Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gramatické časy vyjadřující budoucnost v učebnicích anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ
KOŤAROVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá gramatickými strukturami vyjadřujícími budoucnost v sériích učebnic anglického jazyka. Tato práce je rozdělena na dvě části teoretickou a empirickou, přičemž větší důraz je kladen na část empirickou. V teoretické části je definována gramatika a vymezeny jednotlivé druhy gramatiky s důrazem na gramatiku vědeckou a pedagogickou. Stručně se věnujeme cílům gramatiky ve výuce cizího jazyka. Velký prostor je věnován přístupu vědeckých a pedagogických gramatik ke gramatickým strukturám vyjadřujícím budoucnost. Tato část poskytuje teoretický základ pro část praktickou. Empirickou část tvoří výzkumem vybraných sérií učebnic anglického jazyka pro základní školy. Základem empirické části je hloubková analýza a srovnání gramatických struktur vyjadřujících budoucnost ve vybraných sériích učebnic. Cílem analýzy a srovnání je zjistit, jaké struktury odkazující na budoucnost jsou v sériích prezentovány, jaké je jejich pořadí a tematický kontext, zda série věnují prostor typickým chybám žáků v těchto strukturách, zda přístup sérií k těmto strukturám odpovídá jejich popisu ve vědeckých gramatikách. Budeme se snažit ověřit, zda jsou v učebnicích prezentovány shodné gramatické struktury vyjadřující budoucnost v obdobném pořadí a podobných tematických kontextech.
Gramatické kurikulum v učebnicích anglického jazyka pro základní školy: analýza pořadí a kontextu prezentovaných gramatických jevů
KOŤAROVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá gramatickým kurikulem v učebnicích anglického jazyka. Konkrétně je v ní zkoumáno pořadí prezentovaných gramatických jevů a tematický kontext těchto gramatických jevů. Tato práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou, přičemž větší důraz je kladen na část praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které jsou spojeny s gramatickým kurikulem v učebnicích anglického jazyka. Velký prostor je věnován gramatice; zejména její funkci v jazykové výuce, jejímu vztahu k ostatním složkám jazykového kurikula. Rovněž je poskytnut přehled přístupů k její výuce spolu s metodami její výuky. Druhá část teoretické složky práce je věnována problematice učebnic. Dále jsou blíže specifikovány jejich funkce a strukturní komponenty, jazykový obsah a úroveň učebnic, tematický obsah. V neposlední řadě jsou vymezeny pojmy: gramatické kurikulum, gramatické minimum, sylabus a je definován jejich vzájemný vztah. Praktická část je tvořena výzkumem vybraných učebnic anglického jazyka pro základní školy. Jádrem empirické části je hloubková analýza pořadí gramatických jevů a jejich tematických kontextů v jednotlivých učebnicích anglického jazyka, a následné porovnání těchto pořadí a tematických kontextů. Cílem této analýzy a srovnání je nejen ověřit, zda je v daných učebnicích anglického jazyka prezentována podobná škála gramatických jevů uvedených v podobném pořadí, ale také zjistit zda je v učebnicích možné vysledovat určitá stereotypní spojení konkrétních gramatických jevů a jejich tematických kontextů. Důraz bude rovněž kladen na možné rozdíly v gramatických kurikulech, která jsou součástí učebnic, které napsali čeští autoři či zahraniční autoři.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.