Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etická témata v předškolním vzdělávání
SVITÁKOVÁ, Alena
Práce je zaměřená na problematiku etického vzdělávání v českých mateřských školách a na prvním stupni škol základních. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy, charakterizován předškolní a mladší školní věk z hlediska psychologického a z hlediska vývoje mravního. V následujících kapitolách se práce věnuje historickému vývoji mravní výchovy na školách od Jana Amose Komenského po současnost. Metodická část popisuje cíle a metody etické výchovy definované podle Pavla Vacka ve srovnání s Prof. PhDr. Zdeňkem Matějčkem, CSc. Dále se zaměřuje na témata etické výchovy podle R: Roche Olivara a využitelností etické výchovy při naplňování klíčových kompetencí dětí podle "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání". Záměrem výzkumu je dotazníkové šetření a zjištění, do jaké míry je podle respondentů etická výchova důležitá a jaká témata vidí pedagogové pro děti a žáky jako nejvíce přínosná. Z výsledků je dobře patrné, že současní pedagogové považují etickou výchovu za důležitou, ale cíleně s ní většinou nepracují. Za nejdůležitější témata považují ty, jež vedou děti k prosociálnímu chování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.