Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uvažování a usuzování u předškolních dětí v předmatematické výchově
Vitešníková, Hana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu uvažování a usuzování u předškolních dětí v předmatematické výchově a zabývá se vývojem myšlení u této skupiny. Diplomová práce vychází z toho, že předškolní vzdělávání je nezastupitelné. Teoretická část je zaměřená především na vývoj, typy a stimulaci myšlení dítěte předškolního věku. V praktické části je stimulace myšlení redukována na procesy uvažování a usuzování, respektive na možnosti stimulací v podobě pracovních listů. Diplomová práce předkládá třináct původních pracovních listů, jejichž vhodnost byla ověřena na dvaceti dětech ve věku 5-6 let jedné mateřské školy.
Stolní hra jako stimulace logického myšlení u dětí ve věku 5 - 7 let
Čtvrtníková, Katrin ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce vychází z předpokladu, že děti ve věku 5-7 let jsou schopné hrát jednoduché stolní hry s pravidly. Cílem práce je zjistit, zda jsou děti v předškolním věku při řešení herních situací konkrétní hry "Goblíci jedlíci" schopné uplatnit prvky logického myšlení. Pro ověření je využita metoda kvalitativního výzkumu. Bakalářská práce se opírá o kognitivní a vývojovou psychologii dítěte předškolního věku a o možnosti rozvoje dítěte v předmatematické gramotnosti. Teoretická část se zabývá především aspekty vývoje dítěte v předškolním věku, které úzce souvisí s tématem zadané práce a příslušnou teorií hry s pravidly. Praktická část je věnována realizaci výzkumu a zpracování dat. K detailnímu pozorování a k interpretaci dětských reakcí bylo využito videodokumentace, pro práci s daty, popis situací, tabelace a komparace. Závěr práce prezentuje jádro analýzy s diskuzí a je obohacen o doporučení pro praxi. Na sledovaném vzorku se prokázalo, že děti snadno chápou pravidla, hru hrají s chutí a většina dětí dané věkové skupiny je schopna po určité zkušenosti uplatnit prvky logického myšlení, přestože jejich dosavadní zkušenost v mateřské škole nebyla v tomto směru cíleně rozvíjena. Klíčová slova: rozvoj logického myšlení; uvažování, usuzování, herní strategie; dítě předškolního věku
Uvažování a usuzování u předškolních dětí v předmatematické výchově
Vitešníková, Hana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu uvažování a usuzování u předškolních dětí v předmatematické výchově a zabývá se vývojem myšlení u této skupiny. Diplomová práce vychází z toho, že předškolní vzdělávání je nezastupitelné. Teoretická část je zaměřená především na vývoj, typy a stimulaci myšlení dítěte předškolního věku. V praktické části je stimulace myšlení redukována na procesy uvažování a usuzování, respektive na možnosti stimulací v podobě pracovních listů. Diplomová práce předkládá třináct původních pracovních listů, jejichž vhodnost byla ověřena na dvaceti dětech ve věku 5-6 let jedné mateřské školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.