Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití testové baterie MABC-2 k hodnocení úrovně sportovních gymnastů
SLANINA, Ondřej
V bakalářské práci jsme se zabývali testováním a hodnocením motoriky u sportovních gymnastů (n=14) ve věku 9-13 let v gymnastickém oddíle Merkur České Budějovice. Úroveň motoriky jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children - Second Edition), která zahrnuje 8 motorických testů, které jsou rozděleny do tří komponent. Jednotlivé komponenty se zaměřují na testování jemné motoriky (manuální dovednost), hrubé motoriky (míření a chytání) a rovnováhy. Po provedení testování MABC-2 a zjištění hrubých skórů jednotlivých položek jsme vytvořili tabulky a grafy z komponentních skórů a celkových testových skórů (TTS). Výsledky jsme porovnali se standardizační normou této testové baterie. Na základě tohoto porovnání jsme vyhodnotili úroveň motoriky u dané skupiny sportovních gymnastů.
Vliv balančních pomůcek na zlepšení kvality písma u dětí s ADHD
Holubová, Michaela ; Kobesová, Alena (vedoucí práce) ; Štveráková, Tereza (oponent)
Diagnózou ADHD (neboli Attention deficit hyperactivity disorder) trpí děti z celého světa a ve školách způsobuje tato porucha pozornosti velký sociální, vzdělávací a zdravotnický problém. Bakalářská práce se zaměřuje na etiopatogenezi, symptomy, diagnostiku a léčbu této poruchy. Farmakologická léčba není jediná léčba, která účinně dětem s ADHD pomáhá s jejich problémy ve škole i v jejich osobním životě. Cvičení a pravidelná fyzická aktivita je pro děti velmi důležitá a může ovlivnit projevy ADHD u dětí. Praktická část bakalářské práce se zabývá vlivem balančních pomůcek na písmo u dětí s ADHD. Porovnává jejich písmo před terapií a po třech měsících, během kterých děti využívaly pomůcky k dynamickému sezení. Praktická část zahrnuje čtyři kazuistiky dětí s ADHD, výsledky standardizovaného testu MABC-2 pro zhodnocení jemné a hrubé motoriky a rovnováhy dětí a podrobný rozbor písma z hlediska konkrétních znaků. Efekt terapie byl zhodnocen pomocí celkového skóre přepočítaného na percentily u testu MABC-2, psaní bylo vyhodnoceno pomocí konkrétních znaků v písmu. Terapie se u dětí ukázala jako účinná. Klíčová slova ADHD, test MABC-2, senzorická integrace, grafologie, rozbor písma
Využití testové baterie MABC-2 k hodnocení úrovně motoriky sportovních gymnastek
PLAVCOVÁ, Adéla
V diplomové práci jsme se zabývali hodnocením motoriky sportovních gymnastek (n=18) ve věku 7-10 let v oddílu Merkur České Budějovice za pomoci testové baterie MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children 2nd edition). Test MABC-2 je standardizovaný test, který ověřuje úroveň motorických funkcí a zároveň indikuje motorické obtíže a obtíže pohybové koordinace. Skládá se z osmi testových položek, které jsou rozděleny do tří komponent. Jednotlivé komponenty se zaměřují na testování jemné motoriky (manuální dovednost), hrubé motoriky (míření a chytání) a rovnováhy. Po provedení testu MABC-2 a získání hrubých skórů jednotlivých položek, jsme vytvořili tabulky a grafy z komponentních skórů a celkových testových skórů (TTS). Výsledky jsme porovnali se standardizační normou této testové baterie a s dalšími výzkumy v této oblasti, které se zabývají testováním motoriky prostřednictvím testu MABC-2. Na základě tohoto porovnání jsme zhodnotili úroveň motoriky testovaného souboru. Práce prokázala, že sportovní gymnastky dosahovaly ve všech komponentách nadprůměrných výsledků. Pro hodnocení rovnováhy gymnastek nebyl test MABC-2 dostatečně senzitivní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.