Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reasoning of pupils in the solving process of a geometrical inquiry-stimulating task
Roubíček, Filip
The poster focuses on the issue of solving geometrical problems in the context of inquiry based education, namely on the use of inquiry by pupils and on classroom mathematics discourse. The poster describes communicative situations in solving of inquiry based problems and presents examples of pupils’ solutions and discussion in the classroom.
Geometrické konstrukce a pravidelné mozaiky
Roubíček, Filip
Pravidelné mozaiky představují ve vyučování geometrii vhodné prostředí pro rozvíjení geometrické představivosti a konstrukčních postupů založených na užití shodných zobrazení v rovině. Mozaiky jsou rovinné teselace, tj. pokrytí roviny (většinou shodnými) útvary bez mezer a překrytí. Konstrukce geometrické mozaiky vychází z tvaru dlaždic a jejich uspořádání. Rozbor mozaiky je založen na identifikaci její sítě a konstrukce dlaždic.
Geometrická představivost jako složka matematické gramotnosti
Roubíček, Filip
Článek pojednává o geometrické představivosti jako schopnosti interpretovat geometrický obsah, vybavovat si představy a manipulovat s nimi. Popisuje přístupy k výuce geometrie na základní škole (přirozená geometrie, principy didaktické struktury geometrie) a aktivity pro rozvíjení geometrické představivosti žáků.
O jednom geometrickém prostředí podporujícím přirozenou differenciaci
Macháčková, Jana ; Roubíček, Filip
Poster se zabývá rozvojem geometrického myšlení na prvním stupni základní školy motivací žáků prostřednictvím přirozené diferenciace. Ilustruje výukové prostředí založené na popisování a zakreslování cesty v plánu.
Geometrické modelování
Roubíček, Filip
Článek je věnován problematice reprezentace geometrických objektů prostřednictvím materiálních modelů. Obsahuje popis dvou technik modelování v planimetrii: geometrie překládaného papíru a geometrické skládačky.
Různé formy modelování jako podpora komunikace mezi učitelem a žákem
Roubíček, Filip
Poster obsahuje několik ukázek reprezentačních prostředí zkoumaných v rámci výuky matematiky na základní škole, například užití různých skládaček, geometrie překládaného papíru a provázkové geometrie
Rozmanitost reprezentačních prostředí v primární geometrii
Roubíček, Filip
Poster se věnuje problematice reprezentací ve vyučování geometrii. Popisuje experiment, jehož cílem bylo sledovat vliv různých forem reprezentace na poznávání žáků.
Geometrické konstrukce z pohledu různých didaktických prostředí
Roubíček, Filip
Článek popisuje tři didaktická prostředí jako alternativu k rýsování. Týkají se konstrukcí geometrických útvarů užitím skládaček, překládáním papíru a pomocí provázku. Reprezentační prostředí jsou prezentována na konstrukcích mnohoúhelníků.
Reprezentace jako faktor ovlivňující prostředí vyučování geometrii
Roubíček, Filip
Článek je věnován problematice reprezentací a jejich rolí ve vyučování geometrii. Jsou v něm popsány tři specifické reprezentační módy: reprezentace problému příběhem, neverbální reprezentace a geometrická etudy, které byly použity v didaktickém experimentu.
Geometrické kompetence a jejich hodnocení ve vyučování matematice
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech kultivace dovedností orientovat se v prostoru, rozeznávat a reprezentovat geometrická tělesa na prvním stupni základní školy. Popisuje žákovské aktivity, metody modelování a didaktické hry zaměřené na poznání geometrických těles.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.