Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí
Zabijácké rostliny v Praze a jejím okolí: Průvodce jejich diverzitou a skrytým nebezpečím
Kováříková, Kateřina ; Slovák, Marek (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Nepohyblivost rostlin a jejich neschopnost úniku před nebezpečím, je kompenzována tvorbou různých obranných strategií, které využívají zejména toxické rostliny. Hlavním cílem bakalářské práce je literární rešerše na téma jedovaté (toxické) rostliny, a to jak v kontextu obranných mechanismů, tak i jejich významu pro lidskou společnost. Práce se zabývá popisem hlavních skupin toxických obsahových látek, shrnuje jejich chemické složení, vlastnosti, rozšíření a účinky na lidský organismus. Druhá polovina práce se věnuje diverzitě planě rostoucích, ale i výběrem kultivovaných rostlin naší krajiny se specifickým zaměřením na květenu Prahy a jejího blízkého okolí. Podrobněji rozebírá rostlinné zástupce ze dvou čeledí, významné z hlediska produkce toxických sekundárních metabolitů. Konkrétně se jedná o čeledi lilkovité (Solanaceae) a pryskyřníkovité (Ranunculaceae). Společně s popisem dílčích zástupců, jejich rozšířením, ekologií, jsou v mé práci popsány i zdokumentované otravy a využití jedovatých rostlin v lidovém léčitelství a moderní medicíně. Podnětem pro vytvoření této práce je nízké povědomí nejen dětské populace, ale i dospělých, o nebezpečnosti, rizicích a dopadu těchto toxických rostlin na lidský organismus, které je mohou ohrozit dokonce i na životě. Klíčová slova biodiverzita, jedovaté...
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.