Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalitní výzkum oblíbených hraček předškolních dětí vzhledem k genderu dětí.
PECHKOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce se snaží zachytit, jak a jakým způsobem gender dětí ovlivňuje výběr hry a hračky. Otevírá otázky, do jaké míry ovlivňuje genderovou socializaci a identitu rodina, mateřská škola, ale i společnost. Teoretická část objasní vymezení základních pojmů, jako jsou gender, genderová identita, hra, hračka. Předkládá různé názory na tuto problematiku a to z historického i současného pohledu. Práce se pokusí odkrýt tajemství dívčí a chlapecké role v předškolním věku. V praktické části se za použití kvalitativních metod pokusím na vzorku dětí MŠ objasnit výsledky svého šetření, odhalující výběr oblíbených her a hraček dívek a chlapců předškolního věku.
Význam hry v mladším školním věku
MALEČKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na dětskou hru, její vývoj, charakteristiku, význam a přínos pro rozvoj dítěte v období mladšího školního věku, tedy po nástupu na ZŠ. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje pojmy jako hra, hračka, význam hry, mladší školní věk, vývoj a rozvoj osobnosti dítěte. Dále popisuje charakteristické zvláštnosti dětí mladšího školního věku, zejména při hrové a volnočasové činnosti. Praktická část diplomové práce navazuje na předchozí teoretickou, kde hodnotím výsledky sledování hry předem vybraných dětí. Jedná se o empirický výzkum kvalitativní, kde formou pozorování předem vybraných dětí budu provádět podrobnou analýzu činnosti jejich hry, která bude zaznamenávána do dotazníků formou odpovědí na předem dané otázky.
Výzkum oblíbených hraček u předškolních dětí
KREJČOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá hrou a hračkou dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě hlavní části teoretickou a výzkumnou. Cílem teoretické části je shrnout základní informace o hře a hračce dítěte předškolního věku. Poznatky shrnuté v teoretické části aplikuji do výzkumné části, která je zaměřena na zjištění, jaké hračky jsou u dětí předškolního věku oblíbené, zda v rámci spontánní hry dávají přednost hračce tradiční nebo moderní. V úvodní kapitole teoretické části je charakterizováno dítě v předškolním věku, jeho kognitivní, emoční a sociální vývoj. V následujících kapitolách je popsána hra a hračka, jejich historický vývoj, znaky, funkce a klasifikace. Závěr teoretické části je zaměřen na charakteristiku tradiční a moderní hračky. Pro dosažení cíle práce je položena jedna hlavní a tři vedlejší výzkumné otázky, které se týkají zjištění oblíbenosti hraček dětí předškolního věku.
Genderové rozdíly v preferenci her a hraček u dětí v mateřské škole
LACINOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá genderovou odlišností dětí předškolního věku, především ve výběru her a hraček a vybíráním si partnera pro hru. Zjišťuje zároveň současný trend her i to, které z hraček typických pro opačné pohlaví děti preferují. Teoretická část objasňuje vývoj genderové identity v předškolním věku a věnuje se hře a hračce z genderového pohledu. Závěr teoretické části shrnuje názor na nejvhodnější výchovu, která umožňuje dítěti vyzkoušet si hry a činnosti připisované pohlaví opačnému. Praktická část zaznamenává výsledky z pozorování dětí ve třech věkově odlišných třídách mateřské školy. Doplňuje je a porovnává s výsledky dotazníků, určených učitelkám mateřských škol a rodičům předškolních dětí. Rozhovorem s dětmi zjišťuje, jaký názor mají děti na hru s hračkami typickými pro opačné pohlaví. Závěrečné shrnutí nastiňuje, jaké jsou rozdíly dívek a chlapců v souvislosti s hrou.
Hra současných předškolních dětí na vesnici a ve městě
NOVÁČKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá hrou předškolních dětí na vesnici a ve městě. V první části je charakterizována hra, její význam, odraz okolního prostředí ve hře dětí, vývojová charakteristika předškolního věku, her a hraček v tomto období. Druhá část obsahuje výzkumné šetření v mateřských školách, sledování předškolních dětí na vesnici a ve městě v současném období s použitím metod pozorování a rozhovoru. Součástí této části je podrobný popis a porovnání her na vesnici a ve městě. Ze závěrů výzkumného šetření vyplývá, že hry v obou prostředích jsou podobné, ve sledovaném souboru projevily vesnické děti při hrách více fantazie a kooperace.
Kvalita hraček v kontextu značek: Bezpečná a kvalitní hračka a Bezpečné hračky
TRNKA, Michal
Diplomová práce je zaměřena na analýzu kvality hraček na českém trhu v kontextu značek Bezpečná a kvalitní hračka a Bezpečné hračky. Obě uvedené značky jsou součástí Programu Česká kvalita a jsou určeny výhradně pro sortiment hraček. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy a postupy týkající se sledované problematiky, aby bylo zajištěno bližší seznámení s daným tématem. Analytická část se opírá o výsledky dotazníkového šetření realizovaného u výrobců hraček(držitelů značek kvality i ostatních výrobců), prodejců hraček, spotřebitelů a u inspektora ČOI, dozorujícího hračky a výrobky péče o dítě. V závěrečné části jsou potvrzeny či vyvráceny stanovené pracovní hypotézy, zhodnocena kvalita hraček na českém trhu a nastíněny návrhy řešení s ohledem na získaná data v analytické části.
Vliv změny hraček na hru předškolních dětí
FOŘTOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá vlivem změny běžného sortimentu hraček v nabídku přírodních materiálů na hru skupiny tří až čtyřletých dětí a skutečnou potřebou hraček k jejich hrám. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky předškolního dítěte, jejich historický vývoj a dosavadní poznatky o vlivu hračky na hru dětí. Předmětem praktické části byl experiment spočívající v odstranění všech běžných hraček ve třídě a jejich nahrazení přírodními materiály na dobu dvou týdnů. Posuzována byla zejména reakce dětí na tuto změnu, projevy kooperace, tvořivosti a agresivity. Závěry z pozorování ukazují pozitivní vliv přírodních materiálů na všechny tyto projevy.
HRA - jako nástroj poznání a rozvoje předškolního dítěte
PALEČKOVÁ, Jiřina
V bakalářské práci se zabývám herní činností a jejím vývojem, charakteristikou, podstatou a významem v předškolním vzdělávání. Věnuji se rozličnému dělení her a optimálnímu vytváření podmínek pro hru. Neméně důležitou součástí her jsou také různorodé hračky a další herní vybavení. Sleduji hru dítěte ze dvou hledisek. Jednak jako poznávací činnost dítěte, to znamená, co hra přináší a v čem osobnost dítěte rozvíjí. Zároveň se zabývám možnostmi, které hra poskytuje učitelce pro to, aby dítě hlouběji poznala a lépe mu porozuměla. Zajímám se o to, co znamená pojem volná hra nebo hra jako investice lásky či jak lze využít hru v pedagogické diagnostice a terapii. Na teoretické poznatky navazuje praktická část, která zahrnuje zhodnocení výsledků zkoumání dětské hry. Formou pozorování porovnávám, jak si hrají děti v heterogenně složené skupině a děti věkově rozdělené. Jakých hraček nejčastěji využívají a zda při kolektivní hře dokáží pochopit a přijmout pravidla a respektovat se navzájem, jakým způsobem zase řeší konfliktní situace. Všímám si, zda si hrají izolovaně nebo mají potřebu hrát si s ostatními, komunikovat s nimi, prosadit se či zda jsou při hře pasivní a podvolují se nápadům ostatních, nechají se ovládat. Další výzkum formou dotazníků pro učitelky i rodiče zjišťuje, jak si děti hrají doma ve volném čase a jak na hru jako takovou pohlíží nejen učitelky, ale i samotní rodiče a uvědomují-li si její přirozenost a samoúčelnost i její terapeutický význam.
Význam hry pro rozvoj jedince
HADRAVA, Martin
Práce je zaměřena na hru a její možnosti v rozvoji jedince. První kapitola se zabývá otázkou, co je to hra a popisuje základní znaky hry. Dále vymezuje podstatné pojmy související s hrou: zážitek a prožitek, hraní rolí a hračka. Druhá kapitola zjišťuje jaký význam má hra pro člověka. Především pak, jaké jsou možnosti působení hry na rozvoj psychických i fyzických vlastností a schopností. Třetí kapitola popisuje specifika hry ve vývojových fázích jedince. Zabývá se tím, jak se mění osobnost a spolu s ní i role hry.
Vliv hračky na hru předškolních dětí.
VOKURKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá vlivem přirozené a umělé hračky na hru dětí a skutečnými potřebami hraček ke hrám předškolního dítěte. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky, historický vývoj hračky a některé dosavadní poznatky o jejím vlivu na hru dětí. Předmětem praktické části bylo sledování hry s běžnými hračkami a hry s přírodním materiálem, jejich vyhodnocení a porovnání. Posuzována byla zejména reakce na změnu, kooperace, samostatnost a tvořivost dětí, agresivita ve skupině. Experiment a pozorování, které byly realizovány ve dvou mateřských školách, ukázaly pozitivní vliv na všechny tyto faktory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.