Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Pohybová aktivita pracujících osob se zaměřením na příslušníky policie ČR
PLOC, Milan
Diplomová práce se zabývá tématem: "Pohybová aktivita pracujících osob se zaměřením na příslušníky Policie ČR". V teoretické části jsou charakterizovány pojmy týkající se pohybové aktivity. Ta je jedním z faktorů ovlivňujících zdraví. Cílem diplomové práce je monitoring pohybové aktivity u příslušníků Policie ČR. Je posuzována na základě standardizovaného dotazníku IPAQ-long a monitoringu pomocí krokoměrů Yamax Digiwalker SW-700. Zjištěné výsledky pohybové aktivity jsou porovnávány s doporučením pro pohybovou aktivitu.
Tělesná zdatnost u studentek Jihočeské univerzity
RŮŽIČKOVÁ, Lucie
Značná redukce fyzicky namáhavé práce v zaměstnání, ale i v mimopracovním čase, a převážně sedavý způsob trávení volného času vedly v poslední době k určitému fenoménu, výraznému poklesu pohybové aktivity v denním režimu lidí. Výsledkem je snižující se zdatnost populace a tím i snížení pracovní výkonnosti a samozřejmě zhoršování zdravotního stavu. Tělesná zdatnost úzce souvisí se vztahem člověka k pohybu a sportovním aktivitám a měla by se stát důležitou součástí zdravého životního stylu a podílet se na tvorbě zdravých návyků. Tělesná zdatnost je jedním z ukazatelů stavu kardiovaskulární soustavy, považuje se za určitý souhrn předpokladů člověka pro optimální reakci na jakoukoliv zátěž. Pravidelná cvičení a přirozená pohybová aktivita tvoří spolu s přiměřeným příjmem energie nejlepší, nejbezpečnější a ekonomicky nejméně náročný způsob, jak předcházet civilizačním onemocněním. Prvním cílem práce bylo zjistit tělesnou zdatnost u studentek Jihočeské univerzity na základě zátěžového Ruffierova testu, druhým cílem bylo porovnat tělesnou zdatnost u jednotlivých skupin prezentujících fakulty Jihočeské univerzity. Stanovené cíle byly splněny. Pro dosažení vytyčených cílů byly vytvořeny, a provedeným výzkumem ověřeny, následující hypotézy: H1: Číselná hodnota Ruffierova testu tělesné zdatnosti je u studentek Pedagogické fakulty nižší než u studentek ostatních fakult. H2: Studentky s tělesnou zdatností dobrou hodnocenou indexem Ruffierova testu 0-5 věnují týdenním pohybovým aktivitám více času než ostatní studentky. V diplomové práci byla k ověření hypotéz zvolena metoda testování, a to nepřímé zjišťování tělesné zdatnosti pomocí Ruffierova testu, který využívá změn hodnot srdeční frekvence před a po zátěži. Vychází ze známé skutečnosti, že při déle trvajícím a náročnějším zatížení dochází k určitému zvýšení srdeční frekvence. Srdeční frekvence byla snímána sporttesterem. Hodnoty srdečních frekvencí se dosadily do vzorce pro výpočet indexu Ruffierova testu a klasifikovaly se. Stanovily se průměry indexů jednotlivých fakult a porovnaly se. Metodika testování byla doplněna kvantitativním výzkumem, použita byla technika dotazníku. Dotazník se skládal z 13 otázek otevřeného a uzavřeného typu. Vyplnění dotazníku bylo anonymní. Hypotéza H1 se potvrdila. Byly získány průměrné hodnoty indexu Ruffierovy zkoušky u Pedagogické fakulty a i u fakult ostatních. Hodnota 10,7 u Pedagogické fakulty je nižší než hodnota 13 u ostatních fakult, z čehož vyplývá, že průměrná tělesná zdatnost studentek Pedagogické fakulty je lepší než průměrná tělesná zdatnost dívek ostatních fakult. Hypotéza H2 potvrdila závislost času věnovaného cvičení a lepší tělesnou zdatností. Čím vícekrát dívky cvičí v týdnu déle jak 30 minut denně, tím je jejich index Ruffierovy zkoušky nižší. Předpoklad dobré zdatnosti hodnocenou indexem Ruffierova testu 0-5 byl trochu nadnesený, testované dívky se pohybovaly většinou v rozmezí 10,1-15, což značí zdatnost slabou. Trend závislosti času, po který dívky v týdnu cvičí, a ukazatelem lepší zdatnosti však zůstává. Z toho plyne doporučení pohybovou monotónnost kompenzovat širším spektrem pohybových aktivit, více zařazovat sport do běžného života. Zdatný člověk je pohyblivý, přiměřeně vytrvalý, silný a může plnit každodenní úlohy s dostatečnými rezervami. Proces zvyšování tělesné zdatnosti je dlouhodobý, záměrný a měl by být cílem všech lidí každého věku.
Komparace účinků aerobikových a jógových aktivit na kardiovaskulární systém vysokoškolských studentek s důrazem na prevenci zdraví a optimalizaci životního stylu
KOKEŠ, Radim
Cílem práce je zjištění a komparace úrovně tělesné zdatnosti u vysokoškolských studentek ve vztahu k aerobikovým a jógovým aktivitám a jejich účinků na kardiovaskulární systém organismu žen aoptimalizace adekvátního pohybového zatížení pozitivně ovlivňující zdravotní aspekty životního stylu a zdraví. Výzkumné šetření bylo provedeno celkem u 237 studentekJihočeské univerzity v Českých Budějovicích ve věkovém rozpětí 20-23 let, které byly podle svých zájmů rozděleny do dvou souborů s aplikací dvousemestrálních intervenčních pohybových programů - Intervenční pohybový program aerobikový a jógový. Ke komparaci výsledků intervenčních pohybových programů byly použity antropometrické a motometrické metody a dotazníkové šetření - BMI, Ruffierova zkouška, T-test, Spearmanův korelační koeficient, dotazník cirkadiánních rytmů a životního stylu, emočního stavu a sebepojetí. Statistická analýza získaných dat obou sledovaných souborů poukazuje na signifikantní pozitivní změny v Ruffierově indexu tělesné zdatnosti vlivem aplikace intervenčních pohybových programů u obou sledovaných experimentálních souborů na hladině významnosti p<0,001. Tyto výsledky potvrzují hypotézy H1, H3 a skutečnost, že aerobikový a jógový intervenční pohybový program má pozitivní vliv na tělesnou zdatnost vysokoškolských studentek. Signifikantní změny byly taktéž prokázány u hodnot BMI experimentálního souboru aerobik na hladině významnosti p<0,01. Tento výsledek potvrzuje hypotézu H2 azjištění, že aerobikový intervenční pohybový program má pozitivní vliv na hodnotu BMI u ESa.Uexperimentálního souboru jóga změny prokázány nebyly a tím hypotéza H4 nebyla potvrzena. Z analýzy výsledků dotazníkového šetření v oblasti cirkadiánních rytmů je zřejmé, že díky psychické zátěži jsou studentky vystaveny četnějším depresivním stavům. Získané výsledky poukazují na nízkou úroveň kardiovaskulárních ukazatelů ve vstupních měřeních a signifikantní zlepšení při pravidelné intencionální aplikaci adekvátního pohybového režimu, a to jak u aerobikových, tak u jógových cvičení, což je významné pro prevenci zdraví a aktivní životní styl žen v období vysokoškolského studia.
Komparace moderních fitness programů Zumba s kardio tréninkem Body Pump a jeho vliv na zdraví žen ve věku 18-30 let
FAUSTOVÁ, Martina
Tato práce je zaměřená na výzkum týkající se komparace moderních fitness programů Zumba a Body Pump. Teoretická část práce seznamuje se základními pojmy vyplývající z názvu této práce jako je tělesná zdatnost, srdeční frekvence, pásma srdeční frekvence, energetické krytí. Podrobněji seznamuji s moderními fitness programy Zumba a Body Pump, zabývám se jejich vznikem, vývojem a jeho vlivem na zdraví žen. V teoretické části této práce popisuji metody a techniky šetření. Jednalo se o výpočty BMI, WHR, Bio Impedanční analýzu, vytvoření křivky, která vychází z tepové frekvence v závislosti na zátěži pomocí sporttesteru. Na závěr vyhodnocuji emoční změny pomocí psychologického dotazníku POMS. Měření se konalo ve dvou částech vstupní a výstupní, výsledky byly vypracovány do přehledných grafů. Tato práce by měla posloužit k zjištění vlivu moderních fitness programů na zdraví žen.
Vliv úrovně tělesné zdatnosti u adolescentů na kvalitu zdravého životního stylu
TRUKSOVÁ, Jitka
Práce prezentuje výsledky měření tělesné zdatnosti spolu se zjiš-ťováním kvality životního stylu u adolescentů. Cílem práce bylo zjistit, zda kvalitu životního stylu ovlivňuje úroveň tělesné zdatnosti. Hlavním vývojovým úkolem adolescence je hledání identity. Pozitivní vztah k pohybu a sportu je důležitou součástí zdravého životního stylu. Společně s výživou, relaxací a regenerací se podílí na tvorbě správných návyků a postojů. Formuje osob-nost a přispívá k aktivní tvorbě vlastního zdraví. Tato práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická charakterizuje období adolescence, defi-nuje tělesnou zdatnost, zdraví a zdravý životní styl. Praktická část hodnotí výsledky testování tělesné zdatnosti a zpracovává dotazníkové šetření kva-lity životního stylu adolescentů.
Komparace účinků aerobních a jógových aktivit u vysokoškolských studentek
KULICH, Miloslav
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáváním cvičení aerobiku a jógy, vzhledem ke zlepšování úrovně tělesné zdatnosti v jednom semestru u studentek Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Pomocí obsahové analýzy publikačních zdrojů jsem sestavil teoretickou část práce, kde se snažím objasnit účinky jógových cvičení a aerobiku na úroveň tělesné zdatnosti. Dále pak se zde snažím objasnit i faktory zdatnost ovlivňující negativně, především ve vztahu k vysokoškolskému studiu. V praktické části porovnávám účinky obou aktivit na úroveň tělesné zdatnosti pomocí Ruffierovy zkoušky a měření klidové tepové frekvence.
Vliv cílené pohybové aktivity na utváření návyku správného držení těla\\
MÍKOVÁ, Jiřina
Diplomová práce je zaměřena na zjištění vlivu cílené pohybové aktivity na utváření návyku správného držení těla u žáků sekundy a tercie víceletého Česko-anglického gymnázia s.r.o. v Českých Budějovicích. Výzkumu se zúčastnilo celkem 34 probandů, kteří byli rozděleni do 2 skupin, experimentální a kontrolní, přičemž každá skupina čítala 17 probandů. Obě skupiny byly podrobeny vstupnímu testování, jehož obsahem bylo hodnocení držení těla dle Jaroše a Lomíčka, člunkový běh 4 x 10 metrů, který testuje tělesnou zdatnost, a testy na zkrácené a oslabené svaly. V následujících 6ti týdnech byly s experimentální skupinou pod mým vedením realizovány hodiny zdravotní tělesné výchovy. Kontrolní skupina pokračovala v hodinách tělesné výchovy pod vedením svého učitele tělesné výchovy. Po uplynutí této doby následovalo výstupní měření a hodnocení shodné se vstupním. Při vstupním hodnocení experimentální skupiny mělo 88% žáků dobré držení těla a 12% vadné držení těla, zatímco v kontrolní skupině mělo 94% žáků dobré držení těla a 6% vadné držení těla. Po 6týdenním cvičení při výstupním hodnocení v experimentální skupině mělo 94% žáků dobré držení těla a 6% dokonalé držení těla. V kontrolní skupině mělo 88% žáků dobré držení těla a 12% vadné držení těla. Výsledky ukázaly, že vlivem cílené pohybové aktivity lze docílit zlepšení v držení těla.
Vliv úrovně tělesné zdatnosti na kvalitu zdravého životního stylu
KOUBA, Marek
Tato práce nám přibližuje životní styl dětí současné generace, jejich zájmy, volnočasové aktivity a tělesnou úroveň. Popisuje životní styl dětí se sportovní průpravou na specializovaných školách se zaměřením na pohybové aktivity a porovnává s životním stylem na standardních základních školách bez zaměření. Cílem práce je popsat jaký vliv mají sportovní aktivity na zdraví a zdravý životní styl u dětí na základních školách. Ukazuje, jakým způsobem lze vhodnou výchovou a pohybovou aktivitou přispět k aktivnímu přístupu k životu a životním stylu. Praktická část práce porovnává úroveň tělesné zdatnosti trénovaných dětí ve srovnání s dětmi bez aktivní pohybové aktivity. Porovnává u těchto dvou skupin dětí naměřené hodnoty BMI a výsledky další determinantů ovlivňujících celkový zdravotní stav a životní styl.
Vliv cílené pohybové aktivity na utváření návyku správného držení těla\\
KOLÁŘ, Tomáš
Cílem práce bylo otestovat celkovou tělesnou zdatnost žáků 6. tříd základní školy v Českých Budějovicích a cílenou pohybovou aktivitou působit na utváření návyku správného držení těla. Objektem mého průzkumu byly 2 skupiny probandů navštěvující 6.třídy základní školy. Celkem bylo průzkumu podrobeno 40 probandů, které jsem si rozdělil do 2 stejně početných skupin, jako experimentální a kontrolní skupinu. Na začátku jsem otestoval, zjistil a zdokumentoval celkovou tělesnou zdatnost a především zjistil správné držení těla u obou těchto skupin. Následovalo zařazení kompenzačního a posilovacího cvičení pro správné držení těla do výuky tělesné výchovy po dobu 6ti týdnů podle mnou připraveného cvičebního programu. S experimentální skupinou čítající 20 probandů jsem prováděl cvičení na posílení břišních a zádových svalů a cvičení především na protažení svalů podél páteře. Kontrolní skupina se stejným počtem probandů měla v průběhu cvičebního programu normální hodinu tělesné výchovy podle školních osnov pod vedením příslušného učitele tělesné výchovy. Pro zhodnocení držení těla jsem použil metodu hodnocení podle Matthiase a k zjištění celkové tělesné zdatnosti byla použita Ruffierova zkouška. K objektivizaci bylo vše zaznamenáno, zpracováno a vyhodnoceno v tabulkách a grafech. Výsledky ukázaly, že v současné době mají žáci 6. tříd základní školy velmi špatnou celkovou tělesnou zdatnost a nedokážou zaujmout správný vzpřímený postoj. Také se ukázalo, že u většiny jedinců se objevily oslabené břišní svaly a zkrácený vzpřimovač páteře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.