Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identification of rate type fluids suitable for modeling geomaterials
Tůma, Karel
V této práci studujeme a porovnáváme různé viskoelastické modely rychlostního typu, které jsou vhodné pro popis odezvy geomateriálů jako asfalt.Pomocí termodynamického přístupu navrženého Rajagopalem a Srinivasou (2000) odvodíme nové viskoelastické modely, které jsou zobecněním standardních modelů Oldroyd-B a Burgers. Rovněž ukážeme, že nové modely dosahují lepších výsledků při fitování experimentálních dat s asfaltem než dříve uvažované modely (Oldroyd-B, Burgers, Rajagopal a Srinivasa (2000)) a identifikujeme ty modely, které jsou schopné zachytit pozoruhodné chování asfaltu pozorované v nedávných experimentech (překmit momentu síly a dva relaxační mechanismy s rozdílnou časovou škálou). Dále provádíme počítačové simulace úloh zachycující proudění viskoelastických tekutin popsaných oběma standardními modely a nově odvozenými modely metodou konečných prvků jak na pevné, tak časově se měnící výpočetní oblasti. Procesy probíhající v deformující oblasti převedeme na pevnou výpočetní oblast použitím smíšeného Lagrangeova-Eulerova popisu (ALE metoda). Využitím odvozeného postupu simulujeme proces válcování asfaltu nebo vytváření vyjetých kolejí na silnici se skutečnými materiálovými parametry získanými předchozím nafitováním experimentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Identification of rate type fluids suitable for modeling geomaterials
Tůma, Karel
V této práci studujeme a porovnáváme různé viskoelastické modely rychlostního typu, které jsou vhodné pro popis odezvy geomateriálů jako asfalt.Pomocí termodynamického přístupu navrženého Rajagopalem a Srinivasou (2000) odvodíme nové viskoelastické modely, které jsou zobecněním standardních modelů Oldroyd-B a Burgers. Rovněž ukážeme, že nové modely dosahují lepších výsledků při fitování experimentálních dat s asfaltem než dříve uvažované modely (Oldroyd-B, Burgers, Rajagopal a Srinivasa (2000)) a identifikujeme ty modely, které jsou schopné zachytit pozoruhodné chování asfaltu pozorované v nedávných experimentech (překmit momentu síly a dva relaxační mechanismy s rozdílnou časovou škálou). Dále provádíme počítačové simulace úloh zachycující proudění viskoelastických tekutin popsaných oběma standardními modely a nově odvozenými modely metodou konečných prvků jak na pevné, tak časově se měnící výpočetní oblasti. Procesy probíhající v deformující oblasti převedeme na pevnou výpočetní oblast použitím smíšeného Lagrangeova-Eulerova popisu (ALE metoda). Využitím odvozeného postupu simulujeme proces válcování asfaltu nebo vytváření vyjetých kolejí na silnici se skutečnými materiálovými parametry získanými předchozím nafitováním experimentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Identification of rate type fluids suitable for modeling geomaterials
Tůma, Karel ; Málek, Josef (vedoucí práce) ; Čadek, Ondřej (oponent) ; Vohralík, Martin (oponent)
V této práci studujeme a porovnáváme různé viskoelastické modely rychlostního typu, které jsou vhodné pro popis odezvy geomateriálů jako asfalt.Pomocí termodynamického přístupu navrženého Rajagopalem a Srinivasou (2000) odvodíme nové viskoelastické modely, které jsou zobecněním standardních modelů Oldroyd-B a Burgers. Rovněž ukážeme, že nové modely dosahují lepších výsledků při fitování experimentálních dat s asfaltem než dříve uvažované modely (Oldroyd-B, Burgers, Rajagopal a Srinivasa (2000)) a identifikujeme ty modely, které jsou schopné zachytit pozoruhodné chování asfaltu pozorované v nedávných experimentech (překmit momentu síly a dva relaxační mechanismy s rozdílnou časovou škálou). Dále provádíme počítačové simulace úloh zachycující proudění viskoelastických tekutin popsaných oběma standardními modely a nově odvozenými modely metodou konečných prvků jak na pevné, tak časově se měnící výpočetní oblasti. Procesy probíhající v deformující oblasti převedeme na pevnou výpočetní oblast použitím smíšeného Lagrangeova-Eulerova popisu (ALE metoda). Využitím odvozeného postupu simulujeme proces válcování asfaltu nebo vytváření vyjetých kolejí na silnici se skutečnými materiálovými parametry získanými předchozím nafitováním experimentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.