Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody rozvoje technického myšlení a jejich využití ve stavebním podniku
Vagundová-Drgáčová, Linda ; Švaříčková,, Ivana (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá otázkou metod technického myšlení a uplatnění na stavební podnik. Cílem práce je zjistit, jaký pohled má stavební podnik na možnost rozvoje technického myšlení. Závěry obsahují možná doporučení, které byly sestaveny na základě výsledků dotazníkového šetření, rozhovory s vedením stavebních podniků a vytvořením projektu na podporu technického myšlení.
Možnosti využití regionálních objektů jako námětů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ
JANČÁŘOVÁ, Barbora
Tato diplomová práce je zaměřena na využití regionálních objektů jako námětů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do šesti teoretických oblastí. První oblast je zaměřena na motivační výukové metody. Druhá oblast je věnována vybraným aktivizujícím metodám výuky na 1. stupni ZŠ. Třetí oblast teoretické části se zabývá objasněním klíčových pojmů jako jsou: badatelsky orientovaná výuka, technická výchova, technické vzdělávání, technická gramotnost a technická tvořivost. Čtvrtá oblast popisuje technické předměty v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Pátá oblast je zaměřená na popis organizační formy - exkurzi. Závěrečná oblast teoretické části nabízí charakteristiku regionálních objektů s technickým zaměřením vybraného regionu, které jsou využity ve zpracovaných námětech. Praktická část zahrnuje soubor pěti námětů technicky zaměřených objektů, které je možné realizovat v rámci výuky se žáky 1. stupně ZŠ.
Metody rozvoje technického myšlení a jejich využití ve stavebním podniku
Vagundová-Drgáčová, Linda ; Švaříčková,, Ivana (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá otázkou metod technického myšlení a uplatnění na stavební podnik. Cílem práce je zjistit, jaký pohled má stavební podnik na možnost rozvoje technického myšlení. Závěry obsahují možná doporučení, které byly sestaveny na základě výsledků dotazníkového šetření, rozhovory s vedením stavebních podniků a vytvořením projektu na podporu technického myšlení.
Náměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ
VOKURKOVÁ, Vlasta
Tématem diplomové práce jsou Náměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce je věnována rozvoji myšlení žáků, teorii učení, se zaměřením na konstruktivismus a objasnění klíčových pojmů: technické myšlení, technická gramotnost, tvořivost, a technická tvořivost. Dále se zabývá současným pojetím technicky zaměřených předmětů v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, vyučovací formou exkurze a možnými aktivizujícími metodami výuky, které lze při exkurzi uplatnit. Praktická část práce obsahuje soubor patnácti návrhů exkurzí s navazujícími vyučovacími celky. Ověření efektivity a funkčnosti návrhů byli použity dotazníky, určené učitelům prvního stupně ZŠ. Dále byly dva návrhy zrealizovány ve 3. třídě základní školy.
Elektronická stavebnice v předmětu Praktické činnosti
ŠMRHA, Jiří
V diplomové práci jsem se zaměřil na zhodnocení historického vývoje elektrostavebnic v českém školství a na zmapování současného stavu využití elektronických stavebnic při výuce předmětu Praktické činnosti na 2. stupni základních škol. V práci se rovněž zabývám porovnáním různých typů elektronických stavebnic pomocí komplexu hodnotících kritérií. Dále jsem se zaměřil na návrh a realizaci vlastní elektronické staveb-nice určené pro výuku v předmětu Praktické činnosti včetně realizace didakticky vhodného návodu.
Soubor pracovních námětů pro rozvoj technické gramotnosti a myšlení u dětí na 1. stupni ZŠ
ŠRÁMKOVÁ, Lucie
Teoretická část diplomové práce je věnována aktuálnímu vymezení pojmů technická gramotnost a technické myšlení, problematice technické výchovy a jejím významem ve vzdělávacím procesu, obsahem technického vzdělávání na prvním stupni ZŠ a strategiemi určených k posílení technické gramotnosti a technického myšlení. V praktické části je vypracován soubor pracovních námětů pro rozvoj technické gramotnosti a myšlení, určený pro žáky prvního stupně ZŠ. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování vybraných námětů na prvním stupni ZŠ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.