Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání traktorového a automobilového zemědělského dopravního systému s výměnnými nástavbami v podnicích zemědělské prvovýroby.
DVOŘÁK, Tomáš
Podniky zemědělské prvovýroby používají dva dopravní systémy. Jedná se o traktorový dopravní systém a automobilový dopravní systém. Traktorový dopravní systém je složen z tažného a přípojného vozidla Grand Super, či z tažného a více přípojných vozidel. Tažné vozidlo je tvořeno zemědělským tahačem John Deere 6620. Automobilový dopravní systém je složen z nákladního automobilu Tatra 815 Agro. Nákladní automobil může být doplněn pouze jedním přípojným vozidlem. Uvedené dopravní systémy mohou být v podnicích zemědělské prvovýroby používány současně i na totožné procesy. Automobilové dopravní systémy v zemědělské prvovýrobě jsou ve většině případech použitelné pro více procesů. Toto je dáno konstrukcí dopravního systému, který může být osazen nástavbami s různým použitím. Možnosti porovnání dopravních systémů jsou s použitím universálních podvozků zvýšeny. Náklady, které jsou spojeny s provozem dopravních systémů, jsou snáze porovnatelné. Pokud u traktorového dopravního systému není potřeba použití více odlišných přípojných vozidel, je zde možnost jednoduchého porovnání s automobilovým dopravním systémem. Je zřejmé, že použití automobilového dopravního systému na delší vzdálenosti je vhodnější, nežli použití traktorového dopravního systému. Náklady na ujetí jednoho kilometru jsou u porovnávaných dopravních systémů rozdílné o velice znatelnou částku. Tento rozdíl činí 36,85 Kč. Naopak použití na kratší vzdálenosti k přepravení většího množství materiálu je vhodné použít traktorový dopravní systém. Náklady na převezení jedné tuny materiálu jsou rozdílné o 11,55 Kč.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.