Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkušenosti učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány oblasti vývoje dítěte ve věku 3-6 let. Konkrétně jde o oblasti kognitivního vývoje, emocionálního vývoje, socializace a hry. Další části teorie se zabývají předškolním vzděláváním a vymezením termínu dítě s odlišným mateřským jazykem a jeho rozdílu oproti termínu dítě-cizince. Pozornost je věnována také specifikům těchto dětí a možnostem jejich podpory. Poslední pasáž teoretické části se zaměřuje na inkluzi ve vztahu ke vzdělávání. V praktické části se práce zabývá aktuálními zkušenostmi učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Jedná se o kvantitativní výzkum, který byl provedený pomocí dotazníků. Cílem výzkumu bylo shromáždit a popsat aktuální zkušenosti učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Tento výzkum je doplněn i o dva rozhovory, které přinášejí pohled z perspektivy rodiče dítěte s odlišným mateřským jazykem a pracovnice Národního pedagogického institutu, která pracuje na pozici adaptačního koordinátora podpory pro děti/žáky-cizince.
Tabuizovaná a kontroverzní téma očima učitelek mateřských škol
DIRBÁKOVÁ, Hana
Kontroverzní a tabuizovaná témata jsou vždy aktuálním a citlivým fenoménem ve společnosti a zejména v oblasti výchovy se s nimi vyrovnáváme obtížně. Práce se zaměřuje konkrétně na témata smrti, homosexuality, zdravotního postižení a etnických odlišností. Zjišťuje, jakým způsobem učitelky mateřských škol tato témata vnímají, v jaké podobě se s těmito tématy v mateřské škole setkávají, jak s nimi pracují a zprostředkovávají je dětem. Teoretická část identifikuje základní oblasti tématu a definuje základní pojmy. Praktická části práce využívá kvalitativní výzkumný přístup v podobě dotazování: rozhovory byly vedeny s jedenácti účastnicemi a získaná data byla zpracována pomocí program Atlas.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.