Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití grafického románu ve výuce němčiny
Klusáčková, Marie ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje využití grafického románu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Vychází z předpokladu, že toto multimodální médium, jež je fenoménem současné literatury, má pro výuku němčiny široký potenciál. Cílem práce je navrhnout didaktický materiál, který bude respektovat specifické vlastnosti grafického románu a z jeho potenciálu vhodně čerpat. První kapitola se proto věnuje úvodu do problematiky grafického románu jako média, fenoménu současné literatury, a etablujícímu se vzdělávacímu prostředku. Grafický román je vymezen a zasazen do kontextu. V rámci druhé kapitoly jsou získány poznatky o možnostech využití grafického románu ve výuce němčiny (a dalších cizích jazyků), a to pomocí metody přehledové studie, umožňující systematické zmapování zkoumané oblasti. Přehledová studie prokázala, že grafický román může být vhodným prostředkem k naplňování cílů cizojazyčného vyučování - cíle jazykového (skrze osvojování slovní zásoby, čtení s porozuměním, kreativní psaní), i cíle vzdělávacího a výchovného (skrze rozvoj gramotností, kulturního a historického povědomí, interkulturní kompetence a občanství). Dále má grafický román výrazně pozitivní vliv na motivaci žáků. Ve třetí kapitole jsou pak poznatky z přehledové studie aplikovány při návrhu didaktické adaptace grafického románu Sophie...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.