Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Představy o trávení (volného) času při hlídání z pohledu dětí, rodičů a pečujících osob
HOLUBOVÁ, Monika
Práce se zabývá představami o trávení volného času hlídaček, o představě času během hlídání a toho, jak na tento čas dle jejich mínění nahlíží děti a rodiče. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak hlídačky nahlíží na svůj volný čas a dále na čas, který tráví při hlídání dětí. Současně je cílem zjistit, jakou představu mají z pohledu hlídačky o tomto času rodiče a hlídané děti. V teoretické části jsou osvětleny okolnosti pečujících osob (hlídaček), rodiny a výchovy a v neposlední řadě volného času. Témata jsou zvolena taková, která jsou potřebná k představení hlídání dětí jako komplexu. Praktická část obsahuje podstatné části z rozhovorů s respondentkami. Zaměřuje se na vnímání volného času pečujících osob, jaká úskalí hlídání dětí doprovází. Také jak pečující osoby (hlídačky) naplňují čas během hlídání dětí a jak si myslí, že to chtějí děti a jak si to dle nich představují rodiče.
Historie školy v Bechyni v letech 1900-1950
ČERNÝ, Adam
Bakalářská práce se zabývá popisem a vývojem školství v obci Bechyně s přihlédnutím k historickým událostem, a to v letech 1900-1950. Práce nejdříve stručně mapuje vývoj školství v obci. V dalších pěti kapitolách se práce zabývá jednotlivými časovými obdobími. Nejdříve stručně popisuje danou dobu a pak přibližuje život a chod na škole v Bechyni. Podává tak ucelený pohled na dané období.
Vliv vzdělávacího prostředí na kriminalitu.
KAMENÍKOVÁ, Aneta
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda jde zasáhnout do problematiky edukace v kontextu kriminality tak, aby byla přínosným faktorem pro vzdělávání. Syntézou získaných informací poukázat na možnosti preventivních opatření, která by mohla snížit trestné činy u dětí ze specifického prostředí. Bakalářská práce analyzuje různé speciální a dysfunkční přirozené prostředí jedince v raném věku a dále pak data trestných činů jedinců, na které působily specifické edukační vlivy.
Animace jako součást primární prevence při základních školách
TEPLÁ, Michaela
Tato práce představuje možnosti uplatnění animačního přístupu v rámci programu primární prevence aplikovaných na základních školách. Po vymezení obsahu, cílů a zaměření primární prevence postupně seznamuje se specifickými programy primární prevence, s jejich charakteristikou a základními metodami, z nichž stěžejními jsou sociometrie, reflexe a práce se skupinou. Dále se práce věnuje roli lektora, jeho osobnosti a srovnává jeho možné působení v animačním procesu. Následné zamyšlení nad různými animačními procesy a jejich přístupy s cíli a možném vedení primární prevence, je stěžejní částí této práce. Dalším tématem je samotná efektivita primárních programů a faktory, které jejich průběh mohou ovlivnit. v závěru je naznačena důležitost propojení animačního přístupu v tomto pedagogickém procesu.
Česká rodina na počátku 21.století- postoj k trestání dětí
ZADRAŽILOVÁ, Aneta
Téma práce a problematika, kterou se věnuje bakalářská práce zní Česká rodina na počátku 21. století- postoj k trestání dětí. V teoretické části se vyskytuje charakteristika rodiny a její funkce. Součástí je i historický nástin, který poukazuje na vývoj rodiny od středověku, až po současnost. Další kapitola se věnuje výchově, do které patří způsoby a vzory ve výchově. Kapitola poukazující na metody výchovy se rozděluje na dvě částí, kam se řadí odměna, ale i tresty jako je fyzický nebo psychický a s nimi i spojená velmi tenká hranice, která rozlišuje neškodný trest od týrání. Další nezbytná část práce je věnována klíčovým dokumentům a snaze po právní stránce chránit dítě. Poslední kapitola srovnává to, jestli je lepší užívat trest psychického formátu nebo spíše fyzického.Cílem práce je zjistit, jaké jsou postoje vybraných generací (v rámci rodiny) k trestům jako tradičním nástrojům výchovy. V této práci je uplatněn kvalitativní výzkum. Zkoumaným objektem jsou vícegenerační rodiny (rodiče a prarodiče). Zjišťování informací od respondentů se provádělo za pomoci strukturovaného polostandardizovaného rozhovoru. Dotazováni byli rodiče a prarodiče 3 rodin z okresu Třebíč, na jejich názory týkající se výchovy a postojích k trestání dětí. Rozhovor se skládal z 5 předem připravených otázek, na které odpovídalo celkem 12 zástupců jednotlivých rodin.Výsledky výzkumu potvrdily, že dnešní rodiče svoje výchovné metody od výchovných metod svých rodičů ve větší míře nikterak nepozměnili. Proto nejčastější užívanou praktikou jsou pořád tresty i toho fyzického charakteru. Respondenti ani nesouhlasí s navrhovanou změnou zákona, která by trestání dětí zakazovala, jelikož se obávají, že by to vedlo k přílišné demokracii dětí a rodiče by nad nimi ztratili veškerou kontrolu. Práce by mohla sloužit pro odborníky, kteří se zabývají problematikou trestů dětí.
Popis a analýza metod používaných v projektu "Orientační dny" ve Fryštáku
CHODIL, Karel
Diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat metody, které se využívají v programu interaktivních kurzů v rámci projektu Orientační dny ve Fryštáku. Snaží se popsat šest základních metod, které tvoří metodickou kostru těchto programů. Jsou to metoda animace, zážitková pedagogika, hraní rolí ve výchově, narativní metody, evaluační metody a skupinové učení. Praktickou část práce tvoří analýza konkrétního programu jednoho kurzu. U každé aktivity zařazené v tomto programu je stručná charakteristika a zacílení aktivity. Jednotlivé programové bloky jsou poté analyzovány z metodického hlediska a je dále odkazováno na text v první části práce.
Preference zájmových aktivit u studentů středních zdravotnických škol
POLÍVKOVÁ, Radka
V teoretické části diplomové práce se zabývám zájmovými aktivitami studentů a faktory, které je ovlivňují. V empirické části diplomové práce jsem zjišťovala informace o zájmových aktivitách studentů ve volném čase, spokojenost studentů se zájmovými aktivitami pořádaných na zdravotnických školách a jejich účast na těchto aktivitách. Cílem mé práce bylo zjištění, které zájmové aktivity patří mezi oblíbené a neoblíbené. Byly stanoveny tři hypotézy. Jako výzkumnou techniku jsem zvolila dotazník. Výzkum byl prováděn na zdravotnických školách. Cíle mé práce byly splněny. Hypotézy byly potvrzeny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.