Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Real Time Visualization of Chaotic Functions
Teichmann, Antonín ; Elek, Oskár (vedoucí práce) ; Wilkie, Alexander (oponent)
Fraktály patřı́ mezi fundamentálnı́ přı́rodnı́ struktury, které fascinovaly odbornou veřejnost po mnoho let. K lepšı́mu pochopenı́ fraktálů mohou být použity vizualizačnı́ metody. Tato práce se zaměřuje na zobrazovánı́ fraktálů podobných Mandelbrototově množině a Newtonovu fraktálu v reálném čase. Detailnı́ prozkoumávánı́ těchto fraktálů je komplikované, vzhledem k jejich rekurzivnosti, která způsobuje, že jejich zobrazovánı́ je výpočetně náročné. Existujı́cı́ řešenı́ nepracujı́ v reálném čase nebo majı́ přı́liš nı́zkou vizuálnı́ kvalitu. Klademe si za cı́l toto změnit a umožnit zobrazovánı́ ve vysoké kva- litě v reálném čase. Během analýzy problému zobecnı́me fraktály na cha- otické funkce. K dosaženı́ vysoké kvality s nı́zkou režiı́ představujeme me- todu adaptivnı́ho super-samplovánı́ chaotických funkcı́. Pro dosaženı́ výkonu v reálném čase představujeme, jak využı́t recyklaci samplů, techniku foveated rendering a dalšı́ techniky. Naimplementovali jsme paralelnı́ vysoko-kvalitnı́ render, který běžı́ v reálném čase, na GPU, a produkuje vizuálně atraktivnı́ náhledy daného fraktálu. Náš program dovede zobrazovat libovolnou chao- tickou funkci. Tı́mto otevı́ráme široké veřejnosti svět vizualizace chaotických...
Real-Time Light Transport in Analytically Integrable Participating Media
Iser, Tomáš ; Elek, Oskár (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
Zaměřením práce je vykreslování scén v reálném čase v opticky aktivních mé- diích, např. v mlze. Tato média významně ovlivňují vzhled vykreslované scény. Jedná se tedy o důležitý problém, jehož fyzikálně přesné řešení však vyžaduje výpočetně náročnou simulaci velkého množství interakcí mezi světlem a části- cemi média, zejména při simulování vícenásobných rozptylů. Stávající přístupy pro výpočty v reálném čase jsou většinou založené na empirických metodách, si- mulují jen jednou rozptýlené světlo nebo uvažují pouze homogenní média. Tato práce stručně přibližuje tyto přístupy a následně představuje zdokonalenou me- todu pro simulaci vícenásobných rozptylů v reálném čase v kvazi-heterogenních médiích. K tomuto účelu využívá analyticky integrovatelné funkce hustoty a efek- tivní filtrování v MIP mapách s technikami pro minimalizaci nedílných vizuálních nepřesností. Řešení bylo implementováno a vyhodnoceno v kombinované CPU / GPU aplikaci. Výsledná vysoce paralelní metoda dosahuje dobré vizuální věrnosti a dokáže zpracovat jeden snímek za pouhých několik milisekund.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.