Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náměty do výuky geografie náboženství na 2. stupni základní školy se zaměřením na nadoborové kompetence
TOMKOVÁ, Jaroslava
Diplomová práce se zabývá náměty do výuky geografie náboženství na 2. stupni základní školy. Cílem práce je vytvoření vlastního výukového materiálu zaměřeného na geografii náboženství, který bude v žácích rozvíjet klíčové (nadoborové) kompetence vyplývající z mezioborových vazeb. Teoretická část je věnována klasifikaci výukových metod a jejich charakteristice. Dále je problematika geografie náboženství zasazena do kontextu RVP ZV a sledována na vybraných školách. Z hlediska daného tématu je také věnována pozornost didaktickému zhodnocení učebnic zeměpisu pro 2. stupeň základních škol s aktuální doložkou MŠMT. V samotném závěru diplomové práce se nachází návrh vlastního výukového materiálu ve formě různých aktivit, které žákům zajímavou formou přiblíží danou problematiku.
Náměty do výuky zeměpisu na 2. stupni základní školy se zaměřením na nadoborové kompetence
SLEPIČKOVÁ, Markéta
Diplomová práce navrhuje metody a formy výuky zeměpisu na 2. stupni základních škol zaměřené na nadoborové téma kvality života. Tématy předložených námětů do výuky je vliv životního prostředí na kvalitu života obyvatel, rozdíl mezi kvalitou života ve venkovském a městském prostoru, vlastní chápání pojmu kvality života žáky a kvalita života seniorů. Problematika kvality života je zasazena do kontextu RVP ZV a ŠVP Základní školy pod Svatou Horou v Příbrami. Práce obsahuje didaktické zhodnocení vybraných učebnic zeměpisu pro 2. stupeň základní školy z hlediska daného tématu. Na základě prostudované literatury jsou zpracována teoretická východiska práce, která souvisí s tématy didaktika, mezipředmětové vazby, nadoborové (klíčové) kompetence, formy a metody výuky. Výzkum zaměřený na zjišťování kompetencí k řešení problému u žáků na příkladu tématu kvality života je realizovaný formou dotazníkového šetření mezi 28 žáky a 11 učiteli.
Etická výchova pro starší školní věk a výzkum v okrese Tábor
SAMCOVÁ, Věra
Práce je zaměřena na výuku etické výchovy pro žáky staršího školního věku. První část práce je teoretická, jsou zde uvedeny definice základních pojmů. Dále je popsán starší školní věk z pohledu vývojové psychologie a změny, které jsou pro tento věk typické. Práce se zabývá i postavením etické výchovy v kurikulárních dokumentech a různými pohledy na výuku etické výchovy v České republice. Praktická část práce se zabývá výzkumem výuky etické výchovy pro starší školní věk v okrese Tábor. Závěrečná část podává komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření a vyhodnocuje získaná data.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.