Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Užití podnětných úloh ve výuce matematiky
Růžičková, Lucie ; Kopáčková, Alena (vedoucí práce) ; Harminc, Matúš (oponent) ; Tichá, Marie (oponent)
Název: Užití podnětných úloh ve výuce matematiky Autor: PhDr. Lucie Růžičková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, PedF UK v Praze Školitel: RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá praktickým užitím podnětných úloh ve výuce matematiky. V práci je navržena metodologie zkoumání "přesnosti užití matematických úloh", která popisuje, do jaké míry je daná úloha ve výuce užita v souladu s původním záměrem učitele, případně v souladu se záměrem jejího autora. Navržená metodologie je aplikována v analýze čtyř provedených výukových experimentů, kde jsou zkoumány nejen jednotlivé matematické úlohy, ale i úlohová prostředí jako celky. Na základě zkušeností z této analýzy jsou provedeny úpravy navržené metodologie tak, aby byla využitelná ve výukové praxi i v didaktickém výzkumu. Hlavním výsledkem práce je vytvoření metodologie zkoumání přesnosti užití matematických úloh ve výuce, která je založena na porovnání popisů čtyř charakteristických složek matematické úlohy v různých fázích jejího využití ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: výuka matematiky, matematická úloha, podnětná úloha, užití úloh
Užití podnětných úloh ve výuce matematiky
Růžičková, Lucie ; Kopáčková, Alena (vedoucí práce) ; Harminc, Matúš (oponent) ; Tichá, Marie (oponent)
Název: Užití podnětných úloh ve výuce matematiky Autor: PhDr. Lucie Růžičková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, PedF UK v Praze Školitel: RNDr. Alena Kopáčková, Ph.D. ABSTRAKT Tato disertační práce se zabývá praktickým užitím podnětných úloh ve výuce matematiky. V práci je navržena metodologie zkoumání "přesnosti užití matematických úloh", která popisuje, do jaké míry je daná úloha ve výuce užita v souladu s původním záměrem učitele, případně v souladu se záměrem jejího autora. Navržená metodologie je aplikována v analýze čtyř provedených výukových experimentů, kde jsou zkoumány nejen jednotlivé matematické úlohy, ale i úlohová prostředí jako celky. Na základě zkušeností z této analýzy jsou provedeny úpravy navržené metodologie tak, aby byla využitelná ve výukové praxi i v didaktickém výzkumu. Hlavním výsledkem práce je vytvoření metodologie zkoumání přesnosti užití matematických úloh ve výuce, která je založena na porovnání popisů čtyř charakteristických složek matematické úlohy v různých fázích jejího využití ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA: výuka matematiky, matematická úloha, podnětná úloha, užití úloh

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.