Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inovace elektrické kytary
Blaha, Marek ; Skvaril, Šimon (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá inovací elektrické kytary a její barvou při výměně různých komponentů v řetězci. V práci je popsáno, z jakých částí se kytara skládá a jak funguje její snímání. Dále se zabývá výrobou těchto komponentů a jejich následnou kompletací. Zaměření je na snímače, kobylky a těla. Při každé změně komponentu je analyzováno spektrum. Nakonec je sestaven výsledný prototyp a je porovnán s originální kytarou.
Analýza tónových neharmonických spekter
Sztefek, Jiří ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na spektrální analýzu vzorků tónových neharmonických nástrojů, jejich spekter s detailním zaměřením na alikvótní složky, jejich vlastnosti, průběhy, vztahy a číselnými poměry mezi sebou, typy intervalů a kategorizací do kritických šířek pásem. V rámci práce bylo analyzováno osm vzorků akustických a pět vzorků umělých nástrojů. Analýza vzorků byla provedena pomocí Fourierovy transformace v programu MATLAB se zaměřením na FFT spektra a spektrogramu. Výsledky práce jsou určeny hudebníkům anebo vědcům zabývajícím se neharmonickými složkami ve zvuku a jejich vlastnostmi.
Spektrální analýza historických klavírů
Pokorný, Marek ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na spektrální analýzu historických klavírů s cílem identifikovat a porovnat jejich akustické a spektrální charakteristiky. V rámci práce byly analyzovány tři exempláře klavírů, včetně významného klavíru Leoše Janáčka. Analýza byla provedena na základě změřených vzorků klavírů pomocí Fourierovy transformace v prostředí MATLAB, s důrazem na spektrální parametry, jako jsou těžiště, plochost, šikmost, ostrost a drsnost spektra a na vizuální reprezentaci spektra v čase -- spektrogramu. Dle výsledků spektrální analýzy byly interpretovány a hodnoceny rozdíly v barvě (témbru) klavírů a jejich pravděpodobné příčiny. Teoretická část práce poskytuje stručný přehled o historii a konstrukci klavíru, vysvětluje použité spektrální deskriptory, zkoumá vlastnosti hudebních tónů a vliv psychoakustiky na vnímání výšky a barvy tónu.
Analýza nakolik se různá velikost rezonančních skříní kontrabasu podílí na barvě nástroje
Petrovský, Lucián ; Smékal, Zdeněk (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá srovnáním třech kontrabasů s různými velikostmi rezonančních skříní. Zaměřuje se na porovnání spekter, spektrogramů, formantových oblastí, směrovosti a rezonančních módů jejich skříní. Výstupem práce je zkoumání vlivu různě velikých skříní na barvu nástroje. Teoretická část obsahuje základní informace, stručnou historii a přehled důležitých veličin. Praktická část obsahuje srovnávání tabulek a grafů potřebných k vyhodnocení závěru.
Vliv průměru a hloubky dírky v píšťale na barvu a směrovost
Borovičková, Barbora ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce zkoumá vliv průměru a hloubky tónových otvorů zobcové flétny na barvu a směrovost výsledného tónu. Pro měření a následnou datovou analýzu bylo vyrobeno devět prototypů korpusu flétny ze třech různých materiálů a rozdílnou tloušťkou stěny. V průběhu měření byly do prototypů vrtány otvory s různým průměrem. Díky tomuto postupu se povedlo oddělit žádoucí vlivy od nežádoucích. Naměřená data byla analyzována v prostředí Matlab.
Spektrální analýza flétnových varhanních píšťal a jejich srovnání
Sommer, Tomáš ; Michálková Slimáčková, Jana (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku spektrální analýzy flétnových rejstříků varhanních píšťal. První část práce se věnuje terminologii týkající se varhanních píšťal. Teoretická část se také zaměřuje na problematiku harmonické analýzy s využitím matematických metod zpracování signálů, které tuto analýzu umožňují. Druhá část se zabývá metodou měření konktrétních varhan, pořízením zvukových vzorků, jejich vyhodnocením a popisem spektra.
Analýza spektra zobcových fléten z různých materiálů i s dalšími odlišnými parametry
Kaplan, Václav ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci jsou zkoumány jevy a vlastnosti, které ovlivňují samotný vznik tónu v zobcové flétně a také následný charakter frekvenčního spektra. Patří sem rozměry, materiál a mechanické vlastnosti. Je hodnoceno několik sopránových a několik altových fléten. Výzkum je obohacen o práci s vlastnoručně vyrobenými válcovými vzorky a krátké porovnání tří exotických fléten. Závěrem je srovnávací tabulka a závěrečné shrnutí.
Komparace akustických vlastností kytar ze stejné výrobní řady
Trávníčková, Hana ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o akustických vlastnostech kytar Furch. V teroretickém úvodu nalezneme informace o základních vlastnostech tónu. Následuje kapitola o akustických kytarách, ve které jsou uvedeny i nejpoužívanější dřeva pro jejich výrobu. Ve speciální kapitole jsou popsány spektra signálu, LPC analýza, směrové vyzařování nástrojů a Chladniho obrazce. Zmíněné pojmy byly z měření vyhodnoceny a najdeme je v praktické části této práce spolu s popisem realizace měření. Výstupem práce je porovnání akustických vlastností měřených kytar, jejich barvy a módů.
Analýza původu vzniku interpretace za pomoci metod parametrizace hudebního signálu
Brada, Tomáš ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje dosavadní poznatky z oblasti srovnávání zvukových nahrávek v oblasti tzv. Music information retrieval. Dále je cílem této práce analyzovat interpretace z hlediska tempa, dynamiky a barvy zvuku. Ze získaných dat provedené analýzy je pak cílem vybrat takové hudební parametry, které mají největší schopnost diferencovat původ vzniku jednotlivých interpretací.
Porovnávání zvukových nahrávek za pomoci parametrů popisující barvu zvuku
Miklánek, Štěpán ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem parametrů popisující nahrávky na základě barvy zvuku. Nejprve je popsán historický vývoj a novodobý přístup v oblasti Music Information Retrieval (MIR), poté je popsán postup při zpracovávání hudebního signálu a daná problematika je nastíněna jak z pohledu hudební teorie, tak z pohledu číslicového zpracování signálu. Následuje popis předzpracování signálu, tato část je důležitá z hlediska parametrizace hudebního signálu. V kapitole parametrizace jsou shrnuty poznatky o parametrech, které jsou běžně využívány při získávání informací z nahrávek, přičemž je kladen důraz zejména na parametry týkající se barvy zvuku. Je také představena databáze nahrávek k analýze a návrh vyhodnocovacího systému, který bude nahrávky analyzovat. Nakonec je představena individuální analýza parametrů, kterými jsou popisovány nahrávky na základě barvy zvuku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.