHTAŘÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se přednostně zabývá rozvojem nácviku výslovnosti na druhém stupni základních škol. Teoretická část popisuje jednotlivé fonetické jevy, které jsou nejčastějším zdrojem potíží pro české žáky při učení se německé výslovnosti. Opírá se o typologii cvičení podle Ursuly Hirschfeldové a shrnuje nejdůležitější principy nácviku výslovnosti cizího jazyka obecně. Praktickou část tvoří z první poloviny analýza dvou učebních materiálů Deutsch mit Max a Macht mit! Práce zjišťuje počet samostatných fonetických ke každé lekci v učebnici a v pracovním sešitě dohromady a jejich celkový počet v každé sadě učebnic. Dále popisuje, které jevy jsou v učebnicích procvičovány a které jsou opomíjenyazařazujecvičení do typologie fonetických cvičení podle prof. Ursuly Hirschfeldové. Ve druhé polovině nabízí ke každému jevu alespoň dvě cvičení pro jeho nácvik.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.