Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reflexe hlavních událostí roku 1989 v Plzni na stránkách krajského deníku Pravda
Nová, Alena ; Suk, Pavel (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se snaží najít odpověď na otázku, jakým způsobem deník Pravda, jehož vydavatelem byl Západočeský krajský výbor KSČ v Plzni, informoval o hlavních událostech roku 1989 - tedy o sérii lednových demonstrací v centru Prahy, později nazvaných Palachův týden, o petici Několik vět, zveřejněné v polovině roku Chartou 77, o demonstracích u příležitosti výročí 21. srpna 1968 a 28. října 1918 a nakonec o tzv. sametové revoluci, která ukončila více než čtyřicetiletou vládu KSČ v Československu. Práce také zjišťuje, do jaké míry byly informace podávané v Pravdě zkreslené režimní propagandou, a porovnává přístup tohoto deníku k informování o hlavních událostech roku 1989 s ústředním deníkem KSČ Rudé právo. Diplomová práce současně popisuje, jak Západočeský krajský výbor KSČ v Plzni hodnotil vývoj politické situace v zemi v roce 1989 a jak řídil deník Pravda. Teoretická část práce přibližuje politickou a ekonomickou situaci v Československu v 80. letech 20. století a popisuje důležité mezníky roku 1989. Jádrem práce je kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza vybraných periodik se zaměřením na hlavní události roku 1989.
Proměny náhledu na výuku společenskovědních předmětů od roku 1989 (ve vybraných odborných časopisech)
ŠUBOVÁ, Veronika
Diplomová práce s názvem Proměny náhledu na výuku společenskovědních předmětů od roku 1989 (ve vybraných odborných časopisech) pojednává o historii a vývoji společenskovědních disciplín. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část zachycuje stručný vývoj českého školství z perspektivy výuky společenskovědních předmětů od roku 1774 do roku 2014. Tato část je členěna do dvou podkapitol první zachycuje vývoj školství od roku 1774 do roku 1989; druhá podkapitola je věnována vývoji výuky občanské výchovy po roce 1989. Diplomová práce reflektuje významné mezníky v historickém vývoji a proměnách předmětu občanská výchova. Praktická část práce je zaměřena na analýzu náhledu na výuku společenskovědních předmětů od roku 1989 a zachycení různých snah, tendencí a proměn reflektovaných v odborných časopisech. V práci byla využita metoda analýzy a komparace odborných teoretických a populárně-naučných textů. Mezi nejaktuálnější a nejfrekventovanější témata společenských věd, která byla řešena a diskutována, patří etická výchova, mediální výchova, sexuální výchova či multikulturní výchova. V diplomové práci jsou zastoupeny jak názory odborníků a pedagogů, tak názory studentů a jejich rodičů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.