Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využitelnost informací z účetnictví při kontrolách typu 3E
Šimek, Martin ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Zouhar, Tomáš (oponent)
Předmětem diplomové práce je využití informací z účetnictví při kontrolách typu 3E (anglická zkratka pro hospodárnost, efektivnost a účelnost) u čerpání dotací se zaměřením na čerpání peněžních prostředků z fondů Evropské unie. Práce se zabývá možnostmi čerpání dotací z EU obecně prostřednictvím tzv. ESI (zkratka pro evropské strukturální a investiční fondy) fondů a dále pak tím, jak Česká republika naplňuje regionální politiku EU včetně samotného systému žádání o dotaci v České republice. Poměrně rozsáhlou část diplomové práce tvoří systém kontroly čerpání dotací z EU v České republice a v návaznosti na tuto část je obecně popsán princip 3E. Pro účely kontroly čerpání dotací je jako zdroj vstupních informací využíván tzv. monitor státní pokladny, což je výsledek zavedené reformy účetnictví státu. Tomuto tématu se věnuje další kapitola zaměřující se na požadavky v oblasti účetnictví kladené vybraným účetním jednotkám včetně využití informací z účetních závěrek zveřejněných v monitoru státní pokladny, tedy subjektům veřejného sektoru a je formulována hypotéza pro zjištění podrobnosti a využitelnosti těchto informaci pro provedení kontroly typu 3E u čerpání dotací. Výsledkem bylo vyvrácení hypotézy, že data z účetních závěrek vybraných účetních jednotek jsou využitelná při kontrole typu 3E u dotací z EU a snaha o vlastní návrh struktury účetních výkazů.
Dotace územním rozpočtům v ČR po roce 1993. Teoretická a empirická analýza.
DRNKOVÁ, Martina
Cílem diplomové práce bylo zhodnotit roli, strukturu a vývoj dotací v systému financování obcí České republiky po roce 1993. Zjistit jak se promítla do systému financování obcí reforma veřejné správy, a zda napomohla ke zvýšení finanční soběstačnosti. Analýza vývoje dotací byla provedena, porovnáním vývoje celkové výše dotací a vlastních příjmů ve vztahu k celkovým příjmům v letech 1994 {--} 2007. Dále bylo k dosažení požadovaného cíle využito analýzy struktury dotací a analýzy průměrné velikosti dotací na jednotku v období 2001 - 2007. Práce se zaměřovala především na obce Jihočeského kraje. Z celkového počtu 622 obcí byl vybrán reprezentativní vzorek 179 obcí, na kterém byla analýza provedena. Do analýzy byly rovněž zahrnuty všechny obce v ČR s počtem obyvatel nad 40 001. Celkový počet obcí v reprezentativním vzorku činil 203. Obce byly rozděleny podle počtu obyvatel do osmi velikostních kategorií. Reforma veřejné samosprávy zapříčinila, že do rozpočtů obcí začaly plynout příjmy ze sdílených a svěřených daní, což přispělo k vyšší finanční a rozhodovací soběstačnosti obcí. Dotace představují, i přes reformu veřejné správy, stále svým objemem poměrně výrazný podíl zdrojů územních rozpočtů. Analýzou bylo odhaleno, že nenárokové dotace, stejně tak jako nárokové dotace rostou, s růstem počtu obyvatel. Zároveň zde byla zjištěna i značná variabilita v dotačních příjmech mezi obcemi v jednotlivých velikostních kategoriích. Variabilita naopak klesala s růstem počtu obyvatel.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.