Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv paliva hořáku na přenos tepla v procesních pecích
Jaworská, Petra ; Zejda, Vojtěch (oponent) ; Skryja, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem technických plynů CO2 a N2 přítomných v palivu na průběh spalování a tvorbu emisí ve spalinách. V teoretické části práce je nastíněn stručný přehled a specifikace způsobů přenosu tepla, základních procesních spalovacích zařízení, použitých technických plynů v experimentální části a pozorovaných emisních látek. Experimentální část práce je zaměřená na testování vlivu inertních plynů o průtocích 40 mN3/h a 80 mN3/h, přidaných k průtoku zemního plynu, na vznik emisí, parametry plamene a s tím spojený předaný maximální tepelný výkon. Zkoušky probíhaly v horizontální, vodou chlazené spalovací komoře na dvou konstrukčně odlišných typech hořáků. Z vyhodnocení zkoušek vyplývá jasný vliv inertních plynů na výrazné ochlazení plamene, přičemž největšího poklesu teplot bylo dosaženo přítomností inertního CO2 v palivu. Snížení teplotních špiček plamene přispělo k výrazné redukci NOx v horkých spalinách ve všech testovaných konfiguracích.
Vliv paliva hořáku na přenos tepla v procesních pecích
Jaworská, Petra ; Zejda, Vojtěch (oponent) ; Skryja, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem technických plynů CO2 a N2 přítomných v palivu na průběh spalování a tvorbu emisí ve spalinách. V teoretické části práce je nastíněn stručný přehled a specifikace způsobů přenosu tepla, základních procesních spalovacích zařízení, použitých technických plynů v experimentální části a pozorovaných emisních látek. Experimentální část práce je zaměřená na testování vlivu inertních plynů o průtocích 40 mN3/h a 80 mN3/h, přidaných k průtoku zemního plynu, na vznik emisí, parametry plamene a s tím spojený předaný maximální tepelný výkon. Zkoušky probíhaly v horizontální, vodou chlazené spalovací komoře na dvou konstrukčně odlišných typech hořáků. Z vyhodnocení zkoušek vyplývá jasný vliv inertních plynů na výrazné ochlazení plamene, přičemž největšího poklesu teplot bylo dosaženo přítomností inertního CO2 v palivu. Snížení teplotních špiček plamene přispělo k výrazné redukci NOx v horkých spalinách ve všech testovaných konfiguracích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.